S
U Uttese skrev:
Det var en lagervara så att tro på 2-5 dagar håller med dagens logistik anser jag inte vara fel, Elbutik lyckades leverera andra större varor på 2 dagar, så visst går det. Det som gjorde mig sur var att två personer på ”kundservice” lovade ringa tillbaka utan att göra det.
Vad vet du om deras logistik ? Lagervara hos vem, var någonstans ? Uppenbarligen har de två olika affärsmodeller, så nonsens att jämföra dem som att ha 'samma logistik'. Du har inget case.

U Uttese skrev:
Så du tycker då att två st på ”kundservice” som onsdag resp fredag lovar fixa detta, ringa tillbaka, och inget av detta skett, det var därför jag blev sur, hade jag fått riktiga besked från dem från början hade det varit ok. Det var en lagervara så det borde gått att leverera. Elbutik levererade stora saker på två dagar!
Jag har inte tyckt något om "kundservice".

Att du blir sur på "kundservice" förstår jag när jag läser det du skriver. Jag tycker inget om det. Bara noterar det du skriver.

Grundproblemen är
  1. att beställa utan att läsa villkoren ordentligt.
  2. att inte beskriva det helt korrekt här i tråden. Felaktigt påstå att det fanns löfte om leveranstid.
  3. att inte erkänna eget fel utan skyller det på Polarpumpen
  4. att starta denna tråd och anklagar/smutskastar Polarpumpen

• Gilla
adron och 1 till
  • Laddar…
Q qz-mackan skrev:
Som sagt Polarpumpen ingår i en stor koncern med mycket smutsig ledning som inte tar något ansvar alls. I koncernen ingår många varumärken, Chilli möbler, Bygghemma, Vitvaruexperten, Trademax m.fl som alla verkar ha samma usla retur/kundtjänst. Personalen på kundtjänsten är helt okunniga och ovilliga att hjälpa till. Kundtjänsten arbetar med uttröttningsmetodik och kämpar emot tills att kunden tröttnat och ger upp.

Kunden är alltid förloraren!

Mitt problem var att produkten hade fel mått än det som angavs på hemsidan, den var mindre vilket gjorde att jag inte kunde använda den som tänkt, att returnera produkten är i princip omöjligt trots distansavtalslagen, varumärkena skiter i att följa lagen.
Jag inkl flera vänner är alla mycket besvikna på produkterna de beställt, utemöbler som är mindre än bilder och mått anger på deras respektive hemsidor, kvalitet på möbler avviker från det som visas anges på hemsidor.

Jag har handlat från ett av dessa varumärken och kommer aldrig mer att handla från något av varumärkena som ingår i BHG Group AB.

[länk]

Glad Påsk
Något är snett här. Eller så är det bara som vanligt att "ingen saknar kon förrän båset är tomt".

Dvs när allt fungerar som det skall startas inga trådar här med långa beskrivningar om att grejorna kom ända fram till dörren och en dag tidigare än utlovat.

Eller varorna (väggpaneler) var transportskadade så jag reklamerade direkt och det kom en ny leverans två dagar senare. Inga frågor bara snabbt fixat. Jag har handlat av Polarpumpen och är mycket nöjd inget speciellt de levererade korrekt snabbt och bra. Allt från småsaker, radiatorer vidare till stora bergvärmepumpar på ca 200kg.
Jag kollade oxo på alla bolag och insåg att jag handlat ganska mycket från olika varumärken i denna koncern. Bla en hel del golv. Har inte exakt koll. Men ca 50 gånger i alla fall. Hittills har jag inte haft anledning att klaga en enda gång. Jag har alltid handlat för att priset varit lägst. Bäst deal helt enkelt.
Q qz-mackan skrev:
Kunden är alltid förloraren!
För mig har det varit precis tvärt om.

Jag skulle utan att tveka handla av dem igen.

• Gilla
  • Ledsen
maria01 och 1 till
  • Laddar…
J
Det finns ju ganska många företag som är så här. I 80-90 % av fallen är det inga större problem med leverans eller vara och då är allt super. Men företag med usel kundsupport så är det när det krånglar som det kan bli riktigt dåligt.

Det gäller att veta när man kan beställa av sådana här företag. Är det något som är viktigt så väljer man en bättre säljare.

Lite som att om det är viktigt att komma fram och tillbaka utan problem så väljer man inte Ryan Air. Men om man både har lite tur och marginaler så kan man åka billigt med dem.

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Basersr du löftet 2-5 dagar på vad som står på hemdidan. (Webb butiken) eller står det även en lovad levtid på ordererkännandet?

Ofta avser uppgifter i webb butiker deras utlevernans. Resten hänger på speditör. Skall man vara säker så behöver man boka en garantifrakt, vilket är betydligt dyrare ich alltid ör en kostnad man lägger på kund vid begäran.
Även om jag förstår fin frustration så fick du en upogift av DHL om dag 8 och borde agerat och kontaktat vvs där. Lite naivt att tro att man i detta läge skulle kunna påverka leveransituationen. Särskilt då du nämner att dhl bara kör ut 1 gång per vecka. Att fom har fålig kundtjänst är alla överens om. Men de hade garanterat inte kunnat hjälpa dig. Mer än att bekräftat att det kommer dag 8. Något ansvar här har dom inte, utöver möjligen ett moraliskt.

