11 881 läst ·
558 svar
12k läst
558 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Senast jag kollade saknade Järfälla 4 miljarder som skulle finansiera tunnelbanan så nu är utbyggnaden försenad.
Hur som helst är inte Barkarbystaden HR i småhusområde utan ett nytt område. Några få nya villor har byggts bredvid, flera av dem i en väldigt märklig arkitektur.
Hur som helst är inte Barkarbystaden HR i småhusområde utan ett nytt område. Några få nya villor har byggts bredvid, flera av dem i en väldigt märklig arkitektur.
Ja det finns en som ser ut lite som i alperna men den är nog snart 15år tror jag. Liberalerna tror jag det var kampanjar nu för att ändra detaljplanen för att upplåta småhustomter på stora delar av det som inte bebyggts.P Pin skrev:
Tror utbyggnaden främst är försenad pga byggbolag som satt sig i konkurs efter att de satts att åtgärda massa fel samt hålla sig till de säkerhetsregler som avtalet (och lagen) kräver. Tror både det var ett kinesisk och ett Italienskt bolag som åkt ut / gått i KK. Det senare skulle bygga själva stationen så det lär dröja då de mer än ett år efter att de avbröt fortfarande letade efter ett bolag som ville ta över.
Redigerat:
Men nu framför du saker som inte stämmer?AndersMalmgren skrev:
1. Bronära på Lidingö ligger bevisligen närmare ”stan” än din adress. Kortare restid med alla kommunikationssätt. Med ”stan” avser jag här Stureplan/Norrmalm.
Om du med ”stan” menar exv Vasastan så har du en personlig preferens. Men bronära ligger fortfarande ungefär lika nära Odenplan som din adress, fast restiden från bronära är kortare enligt navigationstjänster.
Det finns alltså inget som helst fog för att ovannämnda områden ligger ”sjukt off”. Det osar bara avundsjuka att kalla det för sjukt off, och blir faktiskt ganska tramsigt.
2. Ingen har påstått att Täby ligger nära stan. Du gör en halmgubbe här.
Renoverare
· Stockholm
· 20 569 inlägg
Men vem fan vill bo i villa i Torsvik, mina föräldrar äger som sagt några lägenheter där. Mest pensionärer i bostadsrätter.P Project Mellangården skrev:Men nu framför du saker som inte stämmer?
1. Bronära på Lidingö ligger bevisligen närmare ”stan” än din adress. Kortare restid med alla kommunikationssätt. Med ”stan” avser jag här Stureplan/Norrmalm.
Om du med ”stan” menar exv Vasastan så har du en personlig preferens. Men bronära ligger fortfarande ungefär lika nära Odenplan som din adress, fast restiden från bronära är kortare enligt navigationstjänster.
Det finns alltså inget som helst fog för att ovannämnda områden ligger ”sjukt off”. Det osar bara avundsjuka att kalla det för sjukt off, och blir faktiskt ganska tramsigt.
2. Ingen har påstått att Täby ligger nära stan. Du gör en halmgubbe här.
De områdena jag tog upp är mycket mer exklusiva och populära.
Bor du ens i Stockholm? Du verkar ha noll koll
Klicka här för att svara