70 408 läst ·
309 svar
70k läst
309 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Samtidigt så kommer det ju nya recensioner från folk som är jättenöjda på Offerta. Det måste även vara förvirrande för dom eftersom vissa är jättenöjda och andra är väldigt missnöjda. Jag tror verkligen att dom tycker att dom är bäst på att lägga tak. Jag är i grunden en godtrogen person. Jag tror att folk är snälla. Därför bör jag inte göra business med någon. Jag tar det verkligen till mig. Jag skulle nu snart lägga golv i min nya lägenhet. Jag hade tänkt satsa på att få det professionellt gjort. Jag har lagt golv själv förut, det har blivit okej, nu vet jag att det är ändå bättre att göra det själv. Aldrig mera kommer jag att lita på någons jidder.Farstatjej90 skrev:
Jag förstår och jag är ledsen att dom gjorde så här mot dig. Det är för jävligt. Menade inte att det var rätt av dom utan att det är viktigt som konsument att undersöka företag för att minska risken att bli lurad och i det här fallet när jag spenderat två minuter av googling var det uppenbart att det var scam. Det kanske såg annorlunda ut när du anlitade dom.
Jag hade nog rotat fram allt jag kunnat innan jag anlitat dem, och då hade jag insett att det var något knas. Tyvärr gör tillräckligt många inte det och därför finns det nog med jobb för skojarna.Farstatjej90 skrev:
Alltså för det första är "Hasse" en Hasanain Jabbar Ismael Al-Tameemi född -91 (inget fel med det men varför låtsats vara "Hasse" och nån som är 34 år gammal det är inte någon erfarenhet att tala om) och för det andra, har du varit inne på deras hemsida? "Kontak oss" står det på en knapp i mitten.
Bilder som är uppenbart AI-genererade på "nöjda kunder" och i alla fall delar av texten är mycket dåligt översatt...
Någon slags eget ansvar får man ju också ha även om jag verkligen tycker synd om dom som blir lurade.
Moderator
· Stockholm
· 57 838 inlägg
De flesta omdömne på offerta och liknande sidor är skrivna av företagen själva. Att företaget kan anlitas via offerta (eller brabyggare, serviceprovider etc.) är i sig själv en varningsklocka, Bra hantverksföretag håller sig borta från den typen av sidor. Det kan säkert finnas firmor som gör skapliga jobb även på den typen av sidor. Men de riktigt bra finns aldrig där.Coco748 skrev:
Jag kollade en del men hittade ingenting. Efteråt dårå så hittade jag ju att dom schabblat katastrof mycket med ett tak på en bostadsrättsförening i Södertälje, men byggherren för det projektet har lovordat bröderna på Google recensioner även fast han förmodligen åker upp i rätten mot bostadsrättsföreningen. Det är vardagsmat för dom här lirarna. Men ingen recenserar. Jag frågade styrelsen för bostadsrättsföreningen varför dom inte gör en recension. Men dom ville inte kommentera och skulle återkomma ”never”! Det finns inget dåligt att hitta på nätet förutom hemsidan som nu själva skapat….. man vill ju gärna varna folk, men hur gör man..?Hep skrev:
Jag trodde inte vi fick skriva namnet här… Man är ju lite rädd för dom också, Tog en brottsregister utdrag på honom och han hade varit med och gjort en omskärelse i ett kök på en liten pojke. Han hävdade dock att han aldrig var där och hans brorsa hade inte sett någonting. Totalt oskyldiga alltså.