85 704 läst ·
789 svar
86k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Intressant, om jag kör det så blir det Ebberöds bank, konsekvent tömning till nätet och sen får jag köpa perioden efter, men då några ören billigare+skatt och överföring, så blir det dyrare ändå.Stefan N skrev:
Det som missbedöms ständigt för mig är avvägningen egenanvändning/sälja till nätet, där det senare händer för mycket och det är ganska genomgående. Det är ganska sällan som det verkligen är lönt.
Det som funkar hyggligt är planeringen av laddning från solcellerna.
Vad har du satt för kostnad per cykel?D djac skrev:Intressant, om jag kör det så blir det Ebberöds bank, konsekvent tömning till nätet och sen får jag köpa perioden efter, men då några ören billigare+skatt och överföring, så blir det dyrare ändå.
Det som missbedöms ständigt för mig är avvägningen egenanvändning/sälja till nätet, där det senare händer för mycket och det är ganska genomgående. Det är ganska sällan som det verkligen är lönt.
Det som funkar hyggligt är planeringen av laddning från solcellerna.
Nu inatt så drog GR igång för första gången sedan jag installerade HV, blev helt ok.
Nu väntar jag på att HV ska börja med riktiga GR och inte bara schablon
Nu väntar jag på att HV ska börja med riktiga GR och inte bara schablon
Min såg liknande ut också, mycket block på laddning över natten.
GR har väl funkat för mig ett par dagar nu och det är mest blockerad laddning än betald laddning.
Håller med, nu väntar man bara på att GR ska starta på HV
GR har väl funkat för mig ett par dagar nu och det är mest blockerad laddning än betald laddning.
Håller med, nu väntar man bara på att GR ska starta på HV
Med blockerad laddning, är det GR också? För när jag läser blockerad så står det att det blockerat för att hålla sig under effekttaket som jag satt.W wimpyfudge skrev: