M
S Stuff skrev:
Tycker inte alls diskussioner på detta forum är meningslösa. Man kan få svar och råd som är både för och emot det man vill göra. I många fall råder det inte eller enighet mellan forumdeltagarna utan det blir hetsiga diskussioner om vad som är rätt och fel. Ofta landar det inte i något definitivt svar men diskussionen har ändå belyst många alternativ, möjligheter och fallgropar.

Trots att du har stolpat upp tydliga förutsättningar så känns ändå frågeställningen flummig. Lite som att du börjar i fel ände i ditt husletandet. Visst men dina beskrivna förutsättningar finns det ett definitivt svar men ingen är egentligen så pigg att säga det rakt ut för att vi inte vet vad du ska använda svaret till.
Ingen vill t.ex. känna sig som medbrottsling när du köper ett radhus och sen brakar in och hävdar din rätt att bygga saker och ting och gör dig ovän med hela området.
Vi vill inte heller felaktigt leda in dig på ett spår så att du känner dig lurad när du köper ett hus och svaret plötsligt inte är sant längre.

Men för artighets skull kan jag svara:
Nej, det finns inte som helst hinder att anlägga parkering vid dit hypotetiska radhus.
Med tillägg på att du inte får applicera mitt svar på ett verkligt hus.
Jag är ju en vuxen människa så tror inte att andra forumdeltagare på nätet tar ansvar för mitt val av hus för x antal miljoner.

M
P Pin skrev:
Den där delen "hur du får dit bilen" kan vara problem om det är parkering en bit bort och bara gångbana fram till radhusen. Om du inte bara tänker långtidsförvara bilen framför huset. Daglig körning på gångbanan är inte ok.
Menar självfallet att gata med biltrafik är precis utanför huset.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.