28 098 läst ·
536 svar
28k läst
536 svar
Hur kan vi stödja Ukraina?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Det där låter som en kampsång taget från någon av de högernationalistiska yttringarna.Maskintok skrev:Nej man ger inte upp.
Man ställer till med bråk för fienden.
Ukraina är långt ifrån utslagna.
vapen är och kan vara känsliga saker att skicka..
De kan lika gärna hamna framöver i fel händer..
Men kvinnor och barn förtjänar att män ställer sig i led och faller in med sina bröder för att skydda land och familjer.
fäder, söner, döttrar slåss nu sida vid sida för att skydda sin framtid.
vårt slag är inte här ännu, men stoppas inte ryssens framfart av så kommer vi också snart få känna på denna ilska..
och då står vi lika ensamnen som Ukraina, var så säker..
För allas skull så väntar vi och ger istället men när det verkligen behövs så svarar vi på det anrop som ljuder.... Och ett enat Europa möter ryssen..
Det är ju en självklarhet att vi ska göra allt för stoppa Putin genom att hjälpa Ukraina med både humanitär hjälp, militär utrustning till försvar samt sanktioner.
Redigerat:
Det är danska och svenska ambulanser med personal som åker..F fribygg skrev:
Flera ambulanser på väg till Ukraina – gemensam svensk-dansk hjälp - tv4.se
https://www.tv4.se/klipp/va/1375166...-vag-till-ukraina-gemensam-svensk-dansk-hjalp
ta bort det där tramset och sätt dit en rakryggad soldat istället så blir det mer korrekt...Boilerplate4U skrev:
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
· CEO Tomteverkstan Nordpolen
· 2 414 inlägg
Boilerplate4U
Medlem
- CEO Tomteverkstan Nordpolen
- 2 414 inlägg
Jag tror snarare att det är du som lever i någon slags fantasivärld med dina "bröder" som befinner sig i en egen bubbla och tappat den moraliska kompassen.Maskintok skrev:
EDIT: @skoge kanske också tillhör brödraskapet eftersom han blev arg av inlägget?
Redigerat:
okej.Boilerplate4U skrev:
kom inte och gnäll på mig och mina bröder när hotet blir verklighet även här...
Hoppas du är en av de som isåfall står med oss... Inte flyr.
Magnus E K
Husägare
· Östergötland
· 4 610 inlägg
Magnus E K
Husägare
- Östergötland
- 4 610 inlägg
Det är ett annorlunda läge nu än 1939. Geografiskt är förövrigt Ryssland närmare Sverige än Ukraina* så om vi måste välja sida (men jag anser att vi ska vara neutrala) så vore det mer logiskt att ställa oss på Rysslands sida.
Men tänker inte diskutera det här ämnet vidare i detta forum för vill inte göra mig ovän med folk på forumet (mer än vad som redan skett) som jag kan behöva hjälp av vid kommande problem med hus och trädgård.
*) Blev förvånad när jag mätte på kartan att det är närmare från Stockholm till Moskva än från Stockholm till Kiev (ca 123 mot 127 mil). Och förstås betydligt närmare från svenska fastlandet till Ryssland (49 mil) än till Ukraina (71 mil), även om vi inte räknar med Kaliningrad (31 mil).
Men tänker inte diskutera det här ämnet vidare i detta forum för vill inte göra mig ovän med folk på forumet (mer än vad som redan skett) som jag kan behöva hjälp av vid kommande problem med hus och trädgård.
*) Blev förvånad när jag mätte på kartan att det är närmare från Stockholm till Moskva än från Stockholm till Kiev (ca 123 mot 127 mil). Och förstås betydligt närmare från svenska fastlandet till Ryssland (49 mil) än till Ukraina (71 mil), även om vi inte räknar med Kaliningrad (31 mil).
Det är ju jättebra, det har gjorts liknande men i mindre skala från privat håll i Finland.Maskintok skrev:
Men den svenska hjälpen är 5000 pansarskott, hjälmar, skyddsvästar, fältransoner och pengar såvitt jag förstår. Vet inte om ukrainarna kan hantera RBS97 men det är nog nått sånt de behöver nu.
De luftvärnsvapen Ukraina har efterfrågat har varken vi eller Finland hjälpt till med och städerna i Ukraina anfalls med rysktbombflyg, man får hoppas att tyskarnas 500 Stinger kommer fram i tid innan ryssen har förvandlat Kyjiv och Mariupol till grus.
ingen som behöver vara ovän här.Magnus E K skrev:
Det är ett annorlunda läge nu än 1939. Geografiskt är förövrigt Ryssland närmare Sverige än Ukraina* så om vi måste välja sida (men jag anser att vi ska vara neutrala) så vore det mer logiskt att ställa oss på Rysslands sida.
Men tänker inte diskutera det här ämnet vidare i detta forum för vill inte göra mig ovän med folk på forumet (mer än vad som redan skett) som jag kan behöva hjälp av vid kommande problem med hus och trädgård.
*) Blev förvånad när jag mätte på kartan att det är närmare från Stockholm till Moskva än från Stockholm till Kiev (122 mot 127 mil). Och förstås betydligt närmare från svenska fastlandet till Ryssland (49 mil) än till Ukraina (71 mil), även om vi inte räknar med Kaliningrad (31 mil).
vår fiende sitter i Ryssland och ger order om att bomba barn... vissa knappt nyfödda...
Ja det får vi hoppas..F fribygg skrev:Det är ju jättebra, det har gjorts liknande men i mindre skala från privat håll i Finland.
Men den svenska hjälpen är 5000 pansarskott, hjälmar, skyddsvästar, fältransoner och pengar såvitt jag förstår. Vet inte om ukrainarna kan hantera RBS97 men det är nog nått sånt de behöver nu.
De luftvärnsvapen Ukraina har efterfrågat har varken vi eller Finland hjälpt till med och städerna i Ukraina anfalls med rysktbombflyg, man får hoppas att tyskarnas 500 Stinger kommer fram i tid innan ryssen har förvandlat Kyjiv och Mariupol till grus.
Men tiden börjar bli knapp..
Nej det gör jag inte, däremot är jag högst medveten om vad @Maskintok pratar om.Boilerplate4U skrev:
"Hä löns int´ förklar´ för den som int´ begrip."
