P Pin skrev:
Var det svar till mig?
Jag hittar som sagt två fall där det inte stämmer. Det ena mer matematiskt teoretiskt korrekt, och det andra mer tillämpbart tex i den här diskussionen.
Men berätta nu, så jag slipper slå på hjärnan.. ;):rofl:

• Haha
Pin
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Men berätta nu, så jag slipper slå på hjärnan.. ;):rofl:
Tänkte det var Troberg som satt och klurade på.detta nu :D men förstår jag satt många vassa hjärnor i tankar med mitt djärva påstående :cool:

Kanske Google kan ge svaret, eller i resonemanget om att räkna döda snarare Gogol. :thinking:

Nog med drama, så här resonerar jag, Utsagan stämmer, men det finns specialfall. Därmed hävdar jag att den inte är sann för alla värden på X.

Jag låter @Troberg reflektera en stund över vad oändligheten plus ett blir. Det var ena invändningen, den mer teoretiska. Den andra invändningen är att det kan finnas ett begränsningar för hur stort X kan bli. Om vi pratar om antalet döda kan det inte bli fler än i pollinationen. Populationen kan vara jordens alla invånare, befolkningen i Säffle eller medlemmarna på Byggahus. När alla redan är döda kan det inte dö en till. Samma fenomen uppstår i flera sammanhang, tex vid addition i en dator med begränsat register. Detta är inte en matematisk invändning utan mera en praktisk invändning.

Så nu är det bevisat att x+1>x varken gäller i teorin eller praktiken för alla x.

• Gilla
Demmpa och 2 till
  • Laddar…
U
Nu finns det hur mycket produktbilder som helst på deras hemsida. Har kollat igenom alla produkter i serien men jag kan fortfarande inte se en enda klammer :O

• Gilla
joelpap
  • Laddar…
Fairlane
Jag är mest imponerad av beskrivningen av ett envägs och tvåvägsuttag, grenuttag med ett hål, respektive grenuttag med två hål. :cool:

• Haha
Pin
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag är mest imponerad av beskrivningen av ett envägs och tvåvägsuttag, grenuttag med ett hål, respektive granuttag med två hål. :cool:
Två hål i väggen, ett hål i uttaget :crysmile:

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Eller är det bara fas och ingen neutral? :thinking: Vill man ha både och köper man med tre hål. Tre hål som ger jordat bygger man 2+1.

• Haha
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
Jag ångrar mig, produkten är ju rent livsfarlig :surprised:

• Haha
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Troberg- jag vill tacka dig för att du startat den här fantastiska tråden. Jag brukar inte bry mig tillräckligt för att göra inlägg. Så jag måste fråga dig- är du sjukt arg nu när Åskväder kommit tillbaka? Lite nöjd måste du ändå vara. Berätta!

• Gilla
BjörnJi och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pin skrev:
Jag ångrar mig, produkten är ju rent livsfarlig :surprised:
Du kanske ska anmäla den till ESV? ;)

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du kanske ska anmäla den till ESV? ;)
Kopplar jag så och är ansvarig för min anläggning blir det nog självmål :crysmile:

P
P Pin skrev:
Nog med drama, så här resonerar jag, Utsagan stämmer, men det finns specialfall. Därmed hävdar jag att den inte är sann för alla värden på X.

Jag låter @Troberg reflektera en stund över vad oändligheten plus ett blir. Det var ena invändningen, den mer teoretiska. Den andra invändningen är att det kan finnas ett begränsningar för hur stort X kan bli. Om vi pratar om antalet döda kan det inte bli fler än i pollinationen. Populationen kan vara jordens alla invånare, befolkningen i Säffle eller medlemmarna på Byggahus. När alla redan är döda kan det inte dö en till. Samma fenomen uppstår i flera sammanhang, tex vid addition i en dator med begränsat register. Detta är inte en matematisk invändning utan mera en praktisk invändning.

Så nu är det bevisat att x+1>x varken gäller i teorin eller praktiken för alla x.
Oändligheten + 1 saknar mening i vanlig aritmetik. Man måste utöka det reella talsystemet med hyperreella tal för att få nåt vettigt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.