Igår bilade jag bort golvet vid brunnen så att det går komma åt skruvarna till brunnen. Hålet är cirka 20 x 20 x 20. Lär ju inte bli inbjuden till grannarna det närmaste.

Var borta på hornbach och kollade vilket bruk jag skulle ha.
Jag hittade inget bemix p3 eller snabbslipsats 460 eller 480. Hittade däremot 260 repair, är detta samma sak?

Den kan ju gjuta 50 mm och är päåläggningsbar efter 1-3 dygn. Det vill jag inte vänta på.
Vet ni någon firma som säkert har dessa saker hemma som jag behöver. Jag litar fasen inte på de som jobbar där de verkar inte kunna så himla mycket.

Nu är golvbrunnen bytt och efter närmare efterforskning skall jag nog inte gjuta upp golvet utan lägga ett tjockare lager flytspackel redan nu.

Vad rörmockaren sa lät lite konstigt. Är det inte så att jag flytspacklar nu och sedan efter det gör jag hela tätskicktsystemet?

Han sa nämligen tvärtom att först tätning och sedan flytspackel.

Rörmockaren är helt ute och snurrar. Alla de vanligt förekommande tätskiktssystemen ska ligga "ytterst", närmast keramiken!

260 repair är ett snabbt flytspackel. Du kan bygga med det i omgångar till rätt höjd, men det är antagligen dyrare än snabbslipsatsen. Du behöver fortfarande ha en riktig snabbetong på de ställen där gjutningen inte kommer vila mot det befintliga valvet.

Skrämmande att rörmokaren har så dålig koll.

Hej igen!

Igår gjöt jag igen halva det uppbilade hålet och brunnen kom bra i våg och ikväll skall jag göra restaernde halva. Det kommer en kille som ska lägga flytspacklet åt mig imorgon förhoppningsvis.

Det var ju tur att jag inte lyssnade på honom igår då. Tyckte det lät väldigt konstigt med tätskickten.

Jag har ju putsat upp väggarna igen med putsbruk B från finja men i kanter osv är det svårt att få det bra. Vad skall jag använda istället? Kan jag använda HusFix Rapid 3649 från casco som verkar vara bra att använda på putsen och är lite mer lättanvändbar?
Tack för svaren.

Vad gjöt du med till slut då?

Husfix går jättebra att spackla upp väggen med där det behövs.

Jag gjöt med ett snabbbruk. Kommer inte riktigt ihåg modellen och märke just nu.

Tittade ordentligt med en riktbräda igår och fick se att väggarna buktar på vissa ställen där putsen blivit onödigt tjock. (Hemmafixarfel). Vad är enklast att göra? Är det att riva ner putsen och göra om det? Laga i med ny puts? Lägga i husfix vilket förmodligen är dyrare.
Skall jag använda någon annan puts?

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.