29 016 läst ·
94 svar
29k läst
94 svar
Ingen tar ansvar hos Polarpumpen
Det var tur att vi fick det förklarat, då många annars riskerar att inte se det som en nackdel att man inte får det man beställt och då blir besvikna. Men nu när man vet att det är en nackdel så kan man ju istället se att nackdelen är en fördel och vara glad.M maximm skrev:
Så förträffligt fint och seriöst!M maximm skrev:
Jag fick byta näsduk.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 138 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 138 inlägg
Då måste det vara dhl som slirarU Uttese skrev:Ingen tar ansvar
I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.
Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen
Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer
Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans
4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen
Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.
Vad göra?
Ungefär så har jag sett också, inga problem. Har flera gånger beställt Elfa grejor från Bygghemma (de är väsentligt billigare än byggbutiken på stan). Har alltid funkat.M maximm skrev:Det är ett fint och seriöst bolag, som agerar front för ~400? leverantörer av olika materiel. Det är leverantörerna som aviserar leveranstiderna, och leverantörerna som skickar direkt till kund. Bygghemma har inget eget lager.
Många leverantörer fungerar perfekt, med korrekta leveranstider, korrekt leverans osv.
Det är också detta koncept som gör att de kan hålla så låga priser. Förstår att kunder blir frustrerade när saker inte kommer i tid, men det får man se som en nackdel mot att få ett bra pris.
Det där med att få många leveransmail är för att leverantörerna kontinuerligt uppdaterar sina leveranstider för ordrar till BGH, och sedan kommuniceras dessa till kund.
Ingen tröst i bedrövelsen men om/när du behöver åberopa eventuella garantier så är deras kundservice ännu värre. Det vill säga obefintlig.U Uttese skrev:Ingen tar ansvar
I ett allt mer konkurrensutsatt värld verkar det på ytan ett slagsmål om kunderna med en massa utskick i olika kanaler om vad vi tycker om servicen. Den verkliga servicen, att få sin produkt eller tjänst, i rätt tid och rätt kvalitet verkar Polarpumpen helt glömt bort.
Beställt varmvattenberedare söndag med löfte om leverans 2-5 vardagar.
Bokat VVS för installation måndag, 6 arbetsdagen för gäster till påsk.
Får meddelande från DHL 3 arbetsdagen om leverans sen eftermiddag 8 arbetsdagen
Använder kontaktformuläret för leverans, inget händer
Ringer Polarpumpen 3 arbetsdagen och pratar med person A och hon lovar återkomma under dagen. Berättar att jag bokat VVS på 6 arbetsdagen, dvs efter utlovad leverans
4 arbetsdagen får nytt leveransnummer men samma leveransdag, 8 dagen
Arbetsdag 5 ringer igen och pratar mex person B och samma beteende som person A, lovar återkomma snarast men sedan är det tyst
Nu står jag och får betala VVS för tid utan att få något gjort samt att mina gäster står utan vatten i huset de skall bo i.
Så tydligt att när man väl beställt något finns ingen heder i att uppfylla sin del av avtalet, samt för det så kallade Kundservice att verkligen vara en kundservice.
Vad göra?
Håller med om Svenssons. Dock inte förvånad med Hafa och Westerbergs, som ju i princip är Billy-bokhyllor sålda som badrumsmöbler.A ajn82 skrev:
Min erfarenhet av Polarpumpen är inte heller positiv. Polarpumpen var den enda som hade den värmepump jag ville ha i lager när vi akut behövde byta. Snabb leverans, men resten av installationen var en katastrof.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Visst kunde jag gjort det, om det funnits en lokal VVS butik, som just hade den inte helt vanliga modellen, och till ett rimligt pris.V Vector skrev:
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
Naivt att tro att lev tid på en hemsida är absolut sanning. Då får man köpa i butik. Vilken beredare var det? Byggladorna brukar ha ett gäng på hyllan, här tog det tre timmar från det att gamla sprang läck tills jag hade nya på plats...
