29 576 läst ·
206 svar
30k läst
206 svar
Populär IPTV-tjänst blockeras - fler väntas följa
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Illegal IPTV-tjänst släcks för 700 000 prenumeranter, fler kommer att påverkas.
Du kan läsa artikeln här: Populär IPTV-tjänst blockeras - fler väntas följa
Du kan läsa artikeln här: Populär IPTV-tjänst blockeras - fler väntas följa
Jag med men är sjukt trött på att dom begränsar antal strömmar.A AndersS skrev:
tex allsvenskan kan man bara se en åt gången.
Inte rätt sätt att sälja in dyra prenumerationer.
Med tanke på hur mycket man betalar så borde Telia köra mig till matchen och mata mig med popcorn samtidigt som man får axel massage.
Det som inte är bra är att det bryter traditionen med "nätneutralitet" som många kämpat hårt för i alla år.A AndersS skrev:
Och att det ger klartecken för att kortsluta rättssäkerheten genom att TV4, Viaplay, Discovery m.fl. skall kunna beordra operatörerna att blockera sådant de inte tycker om.
Det är lite som att märkestillverkare skulle kunna skicka listor till speditörerna med avsändare som de anser handlar med piratkopierade produkter, och som speditörerna då skulle vara skyldiga att blockera.
Eller för den delen att speditörer skulle kunna skicka listor till väghållare med regnummer på fordon som de anser tillhör oseriösa aktörer, och som du då skulle tvingas hindra från att färdas på din väg.
Nej, don't shoot the messenger...!
Beror ju helt på vad man vill ha, för TV betalar vi idag 99kr/mån (normalpris 199kr) och ett 20-tal inkl. Play, använder nog bara 5-6 av dem. Sedan 5 månader om året lite motorsport för 349:-/mån.
Så det finns inget generellt utan behov och vad man vill betala får avgöra.
Så det finns inget generellt utan behov och vad man vill betala får avgöra.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 327 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 327 inlägg
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Betalar idag enligt följande:
SkyShowtime 49,50:-/månad.
MAX 84,50:-/månad.
Viaplay med reklam (som inte alls är så störande jag trodde den skulle vara. Reklamen i de livekanaler som ingår är mer irriterande) 99:-./månad.
Amazon Prime video 549:-/år (höjs till 649:- nästa gång jag betalar i januari -26).
Tycker detta är helt ok priser.
Delar inte abonnemang med någon annan.
IP-tv har jag aldrig ens reflekterat över att skaffa.
Däremot tittar jag mycket på TV via satellit (brittisk, tysk och italiensk) helt gratis och legalt.
SkyShowtime 49,50:-/månad.
MAX 84,50:-/månad.
Viaplay med reklam (som inte alls är så störande jag trodde den skulle vara. Reklamen i de livekanaler som ingår är mer irriterande) 99:-./månad.
Amazon Prime video 549:-/år (höjs till 649:- nästa gång jag betalar i januari -26).
Tycker detta är helt ok priser.
Delar inte abonnemang med någon annan.
IP-tv har jag aldrig ens reflekterat över att skaffa.
Däremot tittar jag mycket på TV via satellit (brittisk, tysk och italiensk) helt gratis och legalt.
Bryr mig inte mera än att vara positiv till man på något sätt stoppar illegal verksamhet.👍C cpalm skrev:Det som inte är bra är att det bryter traditionen med "nätneutralitet" som många kämpat hårt för i alla år.
Och att det ger klartecken för att kortsluta rättssäkerheten genom att TV4, Viaplay, Discovery m.fl. skall kunna beordra operatörerna att blockera sådant de inte tycker om.
Det är lite som att märkestillverkare skulle kunna skicka listor till speditörerna med avsändare som de anser handlar med piratkopierade produkter, och som speditörerna då skulle vara skyldiga att blockera.
Eller för den delen att speditörer skulle kunna skicka listor till väghållare med regnummer på fordon som de anser tillhör oseriösa aktörer, och som du då skulle tvingas hindra från att färdas på din väg.
Ny teknik Internet och globalt går inte jämföra med gamla vägnät.
Redigerat:
Har du några ideér om hur iptv tjänsterna skulle kunna jagas utan blockering?C cpalm skrev:Det som inte är bra är att det bryter traditionen med "nätneutralitet" som många kämpat hårt för i alla år.
Man vill ju gärna tänka att det är en entusiast som piratar lite film och tar en slant för besväret av ffa bekanta.
Men i realiteten är det en förlängs arm av den organiserade brottsligheten och illegal IPTV har uppåt 500k betalande kunder i Sverige. Det är inte småpotatis eller småskalig verksamhet.
Precis, och Internet kräver att samhället anpassar sig för att hantera illegal verksamhet.
Är vad Polis och andra myndigheter påpekar när det äldre "tillitssamhället" har förändrats.
Det har gjorts förändringar fortlöpande historiskt, t.ex. behöver man inte sitta i stupstock eller stå vid skampåle.😇
Är vad Polis och andra myndigheter påpekar när det äldre "tillitssamhället" har förändrats.
Det har gjorts förändringar fortlöpande historiskt, t.ex. behöver man inte sitta i stupstock eller stå vid skampåle.😇