J Jansson69 skrev:
Vikt har väldigt lite med att göra om man kan slänga ut någon, än mindre vem som vinner en fight😉
Självklart har du rätt.

L
12 sidor och 167 inlägg varav bara två av TS 😂

• Haha
Foliehatten3
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Ska vi verkligen börja om från början och beta oss igenon det här en gång till, menar du allvar? I korta ordalag
-Så släpper jag ut hundratals liter vatten när jag badat, det brukar gå bra ändå trots att plastmattan i badrummet är gammal.
-Det finns inget i trådstarten som beskriver en vattenskada, det som beskrivs är en oro.
-"Ett hav av vatten" är sannolikt inte ordagrant menat, tror man det bör man uppsöka vård. Snarare är det ett sätt att subjektivt ce uttryck med starka ord för att man tyckte att det var väldigt blött på golvet. Min mor beskriver "ett hav av vatten" runt diskhon när det rör sig om cirka 0,5dl.
-Trådstarten innehåller ena partens vittnesmål, visa av erfarenhet vet vi att när en sådan tråd startas med ena partens utsaga som beskriver en helt sjuk händelse, så är det verkliga inträffade -sannolikt- mer nyanserat.
Släpper du verkligen ut badvattnet på golvet, normalt så leder man det till avloppsbrunnen med en slang?

• Gilla
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Själv undrar ju jag lite försiktigt, med kvinnlig profil dessutom.

Om man ska göra saken rätt var det

va?Hur lägger man in det nya tätskitsmattan i källaren?

Ska man hänga varmvattenberedaren i takstolarna först?
Är huset öppet till nock?

Var det en Skånelänga? Är väggarna då i soltorkat tegel? För då kan man inte hänga varmvattenberedaren i väggen heller….

Då återstår att tömma beredaren på ett bra sätt utan vatten på golvet, lyfta ut beredaren, lägga nya mattan, bära in beredaren igen, fylla på med vatten och nu få ett hav på vattentätt golv.

För inte ska vi väl skära i mattan för beredarens ben vid inläggning?

Eftersom man tydligen skulle ha ny matta INNAN jobbet.

Men vad vet jag

• Gilla
Lärospånet och 1 till
  • Laddar…
L
Tiili Tiili skrev:
Då återstår att tömma beredaren på ett bra sätt utan vatten på golvet, lyfta ut beredaren, lägga nya mattan, bära in beredaren igen, fylla på med vatten och nu få ett hav på vattentätt golv.

För inte ska vi väl skära i mattan för beredarens ben vid inläggning?

Eftersom man tydligen skulle ha ny matta INNAN jobbet.

Men vad vet jag
Vad gör man inte i detta land för att slippa bli utskälld av hantverkarna ;)

G grovspacklarn skrev:
Du har så rätt Heinz
Ja som betalande kund så ska man ju helt självklart bara veta hut. Vad är det för jävla fasoner att vara rädd om sitt hem? Och dessutom frågasätta oprofessionella hantverkare? Vem tror kunden att han är?

Nu måste jag vara en jävligt dålig kund eftersom jag inte tolererar attityd från hantverkare.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.