21 961 läst ·
1 007 svar
22k läst
1,0k svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Du förstår ju inte frågan överhuvudtaget. Alla partier önskar såklart stöd från medelklassen, varför man inte vill provocera densamma.M maria01 skrev:
Det stämmer inte heller att det ”knappt finns några arbetare kvar”. Det är väl omkring 1,5 miljoner personer som arbetar inom typiska ”arbetaryrken”. Det är 15 procent av befolkningen, ännu större del av röstberättigad befolkning.
Medlem
· Halland
· 4 620 inlägg
Frågan är om inte samtliga kommuner kommer få ett tvingande krav efter valet på samma sätt som skedde med mottagandet. Jag misstänker att sossarna kommer att välja ut områden med högst inkomst och låg kriminalitet och tvinga kommunerna att riva mitt i villaområdena för att uppföra höga punkthus som dominerar visuellt.M maria01 skrev:
Aldrig hört talas om konceptet pendling? Det fungerar alldeles utmärkt? Vilken konstig kommentar. Varför måste alla bo nära jobbet helt plötsligtNötegårdsgubben skrev:
Så de ska bo så långt ifrån dig att du slipper lukten och helst åsynen av dem?
Men de ska städa ditt hem, laga din mat och kanske arbeta för ditt företag?
Vill man bo i en stad för att den skapar fördelar för en vad gäller arbetsmarknad och utbud av exempelvis restauranger är det en så värdelös världsbild att jag emellanåt misstänker att du inte bra spelar inskränkt.
Ja precis som MP tryckte ner på Trafikverket att varenda nytt vägbygge skulle ha en Bussfil. Det tar några år men när det är implementerat så går det fort. 😥A Anders_Nilsson skrev:Frågan är om inte samtliga kommuner kommer få ett tvingande krav efter valet på samma sätt som skedde med mottagandet. Jag misstänker att sossarna kommer att välja ut områden med högst inkomst och låg kriminalitet och tvinga kommunerna att riva mitt i villaområdena för att uppföra höga punkthus som dominerar visuellt.
Renoverare
· Stockholm
· 21 114 inlägg
Exakt så, antigen betalar man för att slippa pendla eller så pendlar man.A Ahlsells-listpriser skrev:
Inte svårare än så
Finns massor billigt boende i Täby och Nacka
Renoverare
· Stockholm
· 21 114 inlägg
Pratade med mamma om det och faktiskt har två av hennes väninnor flyttat till lägenhet i området. Bostadsrätt förstås. Flera andra har dock flyttat till utlandet eller stanF fribygg skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 21 114 inlägg
ta mina bekanta som är hantverkare som exempel dom skulle inte klassas som arbetarklass med deras lönerP Project Mellangården skrev:Du förstår ju inte frågan överhuvudtaget. Alla partier önskar såklart stöd från medelklassen, varför man inte vill provocera densamma.
Det stämmer inte heller att det ”knappt finns några arbetare kvar”. Det är väl omkring 1,5 miljoner personer som arbetar inom typiska ”arbetaryrken”. Det är 15 procent av befolkningen, ännu större del av röstberättigad befolkning.