Fairlane
H hempularen skrev:
Hur det är i TS fall vet jag givetvis inte. Men när jag beställde så fick jag typ 10 olika leveransbesked inom en period på ca 3 veckor (utlovat 2- 5, eller 2 - 3 dagar (?)). Det påstods även att varorna "nu är lastade på bil på väg ut till dig", och 4h senare "det blir om 2 veckor, någon dag senare "i övermorgon", och ytterligare några besked. Detta kombinetrat med att det var nästan omöjligt att få en återbetalning sedan från dem, placerar firman i högen bedragare för mig iallafall.
Ja, nog kan det vara bristande hantering många gånger, och rent av lögnaktiga besked, med 2-5 dagars leverans ser jag i princip inte som ett löfte om att den ska vara på plats senast om 5 dagar, framförallt inte om det står som det gör på hemsidan. Eftersom TS beställde en söndag, och beställning normalt sker via hemsidan så ser jag det som rätt osannolikt att han pratade med någon som lovade leveransen inom den tiden, jag tror TS helt enkelt tagit "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." som ett löfte att få den inom den tiden. Det tycker jag isåfall är helt fel, för det är inte vad som står.
H hempularen skrev:
Och vad bygghemma har för upplägg mot sina underleverantörer har jag inte med att göra, de försökte skylla ifrån sig. Men om jag beställer en vara från företag A så är det företag A jag håller ansvarigt för leverans, kvalitet, service osv.
Självklart så ska man inte behöva bry sig om vad de anlitar för underleverantörer, men jag kräver inte heller att ett bolag ska hålla ett "löfte" som är så luddigt, om jag bor på en plats där DHL inte kör mer än en gång i veckan. Det är däremot väldigt svagt att utlova att man ringer tillbaka och sen inte gör det.

Eftersom TS varit inne och svarat i tråden efter jag skrev första gången om "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." och även varit inne på forumet efter gången det påpekades utan att kommentera det hela så tror jag att min misstanke om att TS helt enkel misstolkat det hela stämmer, det finns inget löfte. Jag har ingen erfarenhet av Polarpumpen, har beställt golv från Bygghemma för 10 år sen eller så, vilket fungerade utmärkt, så kan jag inte säga mer än att priset förmodligen var lågt (jämfört med andra ställen), servicen är klart sämre, och inget har utlovats om leverans, så TS får så att säga skylla sig själv som bokade en rörmokare utan att veta och sen inte avbokade när han fick veta.

• Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
U Uttese skrev:
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Jag påstår att du har fel till du bevisar motsatsen.

Polarpumpens försäljningsavdelning och kundservice har öppet vardagar inte söndag.
På hemsidan står det "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." Det är inget löfte.

Chansar man på att leverans skall ske inom 5 dagar får man helt enkelt skylla sig själv.

Alla kan göra fel. Det är inget att skämmas över. Bara att erkänna och gå vidare.
U Uttese skrev:
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet
Speciellt om man efter ett missförstånd startar en tråd som uppenbarligen misskrediterar leverantören.
U Uttese skrev:
Vad göra?
Man gör som man vill.
Många inklusive jag själv skulle:
  • Erkänna de fel jag gjort
  • Be om ursäkt
  • Läsa villkoren nästa gång.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Düsseldorff och 16 till
  • Laddar…
U Uttese skrev:
mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i. Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet,
Heder? Vem har ansvar för avtalet med dina gäster?

Redigerat:
  • Gilla
LennartMimmi och 5 till
  • Laddar…
Många av de här ställena syftar på när de skickar varan när de skriver "leverans inom 2-5 dagar", dvs, man kan i normalfallet räkna med att varan har lämnat "säljarens" lager inom en arbetsvecka.

Jag tycker inte det är rätt, men det är så de används ofta..

• Gilla
Violina och 3 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Många av de här ställena syftar på när de skickar varan när de skriver "leverans inom 2-5 dagar", dvs, man kan i normalfallet räkna med att varan har lämnat "säljarens" lager inom en arbetsvecka.
Det är en bra poäng.
A ajn82 skrev:
Jag tycker inte det är rätt, men det är så de används ofta..
Å andra sidan är det extremt mycket svårare för den som skickar något att kunna beräkna när leveransen kommer fram än när den skickas iväg. Det finns en logik i att uttala sig om det man själv har kontroll över.

