21 253 läst ·
191 svar
21k läst
191 svar
Hur många räknar med ökade skatter i framtiden?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Det är inte det minsta tufft att betala skatt när en asylplats för EN ENDA asylsökande kostar 63 000 i månaden (på boendet här i närheten är det vad han tar betalt av migrationsverket). Våra pensionärer som byggt upp det här landet till vad det är kan bara drömma om att få boende/service värt 63000 i månaden.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 535 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 535 inlägg
Ja det är jag övertygad om att dom har. I sverige har vi så många områden där Svenskar inte är välkomna att det inte går att hålla räkningen. läs expressens artikel om hatet mot svennarna, det är inte ett isolerat fenomen och tyvärr växer det dessutom.moperandi skrev:
Få med lite insikt i nationalekonomi skulle vilja byta ut Sveriges läge mot Finlands. Danmark befinner sig också i ett betydligt sämre läge än Sverige. För övrigt råder jag dig SueCia att läsa på svensk grammatik.
Vänsterpartiet vill hemskt gärna återinföra fastighetsskatten, förmögenhetsskatten och gåvoskatten. Det skulle bli en intressant situation för folk med stora huslån och höga taxeringsvärden. Ingenting är omöjligt med sossarna vid makten.
Som jag ser det är det snudd på kriminellt att dränera u-länder på deras kvalificerade arbetskraft som de själva behöver. Dessutom är läkarbristen i Sverige självvald.Anna_H skrev:Tvärtom, de kommuner som gör rätt kommer att finna att de nyanlända är en enorm resurs. Många kommuner har en otroligt skev åldersfördelning, där allt fler är pensionärer och en allt större andel av dessa över åttio år dessutom. De nyanlända är en förutsättning för att få personal till omsorgen och elever i skolan i dessa kommuner.
Min kommun har tvingats stänga den ena av två vårdcentraler pga läkarbrist, det fattas 5 läkare. Samtidigt sitter 5 läkare på ett asylboende 10 mil längre norrut och bara har tråkigt i väntan på att få besked om de får stanna eller inte.
Jag misstänker att det kommer bli högre skatter.
Misstänker också att standarden varken kommer att höjas eller bibehållas.
Staten har tyvärr inget grepp om pengarna och det är bekymmersamt.
Det är helt rent på lägenheter om man inte har kapital. Har bekanta med barn som får hoppa runt hos vänner för att det inte finns lediga lägenheter.
Soc hänvisar till vandrarhem men det kostar 15-20000 kr / månaden för ett rum.
För att lösa bostadskrisen så behövs det byggas något sjukligt och det ska betalas.
Det avsattes ?11? miljarder nyligen till bostadsbristen men om jag inte minns fel i siffrorna så är endast ?30? % avsatta för boende och företag för de som redan idag saknar boende. Övriga till individer som fått uppehållstillstånd.
Dvs går till en grupp med inledningsvis eller varaktig bristande betalningsförmåga och det ska ju tas någonstans ifrån.
Så det kommer bli en enorm konkurrens med boende för övriga gruppen.
Volymerna med individer som söker sig till Sverige är på fortsatt hög nivå även framöver så jag ser ingen lösning på bostadsbristen.
Summan som avsattes till boendesituationen borde varit det dubbla för att ha en chans
Misstänker också att standarden varken kommer att höjas eller bibehållas.
Staten har tyvärr inget grepp om pengarna och det är bekymmersamt.
Det är helt rent på lägenheter om man inte har kapital. Har bekanta med barn som får hoppa runt hos vänner för att det inte finns lediga lägenheter.
Soc hänvisar till vandrarhem men det kostar 15-20000 kr / månaden för ett rum.
För att lösa bostadskrisen så behövs det byggas något sjukligt och det ska betalas.
Det avsattes ?11? miljarder nyligen till bostadsbristen men om jag inte minns fel i siffrorna så är endast ?30? % avsatta för boende och företag för de som redan idag saknar boende. Övriga till individer som fått uppehållstillstånd.
Dvs går till en grupp med inledningsvis eller varaktig bristande betalningsförmåga och det ska ju tas någonstans ifrån.
Så det kommer bli en enorm konkurrens med boende för övriga gruppen.
Volymerna med individer som söker sig till Sverige är på fortsatt hög nivå även framöver så jag ser ingen lösning på bostadsbristen.
Summan som avsattes till boendesituationen borde varit det dubbla för att ha en chans