Stefan N Stefan N skrev:
Mycket mer aktivitet nu när det nya är igång, syns tydligt vilken dag det var.
[bild]

Sen att få GR för att ladda egen solel är ju bara dubbel bonus.
[bild]
Jag håller med, nu är det t.o.m. roligt att se all aktivitet, stor förbättring

• Diagram som visar intjäning per dag i juli, totalt 401,38 kr. Blått för elbil och lila för husbatteri. Tydlig topp den 25 juli.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Hur har det gått för er nu sedan dem lade till intradagsmarknaden?

S
Ungefär dubbelt betalt mot i somras.

• Diagram som visar intäkter i juli, totalt 257,70 kr, med husbatteriintäkter på 249,52 kr och elbilintäkter på 8,18 kr.
    Skapa konto
  • Graf i app visar intjänade belöningar i augusti, totalt 492,39 kr, med stavhistogram för dagliga belopp.
    Skapa konto
  • Graf som visar intjänade pengar per dag i september, totalt 174,34 kr, uppdelat på elbil och husbatteri. Lista visar 10,16 kr för elbil och 164,18 kr för husbatteri.
    Skapa konto
Ja, det dubbla ungefär. Väldigt mycket mer aktivitet nu.

Ser ut som ersättningen har gått ner i september hos er också. Detta är SE3

• Diagram över intjänad belöning i september, 488,15 kr totalt, med elbil och husbatteri som kategorier.
    Skapa konto
  • Graf som visar intjänade belöningar i augusti, totalt 1712,01 kr. Staplar för elbil och husbatteri visas i olika färger.
    Skapa konto
  • Diagram som visar intjäning i juli för elbil och husbatteri, totalt 923,63 kr. Husbatteriet står för majoriteten av intjänandet.
    Skapa konto
D
Ja, jag ligger också efter fnv, får väl se var det landar

D djac skrev:
Ja, jag ligger också efter fnv, får väl se var det landar
Hej,
Jag har problem med mitt batteri(13,3kWh) Det laddar nästan aldrig upp sig med egenproducerad solel utan laddar bara upp sig med gridrewards. Hur ser det ut för er?

52% sol och 47% från nätet.
Appskärm som visar elförbrukning: 52% sol, 47% från elnätet, med totala besparingar på 627 kr och smartstyrning aktiv.
Skapa konto

L Lillollen1 skrev:
Hej,
Jag har problem med mitt batteri(13,3kWh) Det laddar nästan aldrig upp sig med egenproducerad solel utan laddar bara upp sig med gridrewards. Hur ser det ut för er?
Har det alltid varit så? Låter lite som Pulse CT klämmorna kan vara fel kopplade/inställda. Stöt på det hos andra.

Skulle rekommendera kolla service menyn (web ui) wid hög elanvändning eller mycket sol el.

• Gilla
djac
  • Laddar…
B buffyin skrev:
Har det alltid varit så? Låter lite som Pulse CT klämmorna kan vara fel kopplade/inställda. Stöt på det hos andra.

Skulle rekommendera kolla service menyn (web ui) wid hög elanvändning eller mycket sol el.
Ja tror det haft batteriet i 1,5 år Diagram med energidata visar elnät, solpaneler, inverter och batteriuppställning från Homevolt; pulse effekten visar 400 W.
Skapa konto

Så här ser det ut just nu och pulse visar 400w

L Lillollen1 skrev:
Ja tror det haft batteriet i 1,5 år [bild]
Appskärm som visar Homevolt-system, väntar på lägre elpriser. Smartstyrning aktiv, laddning och besparing i svenska kronor samt kWh visas.
Skapa konto

L Lillollen1 skrev:
[bild]
Du har 8% från sol el det känns ganska lite. Min är på 52%

Kolla hu web-ut ser ut när det är soligt så inte är något konstigt där på solcells sidan. (Inverterande värden).

Solenergistatistik: Laddat 310.94 kWh (52% sol, 31% elnät), Urladdat 313.69 kWh (65% hemmet, 35% elnät). Diagram visar fördelningar.
Skapa konto

B buffyin skrev:
Du har 8% från sol el det känns ganska lite. Min är på 52%

Kolla hu web-ut ser ut när det är soligt så inte är något konstigt där på solcells sidan. (Inverterande värden).

[bild]
Jag tror att det är ct-grid connection som alltid visar för högt värde så att batteriet inte börjar ladda för den ska väl visa aktuell förbrukning, ungefär lika som min pulse.

L Lillollen1 skrev:
Jag tror att det är ct-grid connection som alltid visar för högt värde så att batteriet inte börjar ladda för den ska väl visa aktuell förbrukning, ungefär lika som min pulse.
Får felanmäla eller vid hög belastning (minst 6A på varje fas) calibrera gris i web ui.

L Lillollen1 skrev:
Ja tror det haft batteriet i 1,5 år [bild]
Är det statussidan i WebGui?

• En skärmbild av en energihanteringsapp som visar besparingar, laddningsdata och smartstyrning. Text: "Väntar på lägre elpriser", "Smartstyrning är aktiv".
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.