När andra är inblandade blir der svårare och felmarginalerna större.
Att alla tänkbara leveransadresser måste tas med i räkningen gör det ännu svårare att bedöma. Visst kan man försöka. Men risken är att det finns extrema adresser som är omöjliga att bedöma leveranstiden till. Då måste det där lilla förhatliga brasklappsordet(!) "normalt" ändå in. Och så är man tillbaka på ruta ett.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Problemet är att det är säljaten som bokar frakten, så det är de som vet om de betalat för billigadt möjliga där det tar två veckor att komma fram, eller express bud som kommer fram samma eftermiddag.
När man lägger orden och frakten debiteras bör de ha fått beräknat datum från sin speditör, så tycker faktiskt det ligger på säljaren att redovisa när köparen kan förvänta sig att ha produkten i handen också, inte bara när den lämnar lagret.

• Gilla
Uttese
  • Laddar…
Fairlane
A ajn82 skrev:
Problemet är att det är säljaten som bokar frakten, så det är de som vet om de betalat för billigadt möjliga där det tar två veckor att komma fram, eller express bud som kommer fram samma eftermiddag.
När man lägger orden och frakten debiteras bör de ha fått beräknat datum från sin speditör, så tycker faktiskt det ligger på säljaren att redovisa när köparen kan förvänta sig att ha produkten i handen också, inte bara när den lämnar lagret.
Jag tror de normalt tar standardleverans, inte express. DHL kör ut till TS en gång i veckan, medan de till mig kanske kör ut oftare, så det är ju svårt att garantera en tid, och det gör man ju inte heller. Man får en leveransbekräftelse så fort frakten är bokad. Tyvärr verkar inte frakten bokas direkt, oklart varför, men TS är ändå fel på det när en allmänt skriven text tolkas som ett löfte. Normalt levereras kanske vara inom 2-5 dagar, men det finns undantag.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tror de normalt tar standardleverans, inte express. DHL kör ut till TS en gång i veckan, medan de till mig kanske kör ut oftare, så det är ju svårt att garantera en tid, och det gör man ju inte heller. Man får en leveransbekräftelse så fort frakten är bokad. Tyvärr verkar inte frakten bokas direkt, oklart varför, men TS är ändå fel på det när en allmänt skriven text tolkas som ett löfte. Normalt levereras kanske vara inom 2-5 dagar, men det finns undantag.
ibland går det inte ens att välja express beror lite på vart kunden bor

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Nu skall jag inte sätta käppar i hjulen för trådskaparen, för de har naturligtvis skött detta oerhört dåligt, utan tvekan!
Jag har köpt, ett antal produkter av dem under årens lopp, jag kommer dock inte ihåg om de var var försenade eller ej, men troligtvis inte, för det hade jag troligen kommit ihåg. Det har varit monoblock, ett par luft vatten och bergvärme.
Då jag installerat för mig själv och närmaste släkten, så är ju priset ganska bra, men ja, jag förstår att kan man inte göra något själv så sätter man sig själv i en svår sits när man behöver planera in andra som skall göra jobbet och sakerna inte finns på plats då...

Jag kan bara beklaga, men vad man skall göra vet jag inte....

S swirve skrev:
Naivt att tro att lev tid på en hemsida är absolut sanning. Då får man köpa i butik. Vilken beredare var det? Byggladorna brukar ha ett gäng på hyllan, här tog det tre timmar från det att gamla sprang läck tills jag hade nya på plats...
Jag har två köp från polarpumpen, en lvvp och en llvp. Båda gångerna gick det smidigt och bra, men då klarade jag också av att läsa villkoren de ställer såsom att el ska vara framdragen m.m. De flesta som är missnöjda verkar inte ha klarat läsa förutsättningarna för fastpris på installation.
Ingen installation från dem, min lokala VVSare gör det

U Uttese skrev:

Ingen tar ansvar​

I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.

Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.

Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.

Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen

Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer

Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans

4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen

Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst

Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.

Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.

