6 183 läst ·
66 svar
6k läst
66 svar
Hur varmt hade ni i huset när det var som kallast?
Ekonomin på uppvärmning av huset, lägger vi (både min fru och jag) på att klyva ved varje sommar, så att veden får ligga och torka i 1,5 år innan vi eldar den. Tack vare veden, så behöver vi inte snåla på värmen när det är vinter.knekten skrev:
Du älskar att jobba.Tyresö skrev:
Jag är lat och älskar att låta tekniken taga hand om värmen.
Jag utgår ifrån att man kan bli sjuk/pensionerat och kanske inte ha ork, då blir det perfekt om värmen tar hand om sig själv. Dvs mycket isolering och bra VP.
Kamin bara för nöjes skull. Så bygger vi nästa hus!
p.s. Min älskade hustru ska inte behöva hugga ved. Och inte jag heller. Istället kan vi ligga i sängen (tillsammans) och hålla oss i handen /// ironi
Redigerat:
förra vintern låg vi 13 grader och i år har vi ända upp till18 eftersom vi isolerat huset lite. Vi har tre barn och den yngsta är fyra mån, så de värmer ju lite då de springer runt (yngsta springer inte med är som en värmeflaska=).
Sonen (4 år) klagar jämt på att det är för varmt och tar av sig både sockar och tröja, hur varmt man har det är en vane sak.
Sonen (4 år) klagar jämt på att det är för varmt och tar av sig både sockar och tröja, hur varmt man har det är en vane sak.
Lustigt detta med hur kallt folk har i husen. Vi bor i ett land med nordiskt klimat och trot eller ej så återkommer vintern varje år.
Så antingen trivs man i ett kallt hus eller så fixar man väl värme. Eller?
Ok att man har lite kallare när det är -30, men det verkar vara folk som har kallt i huset redan vid -10.
Komfort kostar.
Så antingen trivs man i ett kallt hus eller så fixar man väl värme. Eller?
Ok att man har lite kallare när det är -30, men det verkar vara folk som har kallt i huset redan vid -10.
Komfort kostar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden