Ja det är helt sjukt, batterierna kan dra 12kw, elbilen 11kw om de skulle dra igång samtidigt….

Om man behöver flytta sina HV hur är lämpligt att gå till väga? Ladda upp till 50-70% och sedan koppla ifrån?

M Mangadang skrev:
Ja det är helt sjukt, batterierna kan dra 12kw, elbilen 11kw om de skulle dra igång samtidigt….
Har du verkligen så stora säkringar in i kåken? 😉

MastrUsr MastrUsr skrev:
Har du verkligen så stora säkringar in i kåken? 😉
Ja det blir ju 33ah, så då blir det verkligen maxat, har 25ah. Brukar kunna gå upp till 32ah utan att säkringen går 🥵. Gamla hederliga porslinsäkringar

Verkar vart en stökig dag i elsystemet, GR nästan hela dagen.
Graf över batteriaktivitet och elpris under dagen, visar variationer i energiförbrukning och elpriser med markeringen "GR nästan hela dagen".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Verkar vart en stökig dag i elsystemet, GR nästan hela dagen.
[bild]
Jag fick t.o.m minus pris på bilen i morse! Graf över elförbrukning och kostnad med Grid Rewards, visar laddning från 91% till 93%, -39 öre/kWh, totalt -0,42 kr mellan 06:15-06:29.
Skapa konto
Graf över batteriaktivitet med data från solenergi, elnätet och hemmet, visande laddning och förbrukning under dagen, 14-16 feb.
Skapa konto

• Gilla
N3rox och 1 till
  • Laddar…
S
Bäst hittills tror jag. Fick även GR-laddning till bilen.

• Batteriaktivitet och laddningsdata över tid för solenergi och elnätet, med laddningsnivå för en elbil.
    Skapa konto
  • Diagram som visar intjänade belöningar i februari, totalt 397,41 kr; fördelat på elbil 23,02 kr och husbatteri 374,39 kr.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Dizzy00 och 2 till
  • Laddar…
Mitt bästa hittills också

• Diagram över intäkter i februari med staplar för elbil och husbatteri; total intäkt 431,09 kr.
    Skapa konto
  • Gilla
Dizzy00 och 2 till
  • Laddar…
D
Intressant, hade också mycket händelser, både bilen och batteriet, men min ersättning stannade på 50kr, har ni två batterier, dvs 2x13kWh?

Har ett och fick 81:- plus det som såldes (11)

• Gilla
djac
  • Laddar…
S
Har ett 13,3. Fick 78 kr i GR för HV.

Har 2st 6,6kwh, 123kr

Än en gång, tydligt att HVs GridRewards (på dagsbasis) skiljer sig från plats till plats, inte bara mellan olika elområden utan även mellan två kunder i samma område.

Här är min månadsgraf hittills...
Min 1 Feb sticker ut på uppsidan mot övriga exempel här i tråden, men å andra sidan fick jag "bara" 54kr igår.

Diagram över månadsintäkter på 378,05 kr från HVs GridRewards, fördelade mellan elbil och husbatteri under februari.
Skapa konto

Utslaget på en hel månad verkar det ändå bli ganska likt, så länge man jämför äpplen mot äpplen (t.ex. 1 x 13,3 á 6 kW)

Min ena ct-klämma har tappat kontakten efter batteribyte. Hur synkar man ihop den med homevolt igen?

Sätt det i adminläget sen finns det under radio.

• Gilla
buffyin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.