85 133 läst ·
789 svar
85k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Hoppas det kommer lite GR snartStefan N skrev:
Är inte riktigt nöjd med hur batteriet styrs, den lyckas inte hålla sig under effekttaket som jag satt, och sedan styr jag laddningen av bilar via Tibber, men ändå lyckas den inte ta hänsyn till det i sin beräkning när det gäller laddning av HV, och om den väl har lyckats ladda batteriet så väljer den att tömma batteriet för att ladda bilen. Inatt var ett sådant tillfälle igen.. Vilket var lite synd när det ändå var höga priser på dagen.
Ellevio på SE3 har haft effektavgifter på 81.25kr/kWh sedan länge! Tibber lär inte kunna tillmötesgå detta inom överskådlig framtid…D djac skrev:
Man kan bli något sur på meddelanden ”Vi har tjänat 250kr åt dig denna månad” när effektavgiften är ca 750kr för samma period, det är som Ebberödsbank; en förlustaffär!
Det borde ju vara ganska enkelt att anpassa driften efter effektavgifterna, dessutom något som ingick i informationen, undrar varför det inte händer.AriNie skrev:
Ellevio på SE3 har haft effektavgifter på 81.25kr/kWh sedan länge! Tibber lär inte kunna tillmötesgå detta inom överskådlig framtid…
Man kan bli något sur på meddelanden ”Vi har tjänat 250kr åt dig denna månad” när effektavgiften är ca 750kr för samma period, det är som Ebberödsbank; en förlustaffär!
Man borde börja med de 10 största bolagen!D djac skrev:
Eller om Tibber bryr sig om sina kunder kan de lägga in en mall som var och en kan fylla själv och därefter styra från det?!
Det är ju ganska ryckigt numera, men så stor är inte minskningen januari ligger 10-15% under de senaste månaderna. Trillar det in en topp till så blir det ungefär 400 kr som vanligt.N N3rox skrev:
60-öringens försvinnande har då betydligt större effekt.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 255 inlägg
Plus att var nätbolag kan ha 2-3 varianter att välja mellan och olika taxor, olika säsonger, hur många toppar, olika grundtaxa per säkring och några har varianter för lägenheter.D djac skrev:
Så du måste förutom nätbolag även göra det möjligt att välja vilken av alla deras varianter.
Att lägga in alla uppgifter efter man samlat in dem är troligen det minsta jobbet.
För mig är minskningen typ 50% av vad jag hade tidigare.G gmogmo skrev:
Vad menar du, man kan inte välja taxa på sitt nätbolag?R Robert-san01 skrev:Plus att var nätbolag kan ha 2-3 varianter att välja mellan och olika taxor, olika säsonger, hur många toppar, olika grundtaxa per säkring och några har varianter för lägenheter.
Så du måste förutom nätbolag även göra det möjligt att välja vilken av alla deras varianter.
Att lägga in alla uppgifter efter man samlat in dem är troligen det minsta jobbet.
Jag tycker detta är en liten sak, alla taxor finns publicerade, det är bara att lösa.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 982 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 982 inlägg