14 173 läst ·
674 svar
14k läst
674 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Haha, ok så kvm-priset är det avgörande. Även om en villa i Torsvik är dubbelt så dyr som Olovslund, har närmare till stan mm, så är Olovslund bäst till slut. Märker att jag inte kommer kunna vidga dina perspektiv.AndersMalmgren skrev:
Jag lämnar frågan, och gratulerar dig till att ha hus i Stockholms bästa område! Önskar trevlig helg!
Nej nej, Barkarby är bättre än Bromma. Det är bara det att ingen vet om det.P Project Mellangården skrev:Haha, ok så kvm-priset är det avgörande. Även om en villa i Torsvik är dubbelt så dyr som Olovslund, har närmare till stan mm, så är Olovslund bäst till slut. Märker att jag inte kommer kunna vidga dina perspektiv.
Jag lämnar frågan, och gratulerar dig till att ha hus i Stockholms bästa område! Önskar trevlig helg!
Kan ju inte jämföra kvm-priset på en villa. Speciellt inte i närförorter till storstäder. Villorna är ju betydligt mindre runt runt Ålsten/bromma och fastighetspriset är ungefär samma runt hela Stockholms närförort på villor. Dvs 14-25miljoner. Finns ju såklart betydligt dyrare men då är det något som sticker ut i form utav läge eller hur det är byggt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 636 inlägg
Klart man måste jämföra kvm, det gör ju även de officiella undersökningarna som tar fram årets dyraste gata, villket förövrigt ofta är i Bromma.A atomlab skrev:Kan ju inte jämföra kvm-priset på en villa. Speciellt inte i närförorter till storstäder. Villorna är ju betydligt mindre runt runt Ålsten/bromma och fastighetspriset är ungefär samma runt hela Stockholms närförort på villor. Dvs 14-25miljoner. Finns ju såklart betydligt dyrare men då är det något som sticker ut i form utav läge eller hur det är byggt.
Så en gatan i tex Djursholm som har sålt hus sålda för 28-70miljoner st räknas som en fattigmans gata för att kvm priset är lågt pga husen är 300-800kvm stora? Dom där undersökningarna låter mest som det är klickbait för Aftonbladet läsare.
Edit: kollade samblas lista som verkar vara något erkänd och dom gick på slutpriset. Kollade inte kvm priset. Djursholm vann med snittpris på nästan 10miljoner mer än trea som låg i Bromma.
Edit: kollade samblas lista som verkar vara något erkänd och dom gick på slutpriset. Kollade inte kvm priset. Djursholm vann med snittpris på nästan 10miljoner mer än trea som låg i Bromma.
Redigerat:
Det finns ingen tydligare indikator på ”att man lyckats” än att bo i en villa på 100 kvm i Bromma, värd 13-14 mkr, det är sen gammalt!A atomlab skrev:
Speciellt om man är tvungen att gå till banken med mössan i hand och be om hjälp. Som om man vore någon arm pöbel. Att låta något så vulgärt som pengar påverka ens liv, skriker bara -ARBETARKLASS!P Project Mellangården skrev:
Inget fint folk befattar sig med.
Fint folk arbetar inte, de förädlar tid och ärver förmögenheter.Intet skrev:
Medlem
· Halland
· 4 547 inlägg
Jag förstår att inbördeskriget i Grönköping är intressant för Grönköpings invånare, speciellt slaget om korvkiosken AD 2024, eller vem som har den hippaste A-traktorn, men kan vi nu komma tillbaka till ämnet?
Som alltså är företeelsen hyresrätter i villaområden. Jag hävdar att det fungerar om hyresvärdarna tillåts aktivt hålla patrasket borta men andra kanske har en annan uppfattning.
Som alltså är företeelsen hyresrätter i villaområden. Jag hävdar att det fungerar om hyresvärdarna tillåts aktivt hålla patrasket borta men andra kanske har en annan uppfattning.
Det är väl klart att det funkar men frågan är ju egentligen då hur man håller borta ”patrask” med gott om pengar. Det är väl knappast svårt att gissa att många som gillar villaidyllen även gillar förutsägbarheten av rimligt utbildad och välställda ”Svensson”. Så när vräkiga syrianer med 4 generationer flyttar in o river grannhuset och bygger palats på tomten så blir det lite trumpet. Samma med hyresrätterna även om det är dyrt finns det gott om folk som har råd om området anses bra.A Anders_Nilsson skrev:Jag förstår att inbördeskriget i Grönköping är intressant för Grönköpings invånare, speciellt slaget om korvkiosken AD 2024, eller vem som har den hippaste A-traktorn, men kan vi nu komma tillbaka till ämnet?
Där av att Lidingö lockar många rentrogna villaälskare det anses så tråkigt och svennigt att andra kulturer inte lockas av platsen. (Tror de hört att det ligger på landet också)..
För att inte någon nu ska gå upp i linningen så finns det lite stänk av ironi i inlägget och speglar inte helt mina egna åsikter eller värderingar.
Medlem
· Halland
· 4 547 inlägg
Det går ju att begränsa vad som får byggas med detaljplan som säger att Liberace inte är en stilikon. Ställ krav på max byggarea och antal våningar, att husen skall byggas i trä och målas i vanliga färger. Detta bör hålla borta det värsta.T TypRätt skrev:Det är väl klart att det funkar men frågan är ju egentligen då hur man håller borta ”patrask” med gott om pengar. Det är väl knappast svårt att gissa att många som gillar villaidyllen även gillar förutsägbarheten av rimligt utbildad och välställda ”Svensson”. Så när vräkiga syrianer med 4 generationer flyttar in o river grannhuset och bygger palats på tomten så blir det lite trumpet. Samma med hyresrätterna även om det är dyrt finns det gott om folk som har råd om området anses bra.
Där av att Lidingö lockar många rentrogna villaälskare det anses så tråkigt och svennigt att andra kulturer inte lockas av platsen. (Tror de hört att det ligger på landet också)..
För att inte någon nu ska gå upp i linningen så finns det lite stänk av ironi i inlägget och speglar inte helt mina egna åsikter eller värderingar.
Sedan kan man ju gå ett steg längre och ställa krav på max antal boende i husen men jag vet inte om lagen tillåter detta. Samt att Merca S-klass med mörka rutor inte får parkeras på tomten.
Störiga grannar som spelar hög musik borde det gå att komma åt med tillräckligt mycket övervakningskameror. Och se till att ingen får bygga tre meter mur runt huset.
Patrasket består väl snarare av någon arbetarättling som gjort mångmiljoner på sin musikapp och sen ska bygga sitt drömpalats?T TypRätt skrev:Det är väl klart att det funkar men frågan är ju egentligen då hur man håller borta ”patrask” med gott om pengar. Det är väl knappast svårt att gissa att många som gillar villaidyllen även gillar förutsägbarheten av rimligt utbildad och välställda ”Svensson”. Så när vräkiga syrianer med 4 generationer flyttar in o river grannhuset och bygger palats på tomten så blir det lite trumpet. Samma med hyresrätterna även om det är dyrt finns det gott om folk som har råd om området anses bra.
Ja, men beroende på antal lägenheter som byggs finns risk att det inte kommer finnas tillräckligt många ”vettiga” hyresgäster. Så då behöver hyresvärdarna kanske ta in annat klientel för att få upp beläggningen, exv genom att hyra ut till kommunen.A Anders_Nilsson skrev:Jag förstår att inbördeskriget i Grönköping är intressant för Grönköpings invånare, speciellt slaget om korvkiosken AD 2024, eller vem som har den hippaste A-traktorn, men kan vi nu komma tillbaka till ämnet?