86 400 läst ·
170 svar
86k läst
170 svar
Hur är det ok att vvsmontör tömmer 300 l varmvattenberedare
Fick tagit en av dom ikväll men knähundarna fortsätter lika felaktiga påståenden det är rätt befängt hur dom är villiga att hänga ut sig själva🙄😁Intet skrev:
Lägg inte ord i munnen på folk. Varför tror du att det är det tidigare?Fairlane skrev:
Ett hav av vatten är en subjektiv beskrivning, eller tror du att ett hav faktiskt existerade i ts tvättstuga? Ett hav av vatten för min mor är när det är blött runt diskbänken. Ett hav av vatten för min far är när källaren på 90kvm tagit in vatten till lårhög nivå. Känner du ts eller hur kommer det sig att du vet vad uttrycket betyder för ts?
En mer objektiv beskrivning hade varit "det stod xmm vatten på x% av tvättstugegolvet som är xkvm stort".
Jaha, ett hav som i att kattegatt existerade i tvättstugan? Eller menar du att du vet att du och ts delar subjektiv uppfattning om vad som är ett hav i sammanhanget? Förstår du att "ett hav av vatten" betyder väldigt olika saker för olika människor, hur vet du vad ts menar? Jag går ofta till gymmet. Du som är så bra på att veta vad subjektiva beskrivningar betyder för andra människor kan ju berätta vad ofta betyder för mig i sammanhanget.Alfredo skrev:
Vad jag tycker, klarar du inte av att läsa och tolka text? Jag är iofs inte förvånad.
P
polaris78
Medlem
· Västmanland
· 2 642 inlägg
polaris78
Medlem
- Västmanland
- 2 642 inlägg
jo tyvärr existerar det såna också,, som tur är så är det en minoritet och chansen att råka ut för såna om man ser till att ta in företag med goda referenser är låg.. sen är det klart dom företagen som har goda referenser är sällan dom som lämnar den absolut billigaste prisuppgiften om man bara räknar kronor ,men fördelen är att man inte behöver leka barnvakt åt dem utan man åker till sitt jobb och dom fixar det dom ska. och oftast är det inte problem alls. och att behöva vara ledig och vakta folk är sällan lönsamt om man själv lär offra en semesterdag. men folk har en konstig förmåga att bli dumsnåla när man läser siffrorna på offerten..Alfredo skrev:
Det tråkiga är att det inte sällan visar sig stämma då det tyvärr inte är ovanligt med rena klåpare idag. Naturligtvis sköter sig de flesta och gör ett bra eller åtminstone anständigt jobb. Det finns dock tillräckligt många direkt inkompetenta, och framförallt med bristande arbetsmoral, för att jag någonsin skulle låta en okänd hantverkare arbeta helt oövervakad hos mig.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 921 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 921 inlägg
Du har inget större problem att göra det själv.K Karl Heinz skrev:
För att det stämmer mer överens med min bild av ett hav på golvet. För mig är det inte ett av om de är vatten någon meter från brunnen och sen torrt.K Karl Heinz skrev:
Det stämmer att det är individuellt, så jag har svårt att se att din tolkning som mer rätt än någon annans.K Karl Heinz skrev:
Hur kommer det sig att du vet det?K Karl Heinz skrev:
Ja, men då får du väl ställa en fråga om ett förtydligande isåfall?K Karl Heinz skrev:
Din påstådda läsförståelse imponerar inte det minsta. Själv har jag fletal gånger skrivit 2.0 på högeskoleprovets delprov läsförståelse, så du kan svårligen klandra mig. Citera gärna ur trådstarten vilken del som beskriver en inträffad vattenskada. Är det delen där TS menar sig "känna väl till" vattenskador..? Eller delen där ts "inte anser plastmattan helt vattentät"?L llundberg skrev:
Vi får glädjas åt att våra kunniga politiker med akademiska meriter lyckats så väl på högskoleprovet.Alfredo skrev:
Den verkliga eliten hör hemma i Miljöpartiet där de intellektuella giganterna i sin stora visdom styrt landet med sin strålande klokhet.
Språkrören Wetterstrand och Fridolin skrev 2,0 var samt 1,9 för Per Bolund och gruppledare Jonas Eriksson. Även Miljöpartiets kultur, demokrati och idrottsminister Amanda Lind presterade väl med 1,8 poäng på provet.
Inlägget kan innehålla spår av ironi😆.
Ett stort tack för alla inlägg!!!!
Det har hjälpt mig att återupprätta min självkänsla efter denna händelse.
Inom parentes kan nämnas att när min man och jag berättade om händelsen för installatörernas chef/ägare av firman så uttalade han bl.a. att ’Kunderna ska låta hans hantverkare jobba ifred’
Nu önskar jag er alla En God Jul och Ett Gott Nytt År!!!
Inom parentes kan nämnas att när min man och jag berättade om händelsen för installatörernas chef/ägare av firman så uttalade han bl.a. att ’Kunderna ska låta hans hantverkare jobba ifred’
Det vore väldigt intressant att få veta om det blev någon vattenskada, som viktigpettrarna här ihärdigt menat är så uppenbart.A Amhskåne skrev:Ett stort tack för alla inlägg!!!!