G gmogmo skrev:
Min ena ct-klämma har tappat kontakten efter batteribyte. Hur synkar man ihop den med homevolt igen?
I webbui/admin läge kan man surfa in på sin Homevolt. Under 868 Radio finns parning.

Eller så fråga supporten och vänta…

Inställningsskärm för Homevolt med radio MAC-adress, parningsläge, nätverks-ID, kanalnummer och alternativ för att aktivera parning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

B buffyin skrev:
I webbui/admin läge kan man surfa in på sin Homevolt. Under 868 Radio finns parning.

Eller så fråga supporten och vänta…

[bild]
Jag frågade supporten, men fixade det själv idag.

• Gilla
buffyin
  • Laddar…
Fick ett erbjudande om bra rabatt på att köpa ett batteri till, men funderar på om det är värt det. Det handlar ju i grunden om magkänsla i och med allt handlar ju om vad politikerna hittar på och vad som händer i omvärlden.

G gmogmo skrev:
Fick ett erbjudande om bra rabatt på att köpa ett batteri till, men funderar på om det är värt det. Det handlar ju i grunden om magkänsla i och med allt handlar ju om vad politikerna hittar på och vad som händer i omvärlden.
Vart fick du erbjudandet ifrån?

N N3rox skrev:
Vart fick du erbjudandet ifrån?
Tibber

G gmogmo skrev:
Tibber
På mail eller telefon? Får man fråga vad priset var?

G gmogmo skrev:
Tibber
Jag tror att jag fick samma erbjudande med rabatt på 20% på batteri…

N N3rox skrev:
På mail eller telefon? Får man fråga vad priset var?
Ja, 20%, på mail.

Är det ett batteriblad eller ett komplett HV?

N N3rox skrev:
Är det ett batteriblad eller ett komplett HV?
Vilket som. Men bara ett.

Får väl hoppas att man får ett erbjudande också

N N3rox skrev:
Får väl hoppas att man får ett erbjudande också
Svea Solar har oxå kampanj på HomeVolt då de påstår att de skall sluta sälja HomeVolt då produktionen upphör… man kan spara 29000kr. Kampanjen gäller tom 15 mars!

Polarium har väl släppt en med större inverter och annan batterikemi. Så frågan är hur orolig man behöver vara för att man inte ska kunna komplettera med extra batteriblad senare

När jag kollar så kostar HomeVolt 70tkr för 14kWh + 6kW inverter. Det blir 5tkr /kWh installerat och klart.

Lösa batteripack närmar sig 1000kr / kWh.

Jag tror det kommer bli svårt för de integrerade produkterna när de flesta kan kombinera en växelriktare och batteri mer fritt. Jag tycker inte 14kWh 6kW räcker. Jag vill ha lösningar mot 50kWh. Med 1tkr/kWh så blir problemet mer logistiskt än finansiellt.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
N N3rox skrev:
Polarium har väl släppt en med större inverter och annan batterikemi. Så frågan är hur orolig man behöver vara för att man inte ska kunna komplettera med extra batteriblad senare
De verkar marknadsföra dem lite olika, där den nya verkar vara inriktad på nya installationer av solceller.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.