P polaris78 skrev:
tror att dom vet bättre än dom som utför jobben är inget nytt det kommer alltid att hända då och då..
Det tråkiga är att det inte sällan visar sig stämma då det tyvärr inte är ovanligt med rena klåpare idag. Naturligtvis sköter sig de flesta och gör ett bra eller åtminstone anständigt jobb. Det finns dock tillräckligt många direkt inkompetenta, och framförallt med bristande arbetsmoral, för att jag någonsin skulle låta en okänd hantverkare arbeta helt oövervakad hos mig.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
M Magnus.Geller skrev:
Får jag gissa att du tagit in flera offerter och tagit den billigaste av dom?
Än sen. Totalt irrelevant.
Dessa korkade kommentarer dyker upp varje gång en proxistött hantverkare vill släta över en okänd kollegas inkompetens
Alfredo Alfredo skrev:
Nej vi vet naturligtvis inga exakta volymer men vi vet att TS liknar vattenmängden med "ett hav", vilket tyder på avsevärda mängder.
Ett "hav" på ett relativt plant golv kan bestå av 20L. Mer behövs inte.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
är inte det snarare en piss i ”havet”😉🤷😂

J Jansson69 skrev:
är inte det snarare en piss i ”havet”😉🤷😂
Japp. Efter 40 öl.

J
Intet Intet skrev:
Japp. Efter 40 öl.
Klarar tyvärr inte så många innan första pissen😢😂

Intet Intet skrev:
Jag tror få kallar runt en mm vatten för ett hav. Men även om det skulle vara så är det rätt klantigt att stjälpa ut två hinkar på tvättstugegolvet och råkar man göra det ber man uppdragsgivaren om ursäkt och inte att hålla käften.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Klarar tyvärr inte så många innan första pissen😢😂
Inte jag heller. Mitt senaste rekord var en middag och fyra öl. Blev rätt imponerad själv.

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror få kallar runt en mm vatten för ett hav. Men även om det skulle vara så är det rätt klantigt att stjälpa ut två hinkar på tvättstugegolvet och råkar man göra det ber man uppdragsgivaren om ursäkt och inte att hålla käften.
På det stora hela håller jag med dig.
Men, det finns tillfällen då det inte är så lätt att hålla tillbaka känslorna.
Hantverkaren kanske brände sig på det oförutsett utströmmande vattnet samtidigt som TS dök upp och började banna den genomblöte rörläggaren.
Ibland är livet inte svart eller vitt.

Fan. Nu har jag försvarat en Hantverkare IGEN.😁

• Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
J
Intet Intet skrev:
På det stora hela håller jag med dig.
Men, det finns tillfällen då det inte är så lätt att hålla tillbaka känslorna.
Hantverkaren kanske brände sig på det oförutsett utströmmande vattnet samtidigt som TS dök upp och började banna den genomblöte rörläggaren.
Ibland är livet inte svart eller vitt.

Fan. Nu har jag försvarat en Hantverkare IGEN.😁
Passa dig snart kommer @Fairlane och sträcker upp dig😉😂

• Wow
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Passa dig snart kommer @Fairlane och sträcker upp dig😉😂
Jag är van, för jag är nog en av de mest "uppsträckta" i hela forumet. Det krävs inte mycket. Bara att säga: -'vänta lite nu. Kan det istället vara såhär" brukar räcka för att gåsarmadan skall sätta segel.😁

J
Intet Intet skrev:
Jag är van, för jag är nog en av de mest "uppsträckta" i hela forumet. Det krävs inte mycket. Bara att säga: -'vänta lite nu. Kan det istället vara såhär" brukar räcka för att gåsarmadan skall sätta segel.😁
Visst är det roligt, räcker man nämner Ryssland så får man en röd gubbe..
Eller om man anser att en konsument har gjort fel så gud förbjude så kommer rättskiparen som kan förvränga det mest enkla till det konstigaste någonsin🤯

Fairlane
J Jansson69 skrev:
Eller om man anser att en konsument har gjort fel så gud förbjude så kommer rättskiparen som kan förvränga det mest enkla till det konstigaste någonsin🤯
Eller om man så mycket som antyder om att en hantverkare kan göra fel så kommer Jansson69 springande och förklarar att det är kundens fel att hantverkaren gjort fel. Suck

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Eller om man så mycket som antyder om att en hantverkare kan göra fel så kommer Jansson69 springande och förklarar att det är kundens fel att hantverkaren gjort fel. Suck
Jaså kan du ta fler trådar där jag har långa debatter om det?
Du däremot är med i de flesta sådana trådar som jag har sett😉

Fairlane
J Jansson69 skrev:
Jaså kan du ta fler trådar där jag har långa debatter om det?
Du däremot är med i de flesta sådana trådar som jag har sett😉
Har du sett att jag även säger att jag litar på mina hantverkare och att jag nästan alltid är nöjd?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Visst är det roligt, räcker man nämner Ryssland så får man en röd gubbe..
De lättkränktas förening har sin aktivklubb här. Jag lyckades Wallraffa mig in i deras Kehlsteinhaus och med dold kamera dokumentera en demokratisk rättegång och tillika verkställande av dom.

• Gilla
Jansson69 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.