9 074 läst ·
427 svar
9k läst
427 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Medlem
· Halland
· 4 523 inlägg
Må så vara men då får staden expropriera villor alldeles utanför och uppföra hyreshus av typen ”Kinesiska muren” så även kapitalsvaga grupper kan få köra elspark i oarkstadsidyllen😀.AndersMalmgren skrev:
Då gör man en frimärksplan avpassad för de hyresrätter man ska bygga på grönområdet eller i den outnyttjade snårskogen. De befintliga villorna må vara kulturskyddade och belagda med restriktioner men det bör inte hindra samhällsutvecklingen i stadsdelen.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 409 inlägg
Jo och så har ju skett med tex tragiska abrahamsberg och brommaplan. Men det stör ju inte oss som bor mitt i trädgårdsstaden. Dessutom nära tunnelbana vilket lämpar sig för lägenhetsbyggandeA Anders_Nilsson skrev:
Expropiering eller byggnader som inte passar i miljön är knappast lämpligt, förtätning behöver varken göras fult eller onödigt dyrbart.A Anders_Nilsson skrev:
Anders själv har ju postat bilder på ett rimligt lägenhetshus i äldre stil som skulle passa fint i området
Hur går tankarna kring de hus som byggs om till oigenkännlighet i området? Tex huset två tomter från dig som både blivit större, fått pool och komplement byggnader.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 409 inlägg
De tog dem 3 år få bygglov. Jag fattar faktiskt inte hur de fick godkänt. HorribeltA atomlab skrev:
En grej som enligt min arkitekt iallafall är svårt få godkänt är att påverka orginalkroppen för mycket.. Men det där huset har ju dubblerat längden på orginalkroppen 😆
Renoverare
· Stockholm
· 20 409 inlägg
Klicka här för att svara