O O skrev:
Jag har inte tyckt något om "kundservice".

Att du blir sur på "kundservice" förstår jag när jag läser det du skriver. Jag tycker inget om det. Bara noterar det du skriver.

Grundproblemen är
  1. att beställa utan att läsa villkoren ordentligt.
  2. att inte beskriva det helt korrekt här i tråden. Felaktigt påstå att det fanns löfte om leveranstid.
  3. att inte erkänna eget fel utan skyller det på Polarpumpen
  4. att starta denna tråd och anklagar/smutskastar Polarpumpen
Tycker att det låter som dessa skitföretag som inte levererar i tid försvaras. Min iakttagelse är att vissa företag alltid levererar i tid, nån enstaka dag från beställning till leverans, medan vissa är det alltid strul med. Det handlar inte om "villkoren" utan om ödmjukhet och trygghet till kunden, man blir så frustrerad av alla dessa bortförklaringar och lögner från dessa skitföretag. Skriv recessioner på era köp, tycker denna tråd belyser vikten att ta upp dessa bekymmer.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
I mitt fall som jag skrev om, så fanns en lev. tid på hemsidan, sedan kom ordererkännande med lite längre lev. tid 5 - 10 dagar, men Acceptabel.

Sedan började cirkusen, först bara "det är försenat", utan ytterligare uppgifter. Sedan efter 5 veckor så kom 4 - 5 olika leveransbesked, med "imorgon", "nu ligger den på bil på väg ut till digt", "den är försenad 10 dagar", "den kommer i eftermiddag" osv. Där någonstrans, efter ytterligare några förvirrade meddelanden annulerade jag ordern.

Sedan började liknande cirkus för att få tillbaka pengarna "varför tycker du att vi skall betala tillabaka?". och så typ 6 veckor tjatande. Och återbetalade just när jag höll på att författa en polisanmälan.

Och de körde även med att "vi tar inget ansvar för våra underleverantörer".

H hempularen skrev:
typ 6 veckor tjatande. Och återbetalade just när jag höll på att författa en polisanmälan.
Det är då det är bra att ha betalat med kreditkort så att man kan reklamera hos kortföretaget och låta dem ta tjatet.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Fairlane
S Sorbylund skrev:
Tycker att det låter som dessa skitföretag som inte levererar i tid försvaras. Min iakttagelse är att vissa företag alltid levererar i tid, nån enstaka dag från beställning till leverans, medan vissa är det alltid strul med. Det handlar inte om "villkoren" utan om ödmjukhet och trygghet till kunden, man blir så frustrerad av alla dessa bortförklaringar och lögner från dessa skitföretag. Skriv recessioner på era köp, tycker denna tråd belyser vikten att ta upp dessa bekymmer.
Jag tänker inte riktigt lika. Det finns fördelar och nackdelar med alla bolag. Fördelen med Polarpumpen (antar jag, jag har aldrig köpt något av dem) är att det är billigare än på andra, nackdelen är att kundservicen är lägre.

Framförallt måste man läsa vad det faktiskt står, inte vad man vill att det ska stå, och sen klaga på det. Står det "Leverans sker normalt inte 2-5" dagar så är det inte samma sak som "Leverans garanteras inom 2-5 dagar". Garanterar man något så får man hålla det. Skriver man att man normalt levererar inom en viss tid så är det på inget vis en lögn om det hålls i 95% av fallen. Bor man så till att det bara levereras en gång i veckan, så klarar nog ingen firma att leverera dagen efter.
Däremot är det givetvis strunt och skräp att lova att ringa tillbaka och inte göra det. Det kan man klaga på, inte att leveransen tog lite längre tid än man väntat sig.

• Gilla
Lillekitte och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tänker inte riktigt lika. Det finns fördelar och nackdelar med alla bolag. Fördelen med Polarpumpen (antar jag, jag har aldrig köpt något av dem) är att det är billigare än på andra, nackdelen är att kundservicen är lägre.

Framförallt måste man läsa vad det faktiskt står, inte vad man vill att det ska stå, och sen klaga på det. Står det "Leverans sker normalt inte 2-5" dagar så är det inte samma sak som "Leverans garanteras inom 2-5 dagar". Garanterar man något så får man hålla det. Skriver man att man normalt levererar inom en viss tid så är det på inget vis en lögn om det hålls i 95% av fallen. Bor man så till att det bara levereras en gång i veckan, så klarar nog ingen firma att leverera dagen efter.
Däremot är det givetvis strunt och skräp att lova att ringa tillbaka och inte göra det. Det kan man klaga på, inte att leveransen tog lite längre tid än man väntat sig.
nackdelen är väl att dom inte har eget lager

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Fairlane
Det är också en nackdel, en nackdel de delar med många idag. Tack vare det så kan de hålla ner priset. Man kan såklart tycka det är bra eller dåligt, men man måste ändå försöka förstå vad det står på hemsidan.

