Tror jag brukar använda en Zircon.

Snaptoggle för 27 kr/st får de behålla, kostar mindre än hälften från UK. Och under 4 kr i US.
Ska nog be polarn LA skicka en låda med 100 st + 1/4" skruv borde bli c:a 600 kr totalt.

De måste ju vara helt fantastiska skruvar om man t.o.m beställer dem från USA.

Det känns som att dessa för under 5:- styck funkar lika bra i de flesta lägen, även om det kräver "through-hole" montering vilket inte snap-toggle gör.

http://www.haraldnyborg.se/merinfo.asp?varenr=4342&n=10

Men, jag kommer fortsätta använda mina molly-expander, trots flera hundra monterade så har jag aldrig råkat hamna för nära en regel eller stött på några av de andra problem som tas upp i tråden, det enda "problem" jag stött på 2-3 gånger på 15 år är att jag varit osäker på ifall det var enkel eller dubbelgips på väggen, vilket har tagit mig några sekunder att ta reda på.

Bricco skrev:
Regelsökare som fungerar bra är tex?
Jag har provat både billiga modeller för 99 spänn från Jula och dyrare varianter upp mot tusenlappen, de indikerar precis likadant hemma hos mig...

Hur mycket klarar själva gipsväggen av då? Med ett hål mitt emellan reglarna?

• Gilla
1
  • Laddar…
raveper skrev:
Hur mycket klarar själva gipsväggen av då? Med ett hål mitt emellan reglarna?
Betydligt mindre än pluggen :)

Det är klurigt att säga en exakt vikt när det handlar om en vägg eftersom krafterna kan skilja så otroligt mycket beroende på hur lasterna ser ut, det är mycket lättare för ett tag där kraften går rakt ner parallellt mot skivan och pluggen.

raveper skrev:
De måste ju vara helt fantastiska skruvar om man t.o.m beställer dem från USA.
Nja, vet inte det men skall man ändå ha dem så varför inte spara 2000 pix :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.