J
Intet Intet skrev:
De lättkränktas förening har sin aktivklubb här. Jag lyckades Wallraffa mig in i deras Kehlsteinhaus och med dold kamera dokumentera en demokratisk rättegång och tillika verkställande av dom.

[media]
Fick tagit en av dom ikväll men knähundarna fortsätter lika felaktiga påståenden det är rätt befängt hur dom är villiga att hänga ut sig själva🙄😁

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Givetvis spelar det roll om det tömt ut på 5 minuter eller 5 dagar. Varför tror du det är det senare?
Oavsett så leder man ner vattnet i en brunn om man har något innanför pannbenet.

Ett hav av vatten tyder knappast på en lugn kontrollerad avrinning i en brunn, eller?
Lägg inte ord i munnen på folk. Varför tror du att det är det tidigare?

Ett hav av vatten är en subjektiv beskrivning, eller tror du att ett hav faktiskt existerade i ts tvättstuga? Ett hav av vatten för min mor är när det är blött runt diskbänken. Ett hav av vatten för min far är när källaren på 90kvm tagit in vatten till lårhög nivå. Känner du ts eller hur kommer det sig att du vet vad uttrycket betyder för ts?
En mer objektiv beskrivning hade varit "det stod xmm vatten på x% av tvättstugegolvet som är xkvm stort".

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej vi vet naturligtvis inga exakta volymer men vi vet att TS liknar vattenmängden med "ett hav", vilket tyder på avsevärda mängder.

Vad tycker du egentligen?
Jaha, ett hav som i att kattegatt existerade i tvättstugan? Eller menar du att du vet att du och ts delar subjektiv uppfattning om vad som är ett hav i sammanhanget? Förstår du att "ett hav av vatten" betyder väldigt olika saker för olika människor, hur vet du vad ts menar? Jag går ofta till gymmet. Du som är så bra på att veta vad subjektiva beskrivningar betyder för andra människor kan ju berätta vad ofta betyder för mig i sammanhanget.

Vad jag tycker, klarar du inte av att läsa och tolka text? Jag är iofs inte förvånad.

K Karl Heinz skrev:
Förstår du att "ett hav av vatten" betyder väldigt olika saker för olika människor, hur vet du vad ts menar?
Nu är det slutmatat....

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu är det slutmatat....
Skönt att du äntligen ger dig med ditt trollande. Jag kan inte tro att du har så här dåligt förstånd på riktigt.

• Haha
  • Gilla
johnny och 2 till
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Det tråkiga är att det inte sällan visar sig stämma då det tyvärr inte är ovanligt med rena klåpare idag. Naturligtvis sköter sig de flesta och gör ett bra eller åtminstone anständigt jobb. Det finns dock tillräckligt många direkt inkompetenta, och framförallt med bristande arbetsmoral, för att jag någonsin skulle låta en okänd hantverkare arbeta helt oövervakad hos mig.
jo tyvärr existerar det såna också,, som tur är så är det en minoritet och chansen att råka ut för såna om man ser till att ta in företag med goda referenser är låg.. sen är det klart dom företagen som har goda referenser är sällan dom som lämnar den absolut billigaste prisuppgiften om man bara räknar kronor ,men fördelen är att man inte behöver leka barnvakt åt dem utan man åker till sitt jobb och dom fixar det dom ska. och oftast är det inte problem alls. och att behöva vara ledig och vakta folk är sällan lönsamt om man själv lär offra en semesterdag. men folk har en konstig förmåga att bli dumsnåla när man läser siffrorna på offerten..

