29 108 läst ·
94 svar
29k läst
94 svar
Ingen tar ansvar hos Polarpumpen
Moderator
· Stockholm
· 57 892 inlägg
Jag handlar sällan på ikea, aldrig på deras Web, endast i deras butiker. På Ikea finns/fanns engångsmåttband i papp överallt i butiken för kunder som själva vill mäta olika saker. Snyggt av Ikea kan jag tycka. Med måttbandet kan jag själv mäta om produkten passar eller ej. Ikea är kundorienterade och sätter kunden först, de investerar också i personal som hjälper kunder om de har någon fråga, Återigen snyggt av Ikea.M maria01 skrev:
Leveranser kan försenas på grund av olika saker, lastbilen kanske är med om en bilolycka, det blir en snöstorm, nån ansvaring för leveranser kanske blivit sjuk. Men produkten jag köper den är ju framtagen som den är och då kan det ju vara skönt om man får det företaget påstår att det är.Fairlane skrev:
Ja, här är det ju uppenbart att de har gjort fel.
Om man inte har sin vara inom 5 dagar och blir upprörd och tycker att företaget inte håller ett löfte, när de skrivit "Leverans sker normalt inom 2-5 dagar" så är det en annan sak. Om 90% av alla leveranser kommer fram inom 2-5 dagar så kan man nog påstå att det är normalt att de kommer fram inom 2-5 dagar. Att 120x60x60 inte är samma sak som 118x57x57 är givet.
Återigen, det försvarar jag inte alls, det är uselt hanterat.
Ja, men vi diskuterar två olika saker.
Det står dig fritt, inget jag har någon synpunkt på.
Där jag bor misslyckas ofta Postnord med leveranserna, om jag kan välja annan leverantör än Postnord så gör jag det.
Postnord gör en fuling har jag märkt, om jag beställer en produkt på exempelvis Amazon och väljer hemkörning via Postnord så händer det ganska ofta att jag ändå ombedd åka till mitt ombud för att hämta beställningen. Läser jag det finstilta hos Postnord så står det att de enbart utför hemkörningen om de anser sig ha tid att göra detta. Om de inte har tid lämnas paketen hos ombud istället även fast du betalt för hemleverans.
Som kund idag behöver du läsa på mer och mer för att förstå vad det är du egentligen får när du köper en produkt eller tjänst. Vissa gör det andra struntar i det....
Sånt är livet....
Klicka här för att svara