169 891 läst ·
774 svar
170k läst
774 svar
IKEAs "Åskväder", livsfarlig?
Och jag har bett dig två gånger att du ska visa var du fått den uppfattningen ifrån...men du har fortfarande inte gjort det. Istället upprepar du bara det helt ogrundade påståendet.Bo.Siltberg skrev:
Jag har tidigare tyckt att du varit en mycket sansad skribent på forumet och jag har uppskattat att läsa dina inlägg...men nu har ditt anseende hos mig rasat fullständigt.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 833 inlägg
Tyvärr, du får själva backa några hundra inlägg och leta upp dina inlägg om du har glömt vad du skrivit.
Jag vet exakt vad jag har skrivit. Det är du som kommer med en anklagelse, så det är du som måste visa vad du grundar den på. Det är så det fungerar. Eller tycker du att det är OK att jag påstår att du hatar Stockholmare? Om du anser att det är en felaktig anklagelse så kan du gå tillbaka och läsa dina inlägg om du glömt vad du skrivit.Bo.Siltberg skrev:
Kan det vara detta inlägg som tolkas som att Ikeas Åskväder ska ersätta elektriker i framtiden?P Paxman skrev:
Oavsett vilket är det nog bäst vi går vidare i ämnet, inte ska det väl bråkas här på elforumet inte?
Men vill du lägga upp en bild på dina Åskväder så är det intressant.
P Paxman skrev:Jag vet exakt vad jag har skrivit. Det är du som kommer med en anklagelse, så det är du som måste visa vad du grundar den på. Det är så det fungerar. Eller tycker du att det är OK att jag påstår att du hatar Stockholmare? Om du anser att det är en felaktig anklagelse så kan du gå tillbaka och läsa dina inlägg om du glömt vad du skrivit.
Jag utgår inte från att Ikea, eller någon annan, måste säga exakt som det är, men i min värld skulle det kunna vara vad som helst, inklusive tveksamheter runt tillverkaren, Ikea ville ha lägre pris, etc.lnilsson skrev:
Ikea är en mycket tuff inköpare och de har kompetensen och musklerna att ställa höga krav på sina leverantörer, de är såklart inte öppna med sina affärshemligheter och ett lagom svepande "kvalitetsproblem" kan i min värld dölja precis vad som helst.
Medlem
· Stockholms Län
· 706 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 917 inlägg
Var det svar till mig?P pmd skrev:
Jag hittar som sagt två fall där det inte stämmer. Det ena mer matematiskt teoretiskt korrekt, och det andra mer tillämpbart tex i den här diskussionen.