70 446 läst ·
309 svar
70k läst
309 svar
Hur blev mitt falsade plåttak tycker ni?
Jag vill ju tro att han vet vad han gör. Jag tyckte dock personligen att han var mesig och kollade inte ens på taket. Bara om jag pekade på olika saker. Min upplevelse av båda besiktningarna är att besiktningsmannen inte var så smart eller eventuellt väldigt trött på sitt jobb.pelle plåttak skrev:
Alltså enligt många olika källor är han proffs på plåttak, men jag har ingen förklaring förutom hans egen och det är att ni alla här trollar mig.M Mortsken skrev:
Verktygstokig
· Estocolmo
· 1 056 inlägg
Du måste referera till gammal tjärpapp . Dagens papp beter sig inte så.J jawen skrev:Så du har inte på 30+ år som plåtslagare sett hopsmälta underlags takpapp under plåttak, som blir smulor när man tar i den & krackelerar som den vore 0,1 mm bakelit?. Vissa delar verkar helt borta & pappen verkar "krypit in" i tåsponten (då den är svart)
Det finns ingen papp som helt klarar värmeutvecklingen 75-80 grader under ett plåttak långsiktigt.
Först trycks områdena under alla fästpunkter/skruv ihop & ofta tappar redan då pappen sin förmåga att "fungera som tätskikt". Sedan när pappen hettats upp & kylts av 10.000 ggr, så har den för länge sedan tappat sin "tätningsförmåga".
Jag har 15+ år som plåtslagare i Stockholm (70-80-talet) med främst omtäckningar. Taken jag då rev av hade ett antal år på nacken och där var det den pappen du pratar om. Gissar att den pappen som jag la då är hyfsat bra än idag. Det är väl den pappen som "plåtrickard" river av idag.J jawen skrev:Så du har inte på 30+ år som plåtslagare sett hopsmälta underlags takpapp under plåttak, som blir smulor när man tar i den & krackelerar som den vore 0,1 mm bakelit?. Vissa delar verkar helt borta & pappen verkar "krypit in" i tåsponten (då den är svart)
Det finns ingen papp som helt klarar värmeutvecklingen 75-80 grader under ett plåttak långsiktigt.
Först trycks områdena under alla fästpunkter/skruv ihop & ofta tappar redan då pappen sin förmåga att "fungera som tätskikt". Sedan när pappen hettats upp & kylts av 10.000 ggr, så har den för länge sedan tappat sin "tätningsförmåga".
Nu har jag lämnat recension, ville hålla den enkel för att okunniga som jag som behöver vägledning ska dra öronen åt sig.
Irakiska bröderna kontrade med hot om polisanmälning för att jag har betett mig. Det är så sjukt att sånna här människor finns och att dom är helt övertygade om att dom är bäst på allt.
Nu har jag betalat ialla fall…
Irakiska bröderna kontrade med hot om polisanmälning för att jag har betett mig. Det är så sjukt att sånna här människor finns och att dom är helt övertygade om att dom är bäst på allt.
Nu har jag betalat ialla fall…
Husägare
· Stockholms län
· 402 inlägg
Starkt och bra gjort!
Om du har möjlighet att kommentera deras långa svar så skulle jag ha klistrat in länken till denna tråd, då kan folk som läser recessionen se och förstå vad du har gått igenom bättre.
Om du har möjlighet att kommentera deras långa svar så skulle jag ha klistrat in länken till denna tråd, då kan folk som läser recessionen se och förstå vad du har gått igenom bättre.
Deras svar är skrivet av ChatGPT och jag tror det var klokt av dom att låta den formulera det. Nu väntar vi bara på insikten att dom förutom att överlåta författandet även ska överlåta takläggandet till nån annan.
Risken är nog att det är såpass långt att de flesta skummar igenom och läser några nyckelord och drar slutsatsen att det som skrev omdömet är en gnällkä… Tyvärr, men jag tror risken är rätt stor.Farstatjej90 skrev:
G Gillar att bygga skrev:
Jag vet inte. Om jag ens hade läst en dålig recension hade jag varit mera vaksam. Jag fick intrycket av en hårt arbetande hantverkare som såg stark och lyckad ut. När det sedan dök upp en fet pakistanier så var jag förvirrad i någon minut sedan glömde jag bort att det inte var samma person som jag pratat med i telefon eller sett bilder av….Hep skrev:
Alltså för det första är "Hasse" en Hasanain Jabbar Ismael Al-Tameemi född -91 (inget fel med det men varför låtsats vara "Hasse" och nån som är 34 år gammal det är inte någon erfarenhet att tala om) och för det andra, har du varit inne på deras hemsida? "Kontak oss" står det på en knapp i mitten.Hep skrev:
Bilder som är uppenbart AI-genererade på "nöjda kunder" och i alla fall delar av texten är mycket dåligt översatt...
Någon slags eget ansvar får man ju också ha även om jag verkligen tycker synd om dom som blir lurade.
Dom hade inte den hemsidan då. Jag kollade på Instagram och det såg bra ut men ja det var ju inga närbilder.Farstatjej90 skrev:
Alltså för det första är "Hasse" en Hasanain Jabbar Ismael Al-Tameemi född -91 (inget fel med det men varför låtsats vara "Hasse" och nån som är 34 år gammal det är inte någon erfarenhet att tala om) och för det andra, har du varit inne på deras hemsida? "Kontak oss" står det på en knapp i mitten.
Bilder som är uppenbart AI-genererade på "nöjda kunder" och i alla fall delar av texten är mycket dåligt översatt...
Någon slags eget ansvar får man ju också ha även om jag verkligen tycker synd om dom som blir lurade.
Ja, jag tar eget ansvar, jag skriver ju bara denna tråden för att jag undrade om ett tak verkligen ska se ut såhär. Jag vill ju bara att andra som är lika dumma som jag ska hitta tråden och inte göra samma misstag. Jag blev scammad!
Jag förstår och jag är ledsen att dom gjorde så här mot dig. Det är för jävligt. Menade inte att det var rätt av dom utan att det är viktigt som konsument att undersöka företag för att minska risken att bli lurad och i det här fallet när jag spenderat två minuter av googling var det uppenbart att det var scam. Det kanske såg annorlunda ut när du anlitade dom.