9 669 läst ·
447 svar
10k läst
447 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
suck jag syftar alltså på att du kan gå ut genom porten och oftast få några få 100 m för att köpa mat på den lokala matbutiken om du vill.A ajn82 skrev:
Levde man i Sverige innan det vart förstört kunde du ta ut lite pengar i bankomaten utan att bli rånad också.
Det var väl det som väl min huvudsakliga poäng, de här lokala centrumen är inget attraktivt längre, finns väl oftast mest bara en shady pizzeria, frisör som tar 100 kr för en klippning och en närlivs utan några riktiga livsmedelG Greger_08 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Det är väl ungefär det ser ut i alla centrum i förorten förutom att det är en liten dyr ICA butik förstås..A ajn82 skrev:
Frågan är bara varför vill man bo 1-3 km längre bort från dessa typer centrum mitt i ett villa områden..
Hyran lär ju inte vara låg heller.
Ditt problem är att du bosatt dig i Stockholms kommun. En majoritet av invånarna i Stockholms kommun vill nog ha hyresrätter i Bromma. Du borde ha valt en mer bemedlad kommun med majoritet kommuninvånare bosatta i villa. Tror det kommer bli mer hyresrätter i Bromma. En majoritet av Stockholms kommuns invånare tycker det är kul att trycka till ”de rika” i Bromma. Många boende i Rinkeby är nog positiva till hyresrätter i Bromma, exv.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Vill man bo nära city så är Bromma bäst. Bromma var en gång egen kommun men sossarna var smarta och inkorporera det i Stockholm för att späda ut det blåa.P Project Mellangården skrev:Ditt problem är att du bosatt dig i Stockholms kommun. En majoritet av invånarna i Stockholms kommun vill nog ha hyresrätter i Bromma. Du borde ha valt en mer bemedlad kommun med majoritet kommuninvånare bosatta i villa. Tror det kommer bli mer hyresrätter i Bromma. En majoritet av Stockholms kommuns invånare tycker det är kul att trycka till ”de rika” i Bromma. Många boende i Rinkeby är nog positiva till hyresrätter i Bromma, exv.
Det byggs tyvärr i alla kommuner, var väll samma problem med moderater i Nacka tidigare i tråden.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 314 inlägg
Stocksund eller Lidingö kanske är bättre om man vill bo nära city? Jag tänker på att både Stocksund och Lidingö har ganska trevliga slutstationer på tunnelbanan också. Slutstation för Bromma är Rinkeby/Hjulsta, kanske inte så trevligt när barnen ska ta tunnelbana hem i framtiden osv?AndersMalmgren skrev:
Tror tyvärr att man kommer gå hårt åt Bromma. Det sticker i ögonen på alldeles för många, och i Stockholm kommer det finnas vänsterstyre med majoritet, ivriga att sätta tänderna i den lilla oasen.
Övriga högerväljare i kommunen, exv Östermalm och Gärdet, är heller inte så engagerade i Brommas framtid. Så villaägarna där ute kommer nog stå ganska ensamma när det blåser snålt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 442 inlägg
Både lidingö och stockan ligger hopplöst långt ut jämfört Bromma.P Project Mellangården skrev:Stocksund eller Lidingö kanske är bättre om man vill bo nära city? Jag tänker på att både Stocksund och Lidingö har ganska trevliga slutstationer på tunnelbanan också. Slutstation för Bromma är Rinkeby/Hjulsta, kanske inte så trevligt när barnen ska ta tunnelbana hem i framtiden osv?
Tror tyvärr att man kommer gå hårt åt Bromma. Det sticker i ögonen på alldeles för många, och i Stockholm kommer det finnas vänsterstyre med majoritet, ivriga att sätta tänderna i den lilla oasen.
Övriga högerväljare i kommunen, exv Östermalm och Gärdet, är heller inte så engagerade i Brommas framtid. Så villaägarna där ute kommer nog stå ganska ensamma när det blåser snålt.
Menar du Ropsten som inte ens ligger på Lidingö som saknar tunnelbana?P Project Mellangården skrev:Stocksund eller Lidingö kanske är bättre om man vill bo nära city? Jag tänker på att både Stocksund och Lidingö har ganska trevliga slutstationer på tunnelbanan också. Slutstation för Bromma är Rinkeby/Hjulsta, kanske inte så trevligt när barnen ska ta tunnelbana hem i framtiden osv?
Bromma på gröna linjen, Rinkeby och Hjulsta på blå linje…
Klicka här för att svara