79 591 läst ·
144 svar
80k läst
144 svar
Hur är det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare
Det tråkiga är att det inte sällan visar sig stämma då det tyvärr inte är ovanligt med rena klåpare idag. Naturligtvis sköter sig de flesta och gör ett bra eller åtminstone anständigt jobb. Det finns dock tillräckligt många direkt inkompetenta, och framförallt med bristande arbetsmoral, för att jag någonsin skulle låta en okänd hantverkare arbeta helt oövervakad hos mig.P polaris78 skrev:
Än sen. Totalt irrelevant.M Magnus.Geller skrev:
Dessa korkade kommentarer dyker upp varje gång en proxistött hantverkare vill släta över en okänd kollegas inkompetens
Ett "hav" på ett relativt plant golv kan bestå av 20L. Mer behövs inte.Alfredo skrev:
Jag tror få kallar runt en mm vatten för ett hav. Men även om det skulle vara så är det rätt klantigt att stjälpa ut två hinkar på tvättstugegolvet och råkar man göra det ber man uppdragsgivaren om ursäkt och inte att hålla käften.Intet skrev:
På det stora hela håller jag med dig.Alfredo skrev:
Men, det finns tillfällen då det inte är så lätt att hålla tillbaka känslorna.
Hantverkaren kanske brände sig på det oförutsett utströmmande vattnet samtidigt som TS dök upp och började banna den genomblöte rörläggaren.
Ibland är livet inte svart eller vitt.
Fan. Nu har jag försvarat en Hantverkare IGEN.😁
Passa dig snart kommer @Fairlane och sträcker upp dig😉😂Intet skrev:
På det stora hela håller jag med dig.
Men, det finns tillfällen då det inte är så lätt att hålla tillbaka känslorna.
Hantverkaren kanske brände sig på det oförutsett utströmmande vattnet samtidigt som TS dök upp och började banna den genomblöte rörläggaren.
Ibland är livet inte svart eller vitt.
Fan. Nu har jag försvarat en Hantverkare IGEN.😁
Visst är det roligt, räcker man nämner Ryssland så får man en röd gubbe..Intet skrev:
Eller om man anser att en konsument har gjort fel så gud förbjude så kommer rättskiparen som kan förvränga det mest enkla till det konstigaste någonsin🤯
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 895 inlägg
Eller om man så mycket som antyder om att en hantverkare kan göra fel så kommer Jansson69 springande och förklarar att det är kundens fel att hantverkaren gjort fel. SuckJ Jansson69 skrev:
Jaså kan du ta fler trådar där jag har långa debatter om det?Fairlane skrev:
Du däremot är med i de flesta sådana trådar som jag har sett😉
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 895 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 895 inlägg
De lättkränktas förening har sin aktivklubb här. Jag lyckades Wallraffa mig in i deras Kehlsteinhaus och med dold kamera dokumentera en demokratisk rättegång och tillika verkställande av dom.J Jansson69 skrev: