är en fördel här iaf.. obromsade släpkärror vill besiktningen inget av =) är en både en för/nack del iaf

men blev trött på standard 4x100 13" opeldäck så byte nav från en fiat scudo till 15" och riktade så går bättre än vad dom gör från fabriken =)
 
HogeN HogeN skrev:
är en fördel här iaf.. obromsade släpkärror vill besiktningen inget av =) är en både en för/nack del iaf

men blev trött på standard 4x100 13" opeldäck så byte nav från en fiat scudo till 15" och riktade så går bättre än vad dom gör från fabriken =)
Svarar du i fel tråd nu eller?!
 
husägaren TS husägaren TS skrev:
Du ska dra åt lagret till nollspel ,inte överdra,!! sen släpper du på det till närmaste eller näst närmaste saxpinnehål, sitter det en bricka bakom muttern så ska du kunna skjuta den i sidledd med en mejsel, när det är "lagom" åtdraget, det ska INTE rulla tungt, ska heller inte glappa, ,du har inte fått dit ytterbanan lite snett?, och packboxen ligger rätt? Går det tungt så är något fel,vad händer om du hänger på hjulet, går det fortfarande "tungt!? Och ja ,kommer inte att hålla om det rullar tungt...
Hejsan tar upp detta igen då jag satt dit nya koniska lager bak på bilen.
Jag kan skjuta brickan bakom muttern i sidled om jag bryter med mejseln mellan brickan och bromsskivan så den sitter rätt hårt men inte hårdare än att jag förmår att att peta brickan fram och tillbaka.
Med hela hjulet monterat så kan man känna ett ytterst litet glapp om man tar i rätt hårt.
Låter detta lagom eller verkar det sitta onödigt hårt?
 
De koniska lager jag har haft med att göra har haft spelet specat till 1-3 hundradels millimeter och det låter som om det är det du har. Gäller "satta" lager som gått ett par mil och är dina nya kommer spelet att öka en aning. Känn efter om 100-300 mil eller så.
 
  • Gilla
Klabbis 3000
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.