Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rkarlsson skrev:
Nja.
Skicka humanitär hjälp. Gubbjäveln hotar oss och vi retar bara upp honom mer om vi skickar vapen.
Ni som vill kriga kan åka till ambassaden asap och anmäla intresset, det är helt frivilligt.
Vi kommer inte få så värst mycket hjälp heller.
Anser du att Tyskland, Sverige och Finland gör fel som stöder det Ukrainska folket med vapen, skyddsutrustning och mat? Ska vi låta Putins soldater åka rakt mot en otillräckligt/dåligt beväpnat land och låta civilbefolkningen dö som flugor?
Hjälper inte vi kan vi inte heller påräkna hjälp när vi själva behöver oavsett om vi pratar om krig, skogsbrand, översvämning eller något annat.
 
  • Gilla
RoAd och 3 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Vad är "till nytta"? Ryssarna blir så rädda att de backar och ger upp? Mer troligt att kriget förlängs och allas lidande ökar. Vapentillverkarna blir glada när alla förbrukade och förskingrade vapen ska ersättas.

Tydligen är alla riksdagspartier för detta (vänsterpartiet ändrade sig). Hoppas alla som tycker att vi ska fortsätta vara neutrala kommer ihåg detta i september och röstar på något av alla partier utanför riksdagen.
Så vi ska bara låta Putin köra över Ukraina. Fyfan vilken syltrygg
 
  • Gilla
Tubes och 9 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Anser du att Tyskland, Sverige och Finland gör fel som stöder det Ukrainska folket med vapen, skyddsutrustning och mat? Ska vi låta Putins soldater åka rakt mot en otillräckligt/dåligt beväpnat land och låta civilbefolkningen dö som flugor?
Hjälper inte vi kan vi inte heller påräkna hjälp när vi själva behöver oavsett om vi pratar om krig, skogsbrand, översvämning eller något annat.
Fel med vapen, rätt med mat och skydd och ambulanserna vi var med om att hjälpa till med. Även rätt att vi hade en busschaufför som våra politiker sparkade på men han hämtade hem 60 personer utan att tveka.

De behöver manskap sade presidenten, åk ner. Ring nu ambassaden imorgon och börja köra.

Vi kan inte räkna med hjälp om det skulle ske nej.

Blanda nu inte ihop krig med naturkatastrofer, de har absolut INGET med varandra att göra.
 
  • Arg
Anders99999999 och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Vi kan inte räkna med hjälp om det skulle ske nej.

Blanda nu inte ihop krig med naturkatastrofer, de har absolut INGET med varandra att göra.
Vad jag säger är att hjälper man inte sin granne kan man själv inte räkna med att få nån hjälp heller oavsett vilken katastrof man talar om.
 
  • Gilla
Tubes och 1 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Vad jag säger är att hjälper man inte sin granne kan man själv inte räkna med att få nån hjälp heller oavsett vilken katastrof man talar om.
Ja och de har du rätt till.
Det jag säger är ju att vi hjälper de.
 
Magnus E K
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så vi ska bara låta Putin köra över Ukraina. Fyfan vilken syltrygg
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot. Civilbefolkningen i Ukraina har inte bara Putin att vara rädd för, även deras egen president är farlig för dem om han vägrar ge upp.

Sen har vi ju alla sanktionerna; om Putin ställer orimliga krav i fredsförhandlingarna så kommer sanktionerna kvarstå.
 
  • Arg
Tubes
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot.
Ingen mening med att ge upp...det gjorde inte de ockuperade länderna under andra världskriget.
 
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot. Civilbefolkningen i Ukraina har inte bara Putin att vara rädd för, även deras egen president är farlig för dem om han vägrar ge upp.

Sen har vi ju alla sanktionerna; om Putin ställer orimliga krav i fredsförhandlingarna så kommer sanktionerna kvarstå.
Haha, jag hoppas verkligen din mentalitet är minoritet i detta landet.
 
  • Gilla
Utdelning och 6 till
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot.
Nej, du har fel. Sovjet anföll Finland - 39 och tack vare att man kämpade emot i är man ett fritt land idag.
Då var Finlands sak vår och nu är det Ukrainas frihet som hotas och som Malmgren tidigare skrev är vi (och ska vi inte vara) några syltryggar som lägger oss för övermakten.
 
  • Gilla
TRJBerg och 6 till
  • Laddar…
P
Magnus E K Magnus E K skrev:
Ja, om du ställs mot en övermäktig fiende är det bättre att ge upp än att kämpa emot. Civilbefolkningen i Ukraina har inte bara Putin att vara rädd för, även deras egen president är farlig för dem om han vägrar ge upp.

Sen har vi ju alla sanktionerna; om Putin ställer orimliga krav i fredsförhandlingarna så kommer sanktionerna kvarstå.
Nej man ger inte upp.
Man ställer till med bråk för fienden.

Ukraina är långt ifrån utslagna.
vapen är och kan vara känsliga saker att skicka..
De kan lika gärna hamna framöver i fel händer..

Men kvinnor och barn förtjänar att män ställer sig i led och faller in med sina bröder för att skydda land och familjer.

fäder, söner, döttrar slåss nu sida vid sida för att skydda sin framtid.
vårt slag är inte här ännu, men stoppas inte ryssens framfart av så kommer vi också snart få känna på denna ilska..
och då står vi lika ensamnen som Ukraina, var så säker..

För allas skull så väntar vi och ger istället men när det verkligen behövs så svarar vi på det anrop som ljuder.... Och ett enat Europa möter ryssen..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Haha, jag hoppas verkligen din mentalitet är minoritet i detta landet.
njä men att alla den dagen när det behövs ställer sig och gör motstånd...
För land och framtid..
 
  • Gilla
skoge
  • Laddar…
P
skoge skoge skrev:
Ingen mening med att ge upp...det gjorde inte de ockuperade länderna under andra världskriget.
fanns ett land som offrade allt..
som nästan stod ensamt kvar innan USA anslöt..
Storbritannien..
De gav sig inte..
De vägrade, och Europa blev fritt.. Men det kostade...
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Fel med vapen, rätt med mat och skydd och ambulanserna vi var med om att hjälpa till med. [/QUOTE ]

Märker att jag är dålig på att följa Svenska medier nu. Svenska pansarskott känner jag till och Finlands automatkarbiner men att Sverige skickar ambulanser har gått mig förbi
Att det förekommer privata initiativ och att ett Danskt företag ska skicka flera tiotals ambulanser har jag fattat.
 
P

I den leveransen var där svenskar med, och materiel från sverige. Ett samarbete helt enkelt. Sen att det gick förbi en del medier är ju skam.
 
P
skriva en massa skit klarar medierna av... Men när det verkligen är något intressant då har de inte en aning...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.