AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Flytta dit så får du se. 🤣 Visst Östermalm kanske ligger lika långt bort ca. Men du har ju Vasastan och Norrmalm också

Det är sjukt off även om det fågelvägen ligger väldigt bra till
Haha. Vadå Östermalm ligger lika långt bort ca? Det är ju säkert dubbelt så långt från Bromma till Östermalm. Går fortare med bil, kollektivt och cykel från Lidingö.

Att kalla områdena kring bron på Lidingö för ”sjukt off”? Nej, du lägger nog för stor vikt vid bostadsadressen. Det är därför du inte kan acceptera att det kan finnas ”bättre” områden än ditt eget. 😇

P Project Mellangården skrev:
Haha. Vadå Östermalm ligger lika långt bort ca? Det är ju säkert dubbelt så långt från Bromma till Östermalm. Går fortare med bil, kollektivt och cykel från Lidingö.

Att kalla områdena kring bron på Lidingö för ”sjukt off”? Nej, du lägger nog för stor vikt vid bostadsadressen. Det är därför du inte kan acceptera att det kan finnas ”bättre” områden än ditt eget. 😇
Brevik är populärt område på Lidingö, 1 mil ca till Stureplan
Screenshot_2026-07-09-19-42-12-97_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hersby som är ett annat populärt område dryga 9km

Screenshot_2026-07-09-19-43-20-16_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
Skapa konto

Mitt hus knapp mil
Screenshot_2026-07-09-19-44-31-09_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg
Skapa konto

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Brevik är populärt område på Lidingö, 1 mil ca till Stureplan
[bild]

Hersby som är ett annat populärt område dryga 9km

[bild]

Mitt hus knapp mil
[bild]
Men det ligger väl inte nära bron, och Hersby/Brevik var inte något av de områden jag nämnde. Noterar även att Hersby går snabbare in till Stureplan än din adress. Testa Torsvik, Islinge och Herserud istället.

Brevik är väl generellt sett inte heller lika dyrt som områdena vid bron.

Känns som att du blandar äpplen och päron.

Lidingö är ju inte ens Stockholm.

Men det ligger väl inte nära bron, och Hersby/Brevik var inte något av de områden jag nämnde. Noterar även att Hersby går snabbare in till Stureplan än din adress. Testa Torsvik, Islinge och Herserud istället.

Brevik är väl generellt sett inte heller lika dyrt som områdena vid bron.

Känns som att du blandar äpplen och päron.
Sorry men Lidingö är off som fan. Trist cykelväg är det också. Det är lite närmare Stureplan än Bromma men mycket längre från allt annat.

Snacka om storm 7 i ett vattenglas. Någon kilometer hit eller dit. Köp större batteri till elcykeln.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Sorry men Lidingö är off som fan. Trist cykelväg är det också. Det är lite närmare Stureplan än Bromma men mycket längre från allt annat.
när jag växte upp i stocholm så tänkte man att lidingö var på landet

Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Sorry men detta går helt enkelt inte ihop. Om det inte är avstånd och restid som avgör ifall något ligger off, så vet jag inte.

Sorry men detta går helt enkelt inte ihop. Om det inte är avstånd och restid som avgör ifall något ligger off, så vet jag inte.
Personliga preferenser (det lär inte finnas nån rationell förklaring iaf)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
M maria01 skrev:
när jag växte upp i stocholm så tänkte man att lidingö var på landet
Är du född på 1800-talet? Tveksam till om så många andra delar den bilden. Det har väl ansetts som ett ganska exklusivt område en längre tid?

A Anders_Nilsson skrev:
Snacka om storm 7 i ett vattenglas. Någon kilometer hit eller dit. Köp större batteri till elcykeln.
Haha, håller med! Men reagerar ändå när vissa bostadsområden beskrivs som sjukt off. Då vill jag reda ut hur det ligger till.

P Pin skrev:
Lidingö är ju inte ens Stockholm.
Nej, och det har beskrivits som en fördel gällande trådämnet. Dvs en befolkning med stor andel villaägare och högerväljare är mindre sannolik att få politiker som vill bygga hyreshus i småhusområden.

• Gilla
TommyC
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Personliga preferenser (det lär inte finnas nån rationell förklaring iaf)
Så är det nog. Men blir fånigt när det målas ut som en absolut sanning.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
Om det inte är avstånd och restid som avgör ifall något ligger off,
En kilometer trist blåsig bro kanske?

Är du född på 1800-talet? Tveksam till om så många andra delar den bilden. Det har väl ansetts som ett ganska exklusivt område en längre tid?
var det jag skrev? finns ju exlusiva hus på landet med

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.