Hej
Har en renovering av tvättstuga på gång.
Såg idag att det såg lite konstigt ut runt brunnen efter att plattorna var lagda.
Någon som vet om detta är godkänt? ser konstigt ut när tätskikt syns så mycket.

Klinkergolv runt golvbrunn med synlig tätskikt, orange plastbrickor synliga mellan plattorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kakelplattor lagda runt ett golvbrunnsområde i en tvättstuga, med synligt tätskikt och två orange distansclips på plattorna.
Skapa konto

J
Dom har gjort det för att skärningen av plattorna ska se någorlunda ut, kan du lyfta ur vattenlåset och rengöra den så är det ok..
Men fogarna ser inte ut att vara jämna lika över allt, eller är det en synvilla?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Menar du fogarna mellan plattorna?
Fogning är inte gjord än utan endast plattorna är satta än så länge.
Uppskattar svaret tack

J
AMIR86 AMIR86 skrev:
Menar du fogarna mellan plattorna?
Fogning är inte gjord än utan endast plattorna är satta än så länge.
Uppskattar svaret tack
Ja det förstår jag i och med att nivåklossarna sitter kvar..
Ja dels fogarna mellan plattorna men sedan är det ju en jätte bred fog åt ett håll på klinkersramen/golvbrunnssilen som sitter där..

Jag ska vara helt ärlig med att jag är inte helt bekant med alla termer. Men jag kan inget annat än på peka och fråga hantervkarna innan de fortsätter imorgon.
Kan inte annat än erkänna att detta är det jag är duktig på 🙃

J
AMIR86 AMIR86 skrev:
Jag ska vara helt ärlig med att jag är inte helt bekant med alla termer. Men jag kan inget annat än på peka och fråga hantervkarna innan de fortsätter imorgon.
Kan inte annat än erkänna att detta är det jag är duktig på 🙃
Om du kollar glipan runt metallramen och golvklinkersen så ser du att det är inte i närheten av samma runt om..

• Golvklinkers och metallram med ojämn glipa runt duschbrunn.
    Skapa konto
Ja det har du helt rätt i. Det tänkte jag inte på.
Är det något som bör åtgärdas innan fogning? Eller finns det nå accepterat max avstånd?

J
AMIR86 AMIR86 skrev:
Ja det har du helt rätt i. Det tänkte jag inte på.
Är det något som bör åtgärdas innan fogning? Eller finns det nå accepterat max avstånd?
Jag hade aldrig accepterat det sedan har du för smala fogar där inga nivåpinnar sitter..

Taget jag får ta upp det med hantverkarna dessvärre känns det som tåget redan gått känns som att göra om skulle innebära ganska stora ingrepp...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.