169 910 läst ·
774 svar
170k läst
774 svar
IKEAs "Åskväder", livsfarlig?
Jag köpte två paket plus ett par extra sladdar och moduler. Samt gick lite bananas och köpte en av/på-knapp.mikethebik skrev:
Jag har inga hämningar mot att klamra upp vanliga skarvade förlängningssladdar men med åskväder slipper man att ena änden stjäl ett uttag och dessutom sticker ut en bit.
Jodå, här finns det på webbsidan: https://www.ikea.com/se/sv/p/askvaeder-grenuttag-med-2-hal-90466476/n_sandstrom skrev:
Happy days! Nu måste jag planera in en trip till närmaste varuhus pronto! Jag ska ju enligt
Bo.Siltberg "överdriva användningen av Åskväder", så det gäller att bunkra upp rejält nu...så jag han inte får fel.
Återkom gärna med en recension av Åskvädergrejerna när du provat dem i skarpt läge. Även om recensionen skrivs postumt så vill vi vetaFario skrev:
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Undra vad det var för kvalitetsbrist de har åtgärdat, för de förpackningarna som syns på @Fario bild ovan (inlägg #518) är har tillverkningsmärkning 2044, d.v.s. vecka 44 förra året, så det var ju inte tillräcklig brist för att producera ny batch:
Spekulerar vilt här, men skulle det kunna vara så att man tillfälligt stoppade försäljningen för att invänta beslut från ESV?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Spekulerar vilt här, men skulle det kunna vara så att man tillfälligt stoppade försäljningen för att invänta beslut från ESV?
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Senaste nytt:
"Stockholms pandemi-siffror sjunker på mirakulösa vis ner till Nordkoreas låga nivårer!"
"Stockholms pandemi-siffror sjunker på mirakulösa vis ner till Nordkoreas låga nivårer!"
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Nu när serien är tillbaka, vad skulle ni andra se för utveckling av den?
Jag har tidigare skrivit några exempel på vad jag hoppas (och tror) ska komma, och jag kom på ytterligare en grej nu när jag kikade på bilderna igen: en täckplugg för oanvänd hon-kontakt. Jag tänker på att om man monterar uttaget stående så kommer damm och annat kunna skapa problem om man vill utöka med ytterligare uttag eller koppla in en sladdel. Det skulle ju även öka barnsäkerheten om nu någon ung medborgare skulle få för sig att böja till ett gem eller dylikt och peta med.
Jag har tidigare skrivit några exempel på vad jag hoppas (och tror) ska komma, och jag kom på ytterligare en grej nu när jag kikade på bilderna igen: en täckplugg för oanvänd hon-kontakt. Jag tänker på att om man monterar uttaget stående så kommer damm och annat kunna skapa problem om man vill utöka med ytterligare uttag eller koppla in en sladdel. Det skulle ju även öka barnsäkerheten om nu någon ung medborgare skulle få för sig att böja till ett gem eller dylikt och peta med.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 834 inlägg
Det är du själv som sagt så. Du kan väl klamra dina åskväder och visa upp det för forumet för en dom.P Paxman skrev: