10 418 läst ·
481 svar
10k läst
481 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Medlem
· Halland
· 4 527 inlägg
Utbölingen kollar Google Maps. Brommaplan till Sankt Eriksplan är 6.5 km, från Lidingö Centrum är det 8.1 km. Du får köpa trimkit till elcykeln.AndersMalmgren skrev:
Och kan du nöja dig med Karlaplan är det 5.5 km från Lidingö Centrum. För en lantis som mig som bor utomplan och har 11 km in till centralorten Kungsbacka låter det överkomligt. Men ok, har man svept ett par dompa på favvokrogen gäller det att cykelvägen är rak.
Men helt klart låter det som att lägenhet på Lidingö är ett alternativ.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Det är inte bara avståndet. Det är jobbig väg från Lidingö till fastlandet.A Anders_Nilsson skrev:Utbölingen kollar Google Maps. Brommaplan till Sankt Eriksplan är 6.5 km, från Lidingö Centrum är det 8.1 km. Du får köpa trimkit till elcykeln.
Och kan du nöja dig med Karlaplan är det 5.5 km från Lidingö Centrum. För en lantis som mig som bor utomplan och har 11 km in till centralorten Kungsbacka låter det överkomligt. Men ok, har man svept ett par dompa på favvokrogen gäller det att cykelvägen är rak.
Mina föräldrar äger några lägenheter i Torsvik de köpte under fastighetskrisen och det är mest pensionärer som bor i området. De har väl inget behov vara lättrörliga.
Ingen normal människa vill på på Sufferisland!A Anders_Nilsson skrev:Utbölingen kollar Google Maps. Brommaplan till Sankt Eriksplan är 6.5 km, från Lidingö Centrum är det 8.1 km. Du får köpa trimkit till elcykeln.
Samma gäller Råsunda.
Enda vettiga alternativet till Bromma om man kollar närhet till Vasastan som Malmgren har en förkärlek till är Stora Essingen. Djurgården skulle också säkert gå vägen men där är det en massa hyresrätter som adliga bor i så det blir ju en begränsning.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Som klagar på att kungen höjt avgiften 🤣A atomlab skrev:Ingen normal människa vill på på Sufferisland!
Samma gäller Råsunda.
Enda vettiga alternativet till Bromma om man kollar närhet till Vasastan som Malmgren har en förkärlek till är Stora Essingen. Djurgården skulle också säkert gå vägen men där är det en massa hyresrätter som adliga bor i så det blir ju en begränsning.
Edit: Tänk om man hade råd men någon av villorna på Djurgården eller villagatan. Det hade varit något
Haha, nej? Det går väl fortare kollektivt, med bil eller cykel in till Östermalm/Stureplan från Lidingö (tänker områdena nära bron) än från Bromma?AndersMalmgren skrev:
Har faktiskt aldrig hört någon säga att Lidingö eller Stocksund ligger hopplöst långt bort.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Både jag och @atomlab har ju precis upplyst dig dåP Project Mellangården skrev:
Ohh ja. Flygplatsen. De hatar den de små Mp-talibanerna. In med ett miljon-program där så ligger Bromma riktigt dassigt inklämt. 😂P Project Mellangården skrev:Stocksund eller Lidingö kanske är bättre om man vill bo nära city? Jag tänker på att både Stocksund och Lidingö har ganska trevliga slutstationer på tunnelbanan också. Slutstation för Bromma är Rinkeby/Hjulsta, kanske inte så trevligt när barnen ska ta tunnelbana hem i framtiden osv?
Tror tyvärr att man kommer gå hårt åt Bromma. Det sticker i ögonen på alldeles för många, och i Stockholm kommer det finnas vänsterstyre med majoritet, ivriga att sätta tänderna i den lilla oasen.
Övriga högerväljare i kommunen, exv Östermalm och Gärdet, är heller inte så engagerade i Brommas framtid. Så villaägarna där ute kommer nog stå ganska ensamma när det blåser snålt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 325 inlägg
Vad ska vi göra med en centralt belägen flygplats som knappt används då?A Ahlsells-listpriser skrev:
Om man inte ska förtäta i villaområden och inte heller bygga på hårdgjord mark som är underanvänd – var fan ska man bygga? Är vi tillbaka i Bålsta och Norrtälje då?
Jag har länge tyckt/trott att det är bra med en andra flygplats i Stockholm, men så underanvänd och central? Det är ju bisarrt.
Hade man vetat hur utvecklingen skulle vara hade det ju varit betydligt rimligare att ha affärsflyg i Barkarby eller Tullinge. Eller att man asfalterat i Skå-Edeby eller byggt utåt Södertälje vilket också varit på tapeten.
Och för att släppa Stockholmsfixeringen finns ju fler nedlagda/underutnyttjade centrala flygfält, som i Linköping.
Är man mot att bebygga sådana platser, och tillåta högre byggnader i de gamla inflygningsstråken, då kommer man ha svårt att motsätta sig förtätning av villaområden också. Att vara mot all förändring är synnerligen destruktivt.
Sen kan man förstås diskutera hur markanvändning ska förändras, men det är en annan sak.
är centralt så bisarrt finns ju andra centrala flygplatser i världen London City Airport brukar jag flyga tillNötegårdsgubben skrev:
Vad ska vi göra med en centralt belägen flygplats som knappt används då?
Om man inte ska förtäta i villaområden och inte heller bygga på hårdgjord mark som är underanvänd – var fan ska man bygga? Är vi tillbaka i Bålsta och Norrtälje då?
Jag har länge tyckt/trott att det är bra med en andra flygplats i Stockholm, men så underanvänd och central? Det är ju bisarrt.
Hade man vetat hur utvecklingen skulle vara hade det ju varit betydligt rimligare att ha affärsflyg i Barkarby eller Tullinge. Eller att man asfalterat i Skå-Edeby eller byggt utåt Södertälje vilket också varit på tapeten.
Och för att släppa Stockholmsfixeringen finns ju fler nedlagda/underutnyttjade centrala flygfält, som i Linköping.
Är man mot att bebygga sådana platser, och tillåta högre byggnader i de gamla inflygningsstråken, då kommer man ha svårt att motsätta sig förtätning av villaområden också. Att vara mot all förändring är synnerligen destruktivt.
Sen kan man förstås diskutera hur markanvändning ska förändras, men det är en annan sak.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 325 inlägg
Det är inte nödvändigtvis bisarrt med en centralt belägen flygplats, men väl med en sådan som knappt används och ändå får vara kvar.
Renoverare
· Stockholm
· 20 513 inlägg
Jag är helt för bygga bostäder av Bromma flygplats. Bromma blocks med.
Hela Bromma-kyrka området kan man egentligen jämna med marken och bygga miljonprojekt.
Minus själva kyrkan förståss
Hela Bromma-kyrka området kan man egentligen jämna med marken och bygga miljonprojekt.
Minus själva kyrkan förståss
Just nu kanske pga post Covid. Men om 10 år har varken du eller jag någon aning. Då kanske inrikesflyget kör där igen. På El-motorer rentav?Nötegårdsgubben skrev:
Vad ska vi göra med en centralt belägen flygplats som knappt används då?
Därför vill Mp slå till nu. Dom är sluga dom små rackarna. Och vet att chansen kanske inte återkommer.
Sen har du säkerhetsläget. Jag har gärna en extra flyplats som våra Jas-plan kan tanka på om Ryssland börjar mucka med oss.