85 704 läst ·
789 svar
86k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Håller helt med, grundidén är ju att stödja elnätet och om bilen laddar mer än vad HV laddar ur, vilket var i mitt fall, så belastar jag snarare nätet hårdare.Stefan N skrev:
Jag tror att det är en bugg om jag ska vara ärlig
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 023 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 023 inlägg
Det får du ta och anmäla till Tibber.Stefan N skrev:
Så här ser det ut hos mig nu. Hoppas att nätet fortsätter vara i obalans. 😉
GR till bilen är ju totalt kasst nu. Lite för pausning bara.
Man är ju väldigt nyfiken på hur Tibber räknar rent generellt, det finns ju lite i appen man undrar över.W wimpyfudge skrev:
Om någon knäckt koden bakom uppgifterna som Förbrukning i kr på första skärmen (annorlunda mot Off-peak), de nya siffrorna under batteriet Performance-siffrorna.
Man undrar exempelvis hur de hanterar nätavgifterna.
Har idag en 6,6kwh HV, nästa år ska jag antingen köpa en ytterligare HV 6,6kwh eller bara köpa till en extra batterimodul.
Hur tänker ni vad som är bäst? GR ersättningen baseras väl på effekten, och 2st växelriktare ger mer än 1st,
men priset är det dubbla och sedan större risk för stora effekttoppar 13kwh eller att bilen inte kan laddas 16kw samtidgt.
Hur tänker ni vad som är bäst? GR ersättningen baseras väl på effekten, och 2st växelriktare ger mer än 1st,
men priset är det dubbla och sedan större risk för stora effekttoppar 13kwh eller att bilen inte kan laddas 16kw samtidgt.