Coco748
J Jansson69 skrev:
Jag kan inte förstå hur detta har gått igenom..
En möjlig väg är överbesiktning men är lite osäker på om det krävs att ni har avtalat enligt Hantverkaformuläret-17 eller ABS 18. Annars kan du ju kontakta Konsumentverket för rådgivning gällande överbesiktning..
Vad hade ni avtalat?
Vi använde Offerta. Det finns ingenting i det avtalet som är värt någonting. Jag är glad att dom använde skruvar även fast det inte nämndes. Det var ju faktiskt sjysst!

J
Coco748 Coco748 skrev:
Vi använde Offerta. Det finns ingenting i det avtalet som är värt någonting. Jag är glad att dom använde skruvar även fast det inte nämndes. Det var ju faktiskt sjysst!
Du har KtjL som gäller alltid kan inte avtalas bort!
Ta fram ditt avtal och ring Konsumentverket om överbesiktning, om det är möjligt att kräva i ditt fall så måste det göras inom en viss tid vill minnas att det är 4 veckor efter att du har erhållit besiktningsutlåtandet..

Coco748 Coco748 skrev:
Idag hade vi slutbesiktningen, besiktningsmannen godkände taket.

Besiktningsmannen hade tagit med sig takläggaren. Jag motsade mig att han skulle deltaga. Men så sa besikningsmannen att vi skulle dela på kostnaden. Nu efteråt så fattar jag att jag borde fått skriftligt på det.

Jag har spelat in vad besikningsmannen sa till mig i slutet när det stod klart att han tyckte det var godkänt arbete.

Den här plåtfirman har gjort ny hemsida där man har en Ai genererad plåtslagare som heter Tomas Andersson. Helt sjukt att man träffat sånna bedragare. Men nu måste vi ju betala notan.
Hundratals träffar med bildgoogling. Upptagen man....
Sökresultat från Google Lens-visning med person i rutig skjorta, olika matchningar från webbplatser som Sedation Dentistry och grupputveckling.nu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Wow
7ender och 2 till
  • Laddar…
J
K Kane skrev:
[bild]
En man med många färdigheter med att lägga bandfalsad plåt är inte en av dom!

• Haha
Kane
  • Laddar…
Coco748
K Kane skrev:
[bild]
Ja, jag sa till plåtslagaren idag att han inte är välkommen igen. Men att Tomas Andersson kunde komma och fixa hängrännan. Då blev han tyst och såg förvirrad ut. Det är han som var på besiktningen som fixar hemsidan. Lite smartare av dom 2 bröderna, även om han inte visade några bevis på det idag.

Byggföretag med säte i Södertälje håller man sig långt borta ifrån.
Sjukt mycket fusk, fuffens och båg i den staden.
Korruptionen är utbredd ända in i politiken och in i bygglovsverksamheten.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Coco748
Jag frågade Ai om den kunde göra några fler bilder på Tomas Andersson när han jobbar på taket. Men han sa att han inte kunde efterlikna en riktig person. Men när jag förklarade att Tomas Andersson var Ai ritad så kunde han det.

• En person med gul hjälm och rutigt skjorta arbetar på ett plåttak med en borrmaskin, leende under klar himmel.
    Skapa konto
  • En man i hjälm och arbetskläder arbetar på ett tak med en skruvdragare, med ett hus i bakgrunden under en dramatisk himmel.
    Skapa konto
  • Byggarbetare i arbetsoverall och handskar står på ett tak bredvid en skorsten, håller en brännare och ler mot kameran.
    Skapa konto
  • Tre personer i svarta t-shirts och kepsar arbetar på ett tak med gult hjälphandskar. De lägger ut takpapp och använder en brännare.
    Skapa konto
  • Personer i byggkläder jonglerar och balanserar på ett hustak under en blå himmel med konfetti i luften.
    Skapa konto
  • Fåglar på ett platt tak ovanpå en flerbostadsbyggnad med skog i bakgrunden. En person står på en balkong.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
Krille60 och 6 till
  • Laddar…
J
Coco748 Coco748 skrev:
Jag frågade Ai om den kunde göra några fler bilder på Tomas Andersson när han jobbar på taket. Men han sa att han inte kunde efterlikna en riktig person. Men när jag förklarade att Tomas Andersson var Ai ritad så kunde han det.
Du får akta dig för enligt Kane bedriver han en juristbyrå och det hörde ALLA på inspelningen att han var kvalificerad för😉😆😆😆

• Haha
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Du får akta dig för enligt Kane bedriver han en juristbyrå
Lägg ner. Jag anställde precis honom och hans bröder för sköta min trädgård. Han har inte tid med annat längre.

• Haha
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Coco748
Alfredo Alfredo skrev:
Lägg ner. Jag anställde precis honom och hans bröder för sköta min trädgård. Han har inte tid med annat längre.
Tomas Andersson (den svenskare brodern) han behöver inte jobba längre, det går bra nu!

• En man med dumstrut och clownnäsa sitter på ett tak bland pengar, håller i verktyg, omgiven av hammare och skiftnyckel, med stora fötter.
    Skapa konto
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
J
Alfredo Alfredo skrev:
GAAAHHH då har vi snart en ny tråd om trädgårdsarbeten som kräver betalt GAAAHHH.

”Nog skulle i alla fall jag tänka en hel del om jag skulle "betala totalt 140k i arbetskostnad för en dags arbete. Det var en anläggare och en grävmaskinist på plats."

Alfredo Alfredo skrev:
Äh, du har väl en dm snö och inget att sköta om i trädgården innan det kommer så mycket så det är dax att starta slungan..

J
Coco748 Coco748 skrev:
Tomas Andersson (den svenskare brodern) han behöver inte jobba längre, det går bra nu!
Man ser på fossingarna att han har gjort sig förtjänt av lite vila😆😆😆

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
”Nog skulle i alla fall jag tänka en hel del om jag skulle "betala totalt 140k i arbetskostnad för en dags arbete. Det var en anläggare och en grävmaskinist på plats."
Tomas är värd varenda krona!

• Wow
Jansson69
  • Laddar…
F fribygg skrev:
du har väl en dm snö och inget att sköta om i trädgården
Tomas har oanade talanger.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.