32 295 läst ·
51 svar
32k läst
51 svar
Hur ser det ut min stuga 18kvm står alldeles vid grannens tomtgräns
Bygglov eller inte spelar ingen roll efter 10 år samt att den nya grannen köpte sitt hus väl medveten om att dins stuga står nära tomtgräns. Vad vill grannen att du ska göra? Ta det lugnt!K kennethlundstrom skrev:Vad gäller min sov stuga som jag byggde för 20 år sen alldeles vid grannens tomtgräns med hans muntliga medgivande sen 5 år har jag en ny granne tidigare ägaren tyckte att det blev bra med sovstugan den nya grannen började gnälla efter han bott i 6 år i grannhuset ingen har tidigare ifrågasatt placeringens
Din nya granne köpte ju huset under de omständigheter som du framfört, så borde enbart vara tyst!K kennethlundstrom skrev:Vad gäller min sov stuga som jag byggde för 20 år sen alldeles vid grannens tomtgräns med hans muntliga medgivande sen 5 år har jag en ny granne tidigare ägaren tyckte att det blev bra med sovstugan den nya grannen började gnälla efter han bott i 6 år i grannhuset ingen har tidigare ifrågasatt placeringens
Efter 20 år skulle jag själv inte bry mig om grannens åsikt i frågan, speciellt inte om denne köpt huset när stugan redan stod där!K kennethlundstrom skrev:Vad gäller min sov stuga som jag byggde för 20 år sen alldeles vid grannens tomtgräns med hans muntliga medgivande sen 5 år har jag en ny granne tidigare ägaren tyckte att det blev bra med sovstugan den nya grannen började gnälla efter han bott i 6 år i grannhuset ingen har tidigare ifrågasatt placeringens
Jag menar jag förutsätter att personen som flyttade dit inte är blind.. men även då borde nog någon ha talat om att där stod ett annat hus och det var ett bra riktmärke till tomtgränsen.
Grannsämjan är en sak.. men den gamla grannen godkände bygget/placeringen och den nya grannen bor där i 6 HELA ÅR????.. innan den tycker att den står för nära tomtgränsen... 😳
Jag kan också vara lite långsam ibland.. men 6 år ????!..
*nu känner jag mig som en racersnigel*
Förmodligen har grannen kommit på att han själv vill göra något på sin tomt, men kommit på att stugan står lite ivägen och gnällt lite över det hos andra grannar.Snigla skrev:
Klicka här för att svara