Kopplade på det sättet som du säger men funkade inte. Jag kollade med fasmätare stickan då blåan lät ingenting men på den svarta kabel då fasmätaren pippade.

Kollar man i länken i @Bo.Siltberg 's inlägg 7 så finns följande bilder,

Elkopplingsschema och installation av elradiator med detaljerad steg-för-steg-guide och illustrationer för montering och anslutningar av radiator och termostat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elradiator med synlig intern kabeldragning och termostat, placerad på en beige matta.
Skapa konto

Elektrisk anslutningsplint med fem kopplingspunkter och flera färgade kablar, inklusive brun, blå, grön/gul, svart och vit.
Skapa konto

• Gilla
GK100
  • Laddar…
...som visar att LVI verkar ha en förkärlek till att använda udda färger i sin anslutningssladd, de två svarta i TS fall. Svart med vitt streck motsvarar grå idag.
A Abraham B skrev:
Det är inte viktigt vad har jag gjort tidigare.
Jo det är viktigt för att du ska få rätt svar här. Vi behöver förstå hur du hamnat i den situation du visar på bilderna.
A Abraham B skrev:
Kopplade på det sättet som du säger men funkade inte.
Du ska inte koppla någonting förrän du är säker på vad som är rätt. Du fick ett grovt felaktigt råd där.
A Abraham B skrev:
Jag kollade med fasmätare stickan då blåan lät ingenting men på den svarta kabel då fasmätaren pippade.
Pratar du om anslutningdosan på väggen nu? Ja, du måste kontrollera att du har 230 V där. Det gör man inte med en "fasmätare" utan med en spänningsprovare.

I anslutningssladden så ser man otydligt på ditt mörka foto att det är de två svarta som används som fas o nolla. De går direkt till den tvåpoliga strömbrytaren. Kontrollera det.

• Gilla
whak
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Har du sökt? Här är första sökträffen, vårt eget forum
[länk]
Problemet är löst nu:)

• Hand håller elektriska kablar märkta "neutral", "jord" och "fas" framför en vit apparat.
    Skapa konto
Hur kom du fram till den lösningen?

A Abraham B skrev:
Hade tagit bild på kopplingen för länge sen och där såg jag hur den var kopplad från början.

• Gilla
Demmpa
  • Laddar…
A Abraham B skrev:
Har du mätt spänningen?

A Abraham B skrev:
Blå och brun ledare har ingen funktion?

useless useless skrev:
Har du mätt spänningen?
Nej, för den var kopplad här tidigare.

J J-banan skrev:
Blå och brun ledare har ingen funktion?
Blå ledare är "nattsänkning", kopplas till neutralledaren för att sänka temperaturen 4⁰.

Brun ledare är styrning/fasen till slavradiatorer.

I TS kopplings-anslutningsbox på väggen så finns det inga trådar anslutna på anslutningarna 4 & 5.

• Gilla
J-banan
  • Laddar…
Här är manualen,

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.