Fairlane
K Karl Heinz skrev:
Lägg inte ord i munnen på folk.
Du har inget större problem att göra det själv.
K Karl Heinz skrev:
Varför tror du att det är det tidigare?
För att det stämmer mer överens med min bild av ett hav på golvet. För mig är det inte ett av om de är vatten någon meter från brunnen och sen torrt.
K Karl Heinz skrev:
Ett hav av vatten är en subjektiv beskrivning, eller tror du att ett hav faktiskt existerade i ts tvättstuga? Ett hav av vatten för min mor är när det är blött runt diskbänken. Ett hav av vatten för min far är när källaren på 90kvm tagit in vatten till lårhög nivå.
Det stämmer att det är individuellt, så jag har svårt att se att din tolkning som mer rätt än någon annans.
K Karl Heinz skrev:
Känner du ts eller hur kommer det sig att du vet vad uttrycket betyder för ts?
Hur kommer det sig att du vet det?
K Karl Heinz skrev:
En mer objektiv beskrivning hade varit "det stod xmm vatten på x% av tvättstugegolvet som är xkvm stort".
Ja, men då får du väl ställa en fråga om ett förtydligande isåfall?

• Gilla
Katolsster och 1 till
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Hur kan du inte fatta något så självklart som att vattenskada aldrig har beskrivits av TS? Är du obegåvad?
Jag kan i alla fall läsa. Läs TS igen!
Du måste ju trolla! Ingen kan vara så jävla spånig att inte fatta vad TS beskriver.

Alfredo Alfredo skrev:
Skulle det vara något märkligt agerande eller hur menar du? I många upphandlingar är det i princip lagkrav på att göra så.
Precis...och det brukar ju bli bra....

K Kamelot skrev:
och det brukar ju bli bra
Ibland, ibland inte... Men inget säger egentligen att det blir bättre för att det blir dyrare.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
L llundberg skrev:
Jag kan i alla fall läsa. Läs TS igen!
Du måste ju trolla! Ingen kan vara så jävla spånig att inte fatta vad TS beskriver.
Din påstådda läsförståelse imponerar inte det minsta. Själv har jag fletal gånger skrivit 2.0 på högeskoleprovets delprov läsförståelse, så du kan svårligen klandra mig. Citera gärna ur trådstarten vilken del som beskriver en inträffad vattenskada. Är det delen där TS menar sig "känna väl till" vattenskador..? Eller delen där ts "inte anser plastmattan helt vattentät"?

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
K Karl Heinz skrev:
Själv har jag fletal gånger skrivit 2.0 på högeskoleprovets delprov läsförståelse
Det förefaller tyvärr uppenbart att det provet inte är speciellt representativt för verkligheten. 😉

Å så blev det en matning med en kvällsmacka ändå. 😳😮

• Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Det förefaller tyvärr uppenbart att det provet inte är speciellt representativt för verkligheten. 😉

Å så blev det en matning med en kvällsmacka ändå. 😳😮
Vi får glädjas åt att våra kunniga politiker med akademiska meriter lyckats så väl på högskoleprovet.
Den verkliga eliten hör hemma i Miljöpartiet där de intellektuella giganterna i sin stora visdom styrt landet med sin strålande klokhet.
Språkrören Wetterstrand och Fridolin skrev 2,0 var samt 1,9 för Per Bolund och gruppledare Jonas Eriksson. Även Miljöpartiets kultur, demokrati och idrottsminister Amanda Lind presterade väl med 1,8 poäng på provet.
Inlägget kan innehålla spår av ironi😆.

Ett stort tack för alla inlägg!!!!
Det har hjälpt mig att återupprätta min självkänsla efter denna händelse.
Inom parentes kan nämnas att när min man och jag berättade om händelsen för installatörernas chef/ägare av firman så uttalade han bl.a. att ’Kunderna ska låta hans hantverkare jobba ifred’
Nu önskar jag er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År!!!

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
A Amhskåne skrev:
Ett stort tack för alla inlägg!!!!
Det har hjälpt mig att återupprätta min självkänsla efter denna händelse.
Inom parentes kan nämnas att när min man och jag berättade om händelsen för installatörernas chef/ägare av firman så uttalade han bl.a. att ’Kunderna ska låta hans hantverkare jobba ifred’
Nu önskar jag er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År!!!
Det vore väldigt intressant att få veta om det blev någon vattenskada, som viktigpettrarna här ihärdigt menat är så uppenbart.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.