S
N N3rox skrev:
Får väl hoppas att man får ett erbjudande också
Du kan få en kod av mig.

D djac skrev:
Någon som testat?

[länk]
Hej,
Kör Homey så har tyvärr inte möjlighet att testa den.

Inte så mycket GR denna månad

• Diagram över intjäning i mars 2025 på totalt 235,73 kr, med intäkter från elbil och husbatteri per dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man får hoppas på mirakel sista dagarna.

S
N N3rox skrev:
Jag ligger på 198kr …

N N3rox skrev:
Jag har 187kr men effektavgiften ligger på 552kr hos Ellevio, jag är inte nöjd med styrningen på Tibber…

• Ledsen
Dizzy00
  • Laddar…
AriNie AriNie skrev:
Jag har 187kr men effektavgiften ligger på 552kr hos Ellevio, jag är inte nöjd med styrningen på Tibber…
Ja, den här månaden misslyckades de helt. Jag drog upp mitt riktvärde föreffektstyrning de det var kör redan en vecka in i mars...

D djac skrev:
Någon som testat?

[länk]
kör denna integrationen, fungerar utan större problem. är lite pill att få igång då man måste se till att webbservern i batteriet startar, men det tar en kvart att fixa.

G gmogmo skrev:
Ja, den här månaden misslyckades de helt. Jag drog upp mitt riktvärde föreffektstyrning de det var kör redan en vecka in i mars...

• Text på en skärm som beskriver hur man konfigurerar lägre huvudsäkring i Tibber-appen för att hantera effekt och förhindra effekttoppar.
    Skapa konto
Jag undrar om det är värt att dra ned ampere på huvudsäkringarna i Tibber? Därigenom få lägre kostnader på effektöverföringen…

AriNie AriNie skrev:
Jag undrar om det är värt att dra ned ampere på huvudsäkringarna i Tibber? Därigenom få lägre kostnader på effektöverföringen…
Har du ellevio så ska de klara det om du ställer in det i pulse.

G gmogmo skrev:
Har du ellevio så ska de klara det om du ställer in det i pulse.
Jag skall testa att dra ner huvudsäkringarna till 13 A i Pulse (16 A) och se om detta får några positiva effekter ekonomiskt innan effektavgifterna avskaffas…

Jag syftade på effektkontrollen i Pulse:
Skärmdump av effektkontrollfunktion i Pulse-appen, med inställningar för maxförbrukning per timme och alternativ för effektlarm.
Skapa konto

Det har funkat bra senaste året, men spårade ur av någon anledning i början av mars ett par dagar.

D
G gmogmo skrev:
Jag syftade på effektkontrollen i Pulse:
[bild]

Det har funkat bra senaste året, men spårade ur av någon anledning i början av mars ett par dagar.
Det man önskar är väl också att batteriet används aktivt, tex vi matlagning så laddar batteriet ur något för att hålla nere effekten, detta är ju lika önskat som urladdning vid högt elpris.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.