7 028 läst ·
323 svar
7k läst
323 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Tar mig 12min in till stan. Och 15min ut till skärgården. Vuxna människor kör inte elspark. Och framförallt så är tomterna och husen byggda för en normal familj. Inte för en som hela livet bott på 70m2 på en bussgata och tycker 180 är lätt och ledigt.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 346 inlägg
Har länge undrat över varför koloniträdgårdar som ligger centralt på kommunal mark och där kommunen sköter kön inte omvandlas till tomtmark.F fribygg skrev:
Kommunen gynnar ett fåtal av kommunens invånare när man kunde få betydligt bättre förräntning på det fastighetskapitalet om det byggdes permanentboenden där.
Man kan ju tänka sej att marken med kolonilotterna är reserverad för nått kommande infrastrukturprojekt och lotterna bara får vara där tillsvidare.F Fuktskadad09 skrev:
Hökarängens Kolonistugeförening fick flytta på sig och på det nya stället är det bara lotter inga stugor..F Fuktskadad09 skrev:
Lite trevlig parkmiljö ger ju ändå koloniträdgårdar. Och man flyttar hela kostnaden för parkskötseln till enskilda. Men man kan ju detaljplanera dem lite smart så att mark inte blir för privat och det finns möjlighet för allmänheten att passera igenom.F Fuktskadad09 skrev:
Redigerat:
många som jag minns som barn är ju borta idagF Fuktskadad09 skrev:
Fotbollsplaner är ju ren markförstöring, står mest tomma hela dagarna och kräver en massa skötsel. De placeras lämpligen så perifert som möjligt. Folk tar ändå bilen till dem med barnen så de kan gott köra några mil.