29 026 läst ·
94 svar
29k läst
94 svar
Ingen tar ansvar hos Polarpumpen
hur kan det vara en lagervara om dom själva inte har ett lager?U Uttese skrev:
beställde en luft-luft-värmepump från Polarpumpen för 9 år sedan. Frågade efter den bästa de hade..(LG)..nu 9 år senare är det fel på pumpen och när jag kontaktar dem får jag veta att de inte längre säljer pumpen och inte kan hjälpa till med reservdelar......riktigt dålig och dyr upplevelse.U Uttese skrev:Ingen tar ansvar
I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.
Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen
Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer
Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans
4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen
Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.
Vad göra?
Sökte du tex här på forumet om just polarpumpen innan du valde att handla av just dom?U Uttese skrev:Ingen tar ansvar
I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.
Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen
Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer
Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans
4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen
Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.
Vad göra?
Det är en av de största skojarna i branschen! Finns flera skriverier om detta bolag inklusive mitt egna inlägg.
Skulle inte ta emot en enda pryl av dom om de så betalade mig.
Som sagt Polarpumpen ingår i en stor koncern med mycket smutsig ledning som inte tar något ansvar alls. I koncernen ingår många varumärken, Chilli möbler, Bygghemma, Vitvaruexperten, Trademax m.fl som alla verkar ha samma usla retur/kundtjänst. Personalen på kundtjänsten är helt okunniga och ovilliga att hjälpa till. Kundtjänsten arbetar med uttröttningsmetodik och kämpar emot tills att kunden tröttnat och ger upp.U Uttese skrev:Ingen tar ansvar
I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.
Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen
Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer
Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans
4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen
Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.
Vad göra?
Kunden är alltid förloraren!
Mitt problem var att produkten hade fel mått än det som angavs på hemsidan, den var mindre vilket gjorde att jag inte kunde använda den som tänkt, att returnera produkten är i princip omöjligt trots distansavtalslagen, varumärkena skiter i att följa lagen.
Jag inkl flera vänner är alla mycket besvikna på produkterna de beställt, utemöbler som är mindre än bilder och mått anger på deras respektive hemsidor, kvalitet på möbler avviker från det som visas anges på hemsidor.
Jag har handlat från ett av dessa varumärken och kommer aldrig mer att handla från något av varumärkena som ingår i BHG Group AB.
https://www.allabolag.se/organisation/bhg-group-ab/malmö/kontorstjänster/2KGLMBVI63II9
Glad Påsk
Redigerat:
I verkligheten får man nog acceptera att det är så här:
1. Leveranstider är ALDRIG garanterade. Inte ens om man anlitar lokalt seriöst företag som själv ansvarar för att införskaffa produkten som ska installeras. Även om de säger de har den "på lager", de kan syfta på att deras egen leverantör säger de har den på lager eller de av misstag tror att de själva har den i lagret.
2. En del av leveranstiden beror på transportfirman. Det är vanligt att det strular, t ex de prioriterar om bland transporterna eller tiden räcker inte till eller de levererar till fel adress.
3. Ej heller är installationstidpunkten garanterad. Även en seriös lokal firma med gott rykte kan få problem eller gör misstag som gör att de t ex ringer dagen innan och säger att de måste skjuta på installationen till nästa vecka etc.
4. Om jag själv absolut behövde få installationen färdig datum A skulle jag planera och få bekräftelse från installationsfirman om ett datum (B) 2 veckor före datum A. Och leveransen på samma sätt på ett datum 3 veckor före datum B. Om man vill vara resonabelt säker.
5. Polarpumpen kan man se som en "portal" för ett större antal apparatleverantörer (vp o likn i det här fallet) där de har administrativ service för inköpet och installation. De har inget lager och inga egna installatörer. Det är en chanstagning vad gäller tidpunkt och service. Som vanligt är en lokal seriös firma bättre.
Jag har köpt från Polarpumpen 3 LLVP genom åren där det fungerat ok. Fördelen med dom är sortimentet, lokala firmor är inkörda på visst märke och är vanligtvis ovilliga att installera annat (erfarenhet). (Jag har vetat vad jag ville ha.)
1. Leveranstider är ALDRIG garanterade. Inte ens om man anlitar lokalt seriöst företag som själv ansvarar för att införskaffa produkten som ska installeras. Även om de säger de har den "på lager", de kan syfta på att deras egen leverantör säger de har den på lager eller de av misstag tror att de själva har den i lagret.
2. En del av leveranstiden beror på transportfirman. Det är vanligt att det strular, t ex de prioriterar om bland transporterna eller tiden räcker inte till eller de levererar till fel adress.
3. Ej heller är installationstidpunkten garanterad. Även en seriös lokal firma med gott rykte kan få problem eller gör misstag som gör att de t ex ringer dagen innan och säger att de måste skjuta på installationen till nästa vecka etc.
4. Om jag själv absolut behövde få installationen färdig datum A skulle jag planera och få bekräftelse från installationsfirman om ett datum (B) 2 veckor före datum A. Och leveransen på samma sätt på ett datum 3 veckor före datum B. Om man vill vara resonabelt säker.
5. Polarpumpen kan man se som en "portal" för ett större antal apparatleverantörer (vp o likn i det här fallet) där de har administrativ service för inköpet och installation. De har inget lager och inga egna installatörer. Det är en chanstagning vad gäller tidpunkt och service. Som vanligt är en lokal seriös firma bättre.
Jag har köpt från Polarpumpen 3 LLVP genom åren där det fungerat ok. Fördelen med dom är sortimentet, lokala firmor är inkörda på visst märke och är vanligtvis ovilliga att installera annat (erfarenhet). (Jag har vetat vad jag ville ha.)
