G
A atomlab skrev:
Kommer bullret att försvinna om man bygger höghus?
Inte utomhus men eftersom tekniken har gått framåt dom sista 125 åren så tror jag att man inte kommer bli störd inomhus där man brukar sova.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vill folk ens bo så långt bort som Nacka?
Tar mig 12min in till stan. Och 15min ut till skärgården. Vuxna människor kör inte elspark. Och framförallt så är tomterna och husen byggda för en normal familj. Inte för en som hela livet bott på 70m2 på en bussgata och tycker 180 är lätt och ledigt.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Tar mig 12min in till stan. Och 15min ut till skärgården. Vuxna människor kör inte elspark. Och framförallt så är tomterna och husen byggda för en normal familj. Inte för en som hela livet bott på 70m2 på en bussgata och tycker 180 är lätt och ledigt.
Sedan när är du folk atom
😆

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sedan när är du folk atom
😆
Kan du översätta det till svenska?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J Jodenmarck skrev:
Så då gills inte området i Sveriges 6-7 största stad , eller vad menar du?
Det handlade om att nybyggda villa / bostadsrätt / hyresrätt områden finns.
det sa jag inte

F fribygg skrev:
Det är helt naturligt att en stad förtätas och att oanvända 'allmänningar' bebyggs.. bättre att sköta om de riktiga parker som finns eller borde finnas centralt i en stad än att lägga pengar och tid på skötsel av överbliven mark som nu kan få ett vettigt användningsområde.
Har länge undrat över varför koloniträdgårdar som ligger centralt på kommunal mark och där kommunen sköter kön inte omvandlas till tomtmark.
Kommunen gynnar ett fåtal av kommunens invånare när man kunde få betydligt bättre förräntning på det fastighetskapitalet om det byggdes permanentboenden där.

F Fuktskadad09 skrev:
Har länge undrat över varför koloniträdgårdar som ligger centralt på kommunal mark och där kommunen sköter kön inte omvandlas till tomtmark.
Kommunen gynnar ett fåtal av kommunens invånare när man kunde få betydligt bättre förräntning på det fastighetskapitalet om det byggdes permanentboenden där.
Man kan ju tänka sej att marken med kolonilotterna är reserverad för nått kommande infrastrukturprojekt och lotterna bara får vara där tillsvidare.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
G
F Fuktskadad09 skrev:
Hökarängens Kolonistugeförening fick flytta på sig och på det nya stället är det bara lotter inga stugor..

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Claes Sörmland
F Fuktskadad09 skrev:
Lite trevlig parkmiljö ger ju ändå koloniträdgårdar. Och man flyttar hela kostnaden för parkskötseln till enskilda. Men man kan ju detaljplanera dem lite smart så att mark inte blir för privat och det finns möjlighet för allmänheten att passera igenom.

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
F Fuktskadad09 skrev:
många som jag minns som barn är ju borta idag

M maria01 skrev:
många som jag minns som barn är ju borta idag
Vad har det blivit istället?

F fribygg skrev:
Vad har det blivit istället?
hus mins nån som vart fottbollsplan

Claes Sörmland
Fotbollsplaner är ju ren markförstöring, står mest tomma hela dagarna och kräver en massa skötsel. De placeras lämpligen så perifert som möjligt. Folk tar ändå bilen till dem med barnen så de kan gott köra några mil.

• Gilla
  • Wow
Dilato och 2 till
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Hökarängens Kolonistugeförening fick flytta på sig och på det nya stället är det bara lotter inga stugor..
kan jag tycka är bra visa vart ju permament bostäder nästan från början var det inga stugor en då var föråd för spadar

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Fotbollsplaner är ju ren markförstöring, står mest tomma hela dagarna och kräver en massa skötsel. De placeras lämpligen så perifert som möjligt. Folk tar ändå bilen till dem med barnen så de kan gott köra några mil.
på landet då eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.