Fairlane Fairlane skrev:
Det är också en nackdel, en nackdel de delar med många idag. Tack vare det så kan de hålla ner priset. Man kan såklart tycka det är bra eller dåligt, men man måste ändå försöka förstå vad det står på hemsidan.s
Fairlane Fairlane skrev:
Det är också en nackdel, en nackdel de delar med många idag. Tack vare det så kan de hålla ner priset. Man kan såklart tycka det är bra eller dåligt, men man måste ändå försöka förstå vad det står på hemsidan.
O O skrev:
Något är snett här. Eller så är det bara som vanligt att "ingen saknar kon förrän båset är tomt".

Dvs när allt fungerar som det skall startas inga trådar här med långa beskrivningar om att grejorna kom ända fram till dörren och en dag tidigare än utlovat.

Eller varorna (väggpaneler) var transportskadade så jag reklamerade direkt och det kom en ny leverans två dagar senare. Inga frågor bara snabbt fixat. Jag har handlat av Polarpumpen och är mycket nöjd inget speciellt de levererade korrekt snabbt och bra. Allt från småsaker, radiatorer vidare till stora bergvärmepumpar på ca 200kg.
Jag kollade oxo på alla bolag och insåg att jag handlat ganska mycket från olika varumärken i denna koncern. Bla en hel del golv. Har inte exakt koll. Men ca 50 gånger i alla fall. Hittills har jag inte haft anledning att klaga en enda gång. Jag har alltid handlat för att priset varit lägst. Bäst deal helt enkelt.

För mig har det varit precis tvärt om.

Jag skulle utan att tveka handla av dem igen.
Lycka till !!! 😀

Fairlane Fairlane skrev:
Problemet jag drabbats av är inte att jag har problem att förstå vad det står på hemsidor!

Problemet blev mitt eftersom varumärket Trademax i mitt fall skriver på deras hemsida att produkten jag beställt ska ha måtten 120x60x60. När jag fått produkten och mäter den är 118x57x57 i verkligheten. De tog inget som helst ansvar, ville inte förstå problemet och ville inte heller hjälpa mig att returnera den felaktigt beskrivna produkten till dem enligt Distansavtalslagen.

Jag tvingades därför att köpa något som inte var som Trademax sa att den skulle vara...beskrivningen av produkten på deras hemsida var felaktig. (Jag har flera vänner som har liknande dåliga efterfarenheter efter att de köpt produkter från dessa varumärken)

Det finns andra företag och varumärken som är mer noggranna med hur de presenterar produkter och tjänster på hemsidor. De förstår också värdet av att ha en nöjd kund och investerar därför också i att ha en bra kundtjänst/returavdelning som följer svensk lag.

Jag väljer därför att vare sig rekommendera eller köpa något mer från Chilli möbler, Bygghemma, Vitvaruexperten, Trademax, Polarpumpen m.fl som ingår i BHG Group AB

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Fairlane
Q qz-mackan skrev:
Problemet jag drabbats av är inte att jag har problem att förstå vad det står på hemsidor!

Problemet blev mitt eftersom varumärket Trademax i mitt fall skriver på deras hemsida att produkten jag beställt ska ha måtten 120x60x60. När jag fått produkten och mäter den är 118x57x57 i verkligheten. De tog inget som helst ansvar, ville inte förstå problemet och ville inte heller hjälpa mig att returnera den felaktigt beskrivna produkten till dem enligt Distansavtalslagen.
Ja, här är det ju uppenbart att de har gjort fel.
Om man inte har sin vara inom 5 dagar och blir upprörd och tycker att företaget inte håller ett löfte, när de skrivit "Leverans sker normalt inom 2-5 dagar" så är det en annan sak. Om 90% av alla leveranser kommer fram inom 2-5 dagar så kan man nog påstå att det är normalt att de kommer fram inom 2-5 dagar. Att 120x60x60 inte är samma sak som 118x57x57 är givet.
Q qz-mackan skrev:
Jag tvingades därför att köpa något som inte var som Trademax sa att den skulle vara...beskrivningen av produkten på deras hemsida var felaktig. (Jag har flera vänner som har liknande dåliga efterfarenheter efter att de köpt produkter från dessa varumärken)
Återigen, det försvarar jag inte alls, det är uselt hanterat.
Q qz-mackan skrev:
Det finns andra företag och varumärken som är mer noggranna med hur de presenterar produkter och tjänster på hemsidor. De förstår också värdet av att ha en nöjd kund och investerar därför också i att ha en bra kundtjänst/returavdelning som följer svensk lag.
Ja, men vi diskuterar två olika saker.
Q qz-mackan skrev:
Jag väljer därför att vare sig rekommendera eller köpa något mer från Chilli möbler, Bygghemma, Vitvaruexperten, Trademax, Polarpumpen m.fl som ingår i BHG Group AB
Det står dig fritt, inget jag har någon synpunkt på.

Q qz-mackan skrev:

handlar du aldrig på ikea deras måt stämmer inte helt heller

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.