Jag har två köp från polarpumpen, en lvvp och en llvp. Båda gångerna gick det smidigt och bra, men då klarade jag också av att läsa villkoren de ställer såsom att el ska vara framdragen m.m. De flesta som är missnöjda verkar inte ha klarat läsa förutsättningarna för fastpris på installation.
Jag har två köp från polarpumpen, en lvvp och en llvp. Båda gångerna gick det smidigt och bra, men då klarade jag också av att läsa villkoren de ställer såsom att el ska vara framdragen m.m. De flesta som är missnöjda verkar inte ha klarat läsa förutsättningarna för fastpris på installation.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 868 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 868 inlägg
Väldigt dåligt att inte ringa tillbaka när man har lovat att göra det, men jag tror att TS tolkat detta som ett löfte:
Det är inget löfte och bokar man in rörmokare efter det så får man skylla sig själv litegrann.
Om DHL endast kör ut till TS en dag i veckan, så är det ju så. Att säga att Polarpumpen lovar saker de inte har kontroll över är inte helt rimligt, eftersom de inte lovar något med texten ovan. Om TS verkligen fått ett löfte om en leverans så är det en annan sak, men det betvivlar jag.
Det är inget löfte och bokar man in rörmokare efter det så får man skylla sig själv litegrann.
Om DHL endast kör ut till TS en dag i veckan, så är det ju så. Att säga att Polarpumpen lovar saker de inte har kontroll över är inte helt rimligt, eftersom de inte lovar något med texten ovan. Om TS verkligen fått ett löfte om en leverans så är det en annan sak, men det betvivlar jag.
Ja det är så här också, bor på bygden. Har man otur att julafton och nyår infaller på veckans utkörningsdag kan det ta tre veckor för varorna att komma om man inte väljer att hämta på terminal 12 mil bort. 
Men man vet ju tyvärr förutsättningarna...
Jag har beställt en del grejer på bygghemma med systerföretag och tycker det fungerat bra. Oftast (alltid?) kommer grejerna från antingen tillverkaren eller dess grossist. Man vet ju då att det inte är något som legat och skräpat länge hos någon återförsäljare. Färskt och fint.
Jag har beställt en del grejer på bygghemma med systerföretag och tycker det fungerat bra. Oftast (alltid?) kommer grejerna från antingen tillverkaren eller dess grossist. Man vet ju då att det inte är något som legat och skräpat länge hos någon återförsäljare. Färskt och fint.
Ja, så är det ju på landet.H hydrolift skrev:Ja det är så här också, bor på bygden. Har man otur att julafton och nyår infaller på veckans utkörningsdag kan det ta tre veckor för varorna att komma om man inte väljer att hämta på terminal 12 mil bort.
Jag har beställt en del grejer på bygghemma med systerföretag och tycker det fungerat bra. Oftast (alltid?) kommer grejerna från antingen tillverkaren eller dess grossist. Man vet ju då att det inte är något som legat och skräpat länge hos någon återförsäljare. Färskt och fint.![]()
När vi köpte landställe och skulle ha en massa nya möbler levererade dit från en leverantör, blev jag så glatt överraskad över att jag kunde få leverans exakt den dag som passade helt perfekt. Fick då veta att just där körs det ut på onsdagar. Den ena del som inte fanns i lager, kom därmed först en vecka senare.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Hur det är i TS fall vet jag givetvis inte. Men när jag beställde så fick jag typ 10 olika leveransbesked inom en period på ca 3 veckor (utlovat 2- 5, eller 2 - 3 dagar (?)). Det påstods även att varorna "nu är lastade på bil på väg ut till dig", och 4h senare "det blir om 2 veckor, någon dag senare "i övermorgon", och ytterligare några besked. Detta kombinetrat med att det var nästan omöjligt att få en återbetalning sedan från dem, placerar firman i högen bedragare för mig iallafall.Fairlane skrev:
Och vad bygghemma har för upplägg mot sina underleverantörer har jag inte med att göra, de försökte skylla ifrån sig. Men om jag beställer en vara från företag A så är det företag A jag håller ansvarigt för leverans, kvalitet, service osv.