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Jag förstår det och håller i sig med, men du skrev att det fanns ett löfte och det gjorde det uppenbart inte.U Uttese skrev:
Det står "Levereras normalt inom 2-5 vardagar" (min fetstilning). Hade de skrivit "Leverans garanteras inom 2-5" dagar så hade jag hållt med dig om den biten.
Ja, men förmodligen inte med DHL?U Uttese skrev:
Var det lika stora varor?
Jag har leverans varje dag, inklusive lördag och söndag på vissa varor, med Airmee, men min luftvärmepump kom med lastbil då delarna väger över 100 kg styck. Då förväntar jag mig inte att det kan bli leverans lika ofta.
Det har jag full förståelse för. Det är riktigt svagt.U Uttese skrev:
Jag har köpt 2 st LLVP från Polarpumpen, fungerade perfekt bägge gångerna, dessutom bra och trevliga installatörer. Har även flera bekanta som köpt sina LLVP från Polarpumpen utan problem.
Har även handlat från Bygg Hemma ett flertal ggr, senast en ny ytterdörr, allt fungerade perfekt, leverans före utlovat datum
Läser här att det är fler än jag som har positiva erfarenheter från dessa företag, så om dom är så urkassa som vissa påstår måste vi ha haft en osannolik tur med våra köp 😉
Har även handlat från Bygg Hemma ett flertal ggr, senast en ny ytterdörr, allt fungerade perfekt, leverans före utlovat datum
Läser här att det är fler än jag som har positiva erfarenheter från dessa företag, så om dom är så urkassa som vissa påstår måste vi ha haft en osannolik tur med våra köp 😉
Har själv handlat luftvärmepump av dem och det fungerade bra, de var trevliga i kundsupporten även när jag ringde och den hade gått sönder ett par veckor efter "garantitiden gått ut" (de kunde dock inte hjälpa mig direkt med en ny på garanti, men fick tips om var jag kunde vända mig för att laga osv).
Men som med många av dessa företag.. som säljer från olika håll och med olika installatörer osv.. så är det många "led" som ska klappa och klaffa.. vilket nog var det du stötte på nu.. brist/problem i nått led som polarpumpen i sig inte kunde påverka/förändra :/
Om det så var leverantör av utrustningen.. eller om det var fraktbolaget.. men någonstans blev det ju uppenbart "stopp" och leveranstiden blev fördröjd.. tyvärr kan de inte alltid göra något åt saken MEN - det som oftast stör mig mest.. är ju att de kan ju vara ärliga från början.. och även sluta vara tidsoptimister..
När något gått åt helskotta.. kan de väl bara kläcka ur sig det och vara ärliga, säga vad som hänt och vad de gör (eller inte) för att ordna problemet! Jag avskyr ovisshet.. jag är hellre arg direkt för stunden, än att gå och undra och irritera mig.. i flera dagar (och vänta)! Liksom säg att de sålt slut på varan, eller fraktbolaget schabblade .. montören var sjuk.. SÄG NÅGOT bara!
När de förhalar, ljuger osv.. ja då blir mitt humör drastiskt mycket sämre..
Jag hade liknande problem med ett stort lokalt företag (som snickrar i annat land..).. som skulle leverera en dörr.. hade bokat montering av den dörren från annat företag i samband med annat arbete i huset (borttagning av gamla dörren osv också) typ en vecka EFTER deras sista leveransdatum (de hade ett spann på en vecka har jag för mig där de skulle leverera).
Men ja.. då fastnade båten i hamn nånstans.. och dörren skulle inte bli levererad förrän veckor senare ..
Så där stod man med snickarlaget väntande på rätt dag..
Efter lite mindre gott humör.. så fick företaget jag köpt av.. i slutänden montera dörren kostnadsfritt och ta bort den gamla.
Men man blir så matt...
(jag fick ju själv ta hand om "mitt snickarlag" och deras tid... rent ekonomiskt)
Men som med många av dessa företag.. som säljer från olika håll och med olika installatörer osv.. så är det många "led" som ska klappa och klaffa.. vilket nog var det du stötte på nu.. brist/problem i nått led som polarpumpen i sig inte kunde påverka/förändra :/
Om det så var leverantör av utrustningen.. eller om det var fraktbolaget.. men någonstans blev det ju uppenbart "stopp" och leveranstiden blev fördröjd.. tyvärr kan de inte alltid göra något åt saken MEN - det som oftast stör mig mest.. är ju att de kan ju vara ärliga från början.. och även sluta vara tidsoptimister..
När något gått åt helskotta.. kan de väl bara kläcka ur sig det och vara ärliga, säga vad som hänt och vad de gör (eller inte) för att ordna problemet! Jag avskyr ovisshet.. jag är hellre arg direkt för stunden, än att gå och undra och irritera mig.. i flera dagar (och vänta)! Liksom säg att de sålt slut på varan, eller fraktbolaget schabblade .. montören var sjuk.. SÄG NÅGOT bara!
När de förhalar, ljuger osv.. ja då blir mitt humör drastiskt mycket sämre..
Jag hade liknande problem med ett stort lokalt företag (som snickrar i annat land..).. som skulle leverera en dörr.. hade bokat montering av den dörren från annat företag i samband med annat arbete i huset (borttagning av gamla dörren osv också) typ en vecka EFTER deras sista leveransdatum (de hade ett spann på en vecka har jag för mig där de skulle leverera).
Men ja.. då fastnade båten i hamn nånstans.. och dörren skulle inte bli levererad förrän veckor senare ..
Så där stod man med snickarlaget väntande på rätt dag..
Efter lite mindre gott humör.. så fick företaget jag köpt av.. i slutänden montera dörren kostnadsfritt och ta bort den gamla.
Men man blir så matt...
(jag fick ju själv ta hand om "mitt snickarlag" och deras tid... rent ekonomiskt)