29 016 läst ·
94 svar
29k läst
94 svar
Ingen tar ansvar hos Polarpumpen
Kruxet är ju att det är inte Polarpumpen som installerar grejor som dom säljer.Mats-S skrev:
Jag har köpt 2 st LLVP från Polarpumpen, fungerade perfekt bägge gångerna, dessutom bra och trevliga installatörer. Har även flera bekanta som köpt sina LLVP från Polarpumpen utan problem.
Har även handlat från Bygg Hemma ett flertal ggr, senast en ny ytterdörr, allt fungerade perfekt, leverans före utlovat datum
Läser här att det är fler än jag som har positiva erfarenheter från dessa företag, så om dom är så urkassa som vissa påstår måste vi ha haft en osannolik tur med våra köp 😉
Installationen är ju lokala firmor över hela landet och gärna dom som är billigast.
Då kan ju upplevelsen på installationen också bli därefter.
Vissa går det bra för, andra lite mindre bra.
Har köpt 3 st LLVP från Polarpumpen, inga somhelst problem. Innan tog jag en offert från lokal firma på en av dem o ch de landade på 27.500 kr jfr Polarpumpen 18.500 kr.
I övrigt så är Amazon bra att handla från, de brukar meddela om en leverans skulle bli sen och be om ursäkt. I de flesta fall så kommer leveranserna någon dag tidigare med Postnord hem. Dessutom fri retur inom 30 dagar om man inte år nöjd!
I övrigt så är Amazon bra att handla från, de brukar meddela om en leverans skulle bli sen och be om ursäkt. I de flesta fall så kommer leveranserna någon dag tidigare med Postnord hem. Dessutom fri retur inom 30 dagar om man inte år nöjd!
Jag beställde en Mitsubishi LLVP för några år sedan. Då var det inga problem med leverans, och jag var även i kontakt med deras kundtjänst som om ett knakande oljud från innerdelen. De gav lite tips efter bästa förmåga.
Det tenderar ju vara de missnöjda kunderna som låter mest och lämnar recensioner och skriver trådar. Nu kan de ju ha försämrats markant sedan dess, men jag tycker det verkar som att det är leveransfirman (DHL) som är undermåliga som vanligt i det här fallet. "Ingen tar ansvar" - ska Polarpumpen ansvara för att DHL tar längre tid på sig att leverera än vad som anses normalt (2-5 dagar)? Min erfarenhet är att leveranser med DHL är lite att av ett lotto.
Det tenderar ju vara de missnöjda kunderna som låter mest och lämnar recensioner och skriver trådar. Nu kan de ju ha försämrats markant sedan dess, men jag tycker det verkar som att det är leveransfirman (DHL) som är undermåliga som vanligt i det här fallet. "Ingen tar ansvar" - ska Polarpumpen ansvara för att DHL tar längre tid på sig att leverera än vad som anses normalt (2-5 dagar)? Min erfarenhet är att leveranser med DHL är lite att av ett lotto.
Redigerat:
Fast Polarpumpen väljer ju vem de skickar med, om de väljer baserat på lägsta anbud endast så är det klart de är ansvariga om deras val underpresterar gentemot kundernas förväntningar.mg765 skrev:
Jag beställde en Mitsubishi LLVP för några år sedan. Då var det inga problem med leverans, och jag var även i kontakt med deras kundtjänst som om ett knakande oljud från innerdelen. De gav lite tips efter bästa förmåga.
Man kanske inte vill riskera att få betala Ahlsells listpris. Tyvärr är många lokala vvs-firmor skojare när det gäller påslag på materiel.L Lassiter skrev:
Tack för tipset, DUAB var tyvärr med i gruppen (BHG-gruppen), har väntat tio dagar på en vara som skulle vara i lager utan att den är skickad ännu. Dagens förklaring var att deras medarbetare jobbade så hårt.useless skrev:
Flera av de bolagen skulle jag aldrig handla av! Reklamationsavd. På de bolagen måste må psykiskt dåligtQ qz-mackan skrev:Som sagt Polarpumpen ingår i en stor koncern med mycket smutsig ledning som inte tar något ansvar alls. I koncernen ingår många varumärken, Chilli möbler, Bygghemma, Vitvaruexperten, Trademax m.fl som alla verkar ha samma usla retur/kundtjänst. Personalen på kundtjänsten är helt okunniga och ovilliga att hjälpa till. Kundtjänsten arbetar med uttröttningsmetodik och kämpar emot tills att kunden tröttnat och ger upp.
Kunden är alltid förloraren!
Mitt problem var att produkten hade fel mått än det som angavs på hemsidan, den var mindre vilket gjorde att jag inte kunde använda den som tänkt, att returnera produkten är i princip omöjligt trots distansavtalslagen, varumärkena skiter i att följa lagen.
Jag inkl flera vänner är alla mycket besvikna på produkterna de beställt, utemöbler som är mindre än bilder och mått anger på deras respektive hemsidor, kvalitet på möbler avviker från det som visas anges på hemsidor.
Jag har handlat från ett av dessa varumärken och kommer aldrig mer att handla från något av varumärkena som ingår i BHG Group AB.
[länk]
Glad Påsk
Sedan är skillnaden att du kan prata med lokala installatören och garantiärendet brukar vara smidiga.A ajn82 skrev:
Dessa nätjättar säljer jättebilligt och du får ingen service.
En duktig rörmokare kan ge samma service ändå.U Uttese skrev:
Har handlat ett par stolar från ett företag i den koncernen, de var försenade, kom bort, hittades, frakten ombokades. När de väl kom fram var de fraktskadade. Jag ville ha nya men de hade utgått, jag kunde få skicka tillbaka men jag ville ha just de stolarna. Jag bad om prisreduktion men det gick inte men då gjorde tjejen i kundtjänst nåt sjysst- åk och släng dem själv så krediterar jag hela beloppet. Underförstått behåll dem gratis.B bergquist skrev:
Så jag är nöjd med utkomsten men känns inte som ett bolag jag vill köpa av igen.
Ett tips är att aldrig boka hantverkare förrän ni fått hem allt material, framförallt om man handlar från diverse mer eller mindre opålitliga sidor.
Det här är en av skillnaderna mellan att beställa material själv eller boka allt via hantverkaren.
Ja, det blir troligtvis dyrare att ta det via hantverkaren men de har tillgång till materialet omgående, eller senast dagen efter om det är standardprylar. Dessutom löser de eventuella garantier om det skulle uppstå något fel på produkten.
Det här är en av skillnaderna mellan att beställa material själv eller boka allt via hantverkaren.
Ja, det blir troligtvis dyrare att ta det via hantverkaren men de har tillgång till materialet omgående, eller senast dagen efter om det är standardprylar. Dessutom löser de eventuella garantier om det skulle uppstå något fel på produkten.