16 227 läst ·
65 svar
16k läst
65 svar
Isolera vind, vilken lösning?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
Vilken entreprenör/leverantör av skumisolering valde du? Hur var de att ha att göra med?
När du säger den gamla metoden vad menar du då? Jag ska själv isolera dotterns lägenhet som finns i vår ekonomibyggnad. Jag tror att lägenheten fixades till någon gång på 60-70-talet. Jag har funderat på hydroskopisk isolering men är osäker om jag ska blanda in plast som ångspärr? Allt ska göras från ovan och lägger man då ångspärr i ”facken”? Alternativet är att strunta i plasten.Jonatan79 skrev:
Jag kan inte göra nytt undertak
/Christer
Beskriv lager för lager från ovan/yttertak.K kribban skrev:När du säger den gamla metoden vad menar du då? Jag ska själv isolera dotterns lägenhet som finns i vår ekonomibyggnad. Jag tror att lägenheten fixades till någon gång på 60-70-talet. Jag har funderat på hydroskopisk isolering men är osäker om jag ska blanda in plast som ångspärr? Allt ska göras från ovan och lägger man då ångspärr i ”facken”? Alternativet är att strunta i plasten.
Jag kan inte göra nytt undertak
/Christer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
