70 408 läst ·
309 svar
70k läst
309 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Du måste låta en erfaren besiktningsman gå "över" jobbet & skriva en rapport.Coco748 skrev:
Sedan med den rapporten kräva att "plåt-nissen" gör om anmärkningarna i rapporten FACKMANNAMÄSSIGT.
Innan detta är gjort betala max 30 % av överenskommet pris!
Håller med om att det ser för jävligt ut, ta dit en plåtslagare som ser över hela taket så du vet vad som inte är fackmässigt utfört. Stosen är falsad så någon på företaget har viss kompetens i alla fall.
Vad tror ni om själva falsningen, det är ju ganska fult men även hål?
Han har dragit plåten runt vindskivorna och upp på baksidan. Han gjorde det som ”extra” , jag had inte om det. Sa att jag ville ha mycket av vindskivan täckt på framsidan om det gick.
Han har dragit plåten runt vindskivorna och upp på baksidan. Han gjorde det som ”extra” , jag had inte om det. Sa att jag ville ha mycket av vindskivan täckt på framsidan om det gick.
Mina plåtslagare fixade det jag ville ha gjort.
Bl a det på bilderna.
Snyggt o fint, utan bucklor eller möjlighet för vatten att ta sig in.
De fick så klart betalt.
Bl a det på bilderna.
Snyggt o fint, utan bucklor eller möjlighet för vatten att ta sig in.
De fick så klart betalt.
Redigerat:
Det tror jag ingenting på , hade aldrig låtit han försöka. Oavsett om allt ruttet virke hade varit bytt , återstår det extremt dåliga plåtjobbet.Coco748 skrev:
En besiktningsman kostar upp mot 10.000kr vid en snabb googling. Värt varenda krona enligt mig. Bjud ut hantverkaren och låt han medverka under besiktningen.
Riktigt trist att du råkat ut för detta.
Jag själv har dubbelfalsad alu-zink på mitt ca 280 kvm stora tak, det är mycket vackert.
Skillnad är att min plåtslagare hade yrkesheder & var en naturbegåvning, han var 1 av få i Sverige som anlitades att jobba/renovera med kulturskyddade byggnader, kyrkor, kyrktorn.
Så här ska en vindskiva kläs in fackmannamässigt.
Avsluten till rännan så här.
Jag själv har dubbelfalsad alu-zink på mitt ca 280 kvm stora tak, det är mycket vackert.
Skillnad är att min plåtslagare hade yrkesheder & var en naturbegåvning, han var 1 av få i Sverige som anlitades att jobba/renovera med kulturskyddade byggnader, kyrkor, kyrktorn.
Så här ska en vindskiva kläs in fackmannamässigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avsluten till rännan så här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag kontaktat besiktningsman, dom ska kontakta ”plåtslagaren” eftersom dom har rätt att vara med på slutbesiktningen. Besiktningen kostar 7900kr för ett fritidshus.
Kommer vara de bästa 7900kr du har spenderat , av bilderna att döma så kommer det aldrig gå bra för företagaren.