K Karl Heinz skrev:
Det vore väldigt intressant att få veta om det blev någon vattenskada, som viktigpettrarna här ihärdigt menat är så uppenbart.
I vilket fall som helst så gjorde ju VVSarna fel. Hur svårt är det att förstå?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
I vilket fall som helst så gjorde ju VVSarna fel. Hur svårt är det att förstå?
Rätt och fel är subjektivt, det är ingen mening att bli arg på någon som presenterar en annan åsikt. Men detta är ju de flesta av antagonisterna i tråden medvetna om, och därför argumenterar man så ivrigt för att en vattenskada skett, då det vore något definierat och objektivt att luta sig mot för att försöka dölja sitt förakt för andras åsikter. På "BBR säker vatten" skola du din dygd vila

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Rätt och fel är subjektivt, det är ingen mening att bli arg på någon som presenterar en annan åsikt. Men detta är ju de flesta av antagonisterna i tråden medvetna om, och därför argumenterar man så ivrigt för att en vattenskada skett, då det vore något definierat och objektivt att luta sig mot för att försöka dölja sitt förakt för andras åsikter. På "BBR säker vatten" skola du din dygd vila
Hur kan det någonsin vara rätt att medvetet släppa ut hundratals liter vatten på kundens golv och dessutom skälla ut kunden när han blir förbannad? Om det inte blev skador så var det väl enbart tur.

• Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Hur kan det någonsin vara rätt att medvetet släppa ut hundratals liter vatten på kundens golv och dessutom skälla ut kunden när han blir förbannad? Om det inte blev skador så var det väl enbart tur.
Ska vi verkligen börja om från början och beta oss igenon det här en gång till, menar du allvar? I korta ordalag
-Så släpper jag ut hundratals liter vatten när jag badat, det brukar gå bra ändå trots att plastmattan i badrummet är gammal.
-Det finns inget i trådstarten som beskriver en vattenskada, det som beskrivs är en oro.
-"Ett hav av vatten" är sannolikt inte ordagrant menat, tror man det bör man uppsöka vård. Snarare är det ett sätt att subjektivt ce uttryck med starka ord för att man tyckte att det var väldigt blött på golvet. Min mor beskriver "ett hav av vatten" runt diskhon när det rör sig om cirka 0,5dl.
-Trådstarten innehåller ena partens vittnesmål, visa av erfarenhet vet vi att när en sådan tråd startas med ena partens utsaga som beskriver en helt sjuk händelse, så är det verkliga inträffade -sannolikt- mer nyanserat.

• Wow
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Ska vi verkligen börja om från början och beta oss igenon det här en gång till, menar du allvar? I korta ordalag
-Så släpper jag ut hundratals liter vatten när jag badat, det brukar gå bra ändå trots att plastmattan i badrummet är gammal.
-Det finns inget i trådstarten som beskriver en vattenskada, det som beskrivs är en oro.
-"Ett hav av vatten" är sannolikt inte ordagrant menat, tror man det bör man uppsöka vård. Snarare är det ett sätt att subjektivt ce uttryck med starka ord för att man tyckte att det var väldigt blött på golvet. Min mor beskriver "ett hav av vatten" runt diskhon när det rör sig om cirka 0,5dl.
-Trådstarten innehåller ena partens vittnesmål, visa av erfarenhet vet vi att när en sådan tråd startas med ena partens utsaga som beskriver en helt sjuk händelse, så är det verkliga inträffade -sannolikt- mer nyanserat.
Du har så rätt Heinz

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
-Så släpper jag ut hundratals liter vatten när jag badat, det brukar gå bra ändå trots att plastmattan i badrummet är gammal. Släpper du ut det på golvet i ditt hus? Och det är ju ditt eget hus, du kan göra vad du vill. Men man behandlar inte betalande kunders egendom på det viset!
-Det finns inget i trådstarten som beskriver en vattenskada, det som beskrivs är en oro. Spelar ingen roll. Poängen är att VVSaren skiter fullständigt i kundens egendom.
-Trådstarten innehåller ena partens vittnesmål, visa av erfarenhet vet vi att när en sådan tråd startas med ena partens utsaga som beskriver en helt sjuk händelse, så är det verkliga inträffade -sannolikt- mer nyanserat. Och eftersom du inte har den andra partens erfarenhet så får man ta TS på ordet. Det är ju hur självklart som helst. Man kan inte sitta och gissa sig till sin egen "sanning".
Om VVSaren gjorde så i mitt hus så skulle jag slängt ut han med huvudet före!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Om VVSaren gjorde så i mitt hus så skulle jag slängt ut han med huvudet före!
Och om han var en stor bjässe i 110kilosklasen. Vilken är då din plan B.

Eftersom du skriver i fet stil, tar jag dig på orden. Slänga ut. Betyder, slänga ut. Eller hur?

Intet Intet skrev:
Krokben och pallyft funkar kanske?

Alfredo Alfredo skrev:
Krokben och pallyft funkar kanske?
Säkert. Men har TS specifikt påtalat att pallyft finns disponibel för avhysning av hantverkare.

RILA RILA skrev:
Hahaha..... akademiker som överhuvudtaget kan utföra något praktiskt är 1/10000. Grattis.
Stämmer nog ganska bra... Riktigt kompetenta Hantverkare verkar å andra sidan vara ungefär 1/10, vilket ju är kanon...

Redigerat:
  • Gilla
Krille60 och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:

Eftersom du skriver i fet stil, tar jag dig på orden. Slänga ut. Betyder, slänga ut. Eller hur?
Inga problem alls. Jag är nämligen själv 110 kg och gillar att slåss. Faktum är att jag hoppas att han försökte något. Såna typer som inte respekterar andra förtjänar jävelskap.

• Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Inga problem alls. Jag är nämligen själv 110 kg och gillar att slåss. Faktum är att jag hoppas att han försökte något. Såna typer som inte respekterar andra förtjänar jävelskap.
Den såg jag inte komma.😁

En forumflane skröt över att han kunde slå ner en 72årg gubbe. Vilket tyvärr imponerande på flera forumskribenter.
Därav min något ogenomtänkta kommentar🤗.

J
L llundberg skrev:
Vikt har väldigt lite med att göra om man kan slänga ut någon, än mindre vem som vinner en fight😉

L llundberg skrev:
Jag själv väger något liknande med två hinkar grovspackel i händerna

Intet Intet skrev:
Den såg jag inte komma.😁

En forumflane skröt över att han kunde slå ner en 72årg gubbe. Vilket tyvärr imponerande på flera forumskribenter.
Därav min något ogenomtänkta kommentar🤗.
Och vad skulle DU göra? Ta emot skit från en oproffsig skitstövel?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.