J
Alfredo Alfredo skrev:
Skön känsla? Konstig fråga. Jag konstaterar enbart att ingen av de tre är någon stöld. Att inte gälda en skuld är normalt sett inte ens ett brott.
Precis. Kanske Jonte menar att alla som ligger hos kronofogden är tjuvar?

• Gilla
JLyck och 3 till
  • Laddar…
Jag konstaterar att vissa här, av någon anledning, vränger en diskussion om att hedra ett samhällskontrakt till ordmärkeri. Jag tolkar det som ett försök att komma bort från sakfrågan då den kanske började kännas obekväm. Men jag tror mig komma ihåg nu att vi haft den förut med en och samma persons medverkande även då. Inställningen har inte ändrats.

Jag väljer nu att lämna diskussionen. Lycka till med Ert samhälle!

//

• Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
J jonte0 skrev:
Jag tolkar det som ett försök att komma bort från sakfrågan då den kanske började kännas obekväm.
Nej jag är inte de minsta obekväm med sakfrågan utan tämligen likgiltig och ointresserad.

Däremot är jag obekväm med att man gör våld på vedertagna juridiska begrepp då det försvårar möjligheterna att förstå varandra. Det är helt acceptabelt att vara okunnig och inte behärska fackuttryck. Det är dock ganska barnsligt att framhärda i sin okunskap när man blir rättad. 😉

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
P
Rimligen blir man glad över att bli upplyst om något man inte kände till, men på internet blir man snarare arg.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.