Vad göra?
Jag anlitade polarpumpen för 2 år sedan och det var bland det värsta jag upplevt. Så otroligt dålig kundservice, strul och missade installationer. Felaktiga installationer. Hade säkert 40 mail och ett antal telefonsamtal… köpet gick via Ikea som också fick veta hur Polarpumpen behandlar kunder.. samarbetet verkar avslutat… värt att kolla recentioner!!

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
S swirve skrev:
Naivt att tro att lev tid på en hemsida är absolut sanning. Då får man köpa i butik. Vilken beredare var det? Byggladorna brukar ha ett gäng på hyllan, här tog det tre timmar från det att gamla sprang läck tills jag hade nya på plats...
Jag har två köp från polarpumpen, en lvvp och en llvp. Båda gångerna gick det smidigt och bra, men då klarade jag också av att läsa villkoren de ställer såsom att el ska vara framdragen m.m. De flesta som är missnöjda verkar inte ha klarat läsa förutsättningarna för fastpris på installation. ja men det är mer än så. Polarpumpem är ett oseriöst företag. Så är det bara. Läs på Trust Pilot eller Reco

Fairlane Fairlane skrev:
Ja, nog kan det vara bristande hantering många gånger, och rent av lögnaktiga besked, med 2-5 dagars leverans ser jag i princip inte som ett löfte om att den ska vara på plats senast om 5 dagar, framförallt inte om det står som det gör på hemsidan. Eftersom TS beställde en söndag, och beställning normalt sker via hemsidan så ser jag det som rätt osannolikt att han pratade med någon som lovade leveransen inom den tiden, jag tror TS helt enkelt tagit "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." som ett löfte att få den inom den tiden. Det tycker jag isåfall är helt fel, för det är inte vad som står.

Självklart så ska man inte behöva bry sig om vad de anlitar för underleverantörer, men jag kräver inte heller att ett bolag ska hålla ett "löfte" som är så luddigt, om jag bor på en plats där DHL inte kör mer än en gång i veckan. Det är däremot väldigt svagt att utlova att man ringer tillbaka och sen inte gör det.

Eftersom TS varit inne och svarat i tråden efter jag skrev första gången om "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." och även varit inne på forumet efter gången det påpekades utan att kommentera det hela så tror jag att min misstanke om att TS helt enkel misstolkat det hela stämmer, det finns inget löfte. Jag har ingen erfarenhet av Polarpumpen, har beställt golv från Bygghemma för 10 år sen eller så, vilket fungerade utmärkt, så kan jag inte säga mer än att priset förmodligen var lågt (jämfört med andra ställen), servicen är klart sämre, och inget har utlovats om leverans, så TS får så att säga skylla sig själv som bokade en rörmokare utan att veta och sen inte avbokade när han fick veta.
Det var en lagervara så att tro på 2-5 dagar håller med dagens logistik anser jag inte vara fel, Elbutik lyckades leverera andra större varor på 2 dagar, så visst går det. Det som gjorde mig sur var att två personer på ”kundservice” lovade ringa tillbaka utan att göra det.

• Gilla
Igelknorr
  • Laddar…
O O skrev:
Jag påstår att du har fel till du bevisar motsatsen.

Polarpumpens försäljningsavdelning och kundservice har öppet vardagar inte söndag.
På hemsidan står det "Levereras normalt inom 2-5 vardagar." Det är inget löfte.

Chansar man på att leverans skall ske inom 5 dagar får man helt enkelt skylla sig själv.

Alla kan göra fel. Det är inget att skämmas över. Bara att erkänna och gå vidare.

Speciellt om man efter ett missförstånd startar en tråd som uppenbarligen misskrediterar leverantören.

Man gör som man vill.
Många inklusive jag själv skulle:
  • Erkänna de fel jag gjort
  • Be om ursäkt
  • Läsa villkoren nästa gång.
Så du tycker då att två st på ”kundservice” som onsdag resp fredag lovar fixa detta, ringa tillbaka, och inget av detta skett, det var därför jag blev sur, hade jag fått riktiga besked från dem från början hade det varit ok. Det var en lagervara så det borde gått att leverera. Elbutik levererade stora saker på två dagar!

O O skrev:
Heder? Vem har ansvar för avtalet med dina gäster?
Vilken givande kommentar

• Gilla
Kätting
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.