ok thx
 
husägaren TS husägaren TS skrev:
går varmt!! det var det dummaste jag hört...
om det var mig du syftade på så vet du inte mycket om lager om du skriver så.......
 
husägaren TS husägaren TS skrev:
Det var till Dig!
ok. Ja du har fel om du tycker att det var det dummaste du hört.
 
Då kan du inte har hört mycket.
 
hmm ?
 
P
varken för mycket fett är bra eller för lite.
lagom är bäst..
använd sunt förnuft så blir det bra..
kom ihåg regeln att när något blir varmt expanderar det... Och när det blir kallt så krymper det..

bestäm mängden fett beroende på detta...
 
Maskintok skrev:
varken för mycket fett är bra eller för lite.
lagom är bäst..
använd sunt förnuft så blir det bra..
kom ihåg regeln att när något blir varmt expanderar det... Och när det blir kallt så krymper det..

bestäm mängden fett beroende på detta...
hehe intressant svar =)
 
P
R Rolle85 skrev:
hehe intressant svar =)
Jo men det stämmer.
För mycket fett så har inte materialet plats att expandera... Vilket gör att värme bildas mer intensivt i ett lager.

För lite fett gör att kulorna nöter emot hårt material och då är ett haveri ett faktum..

lagom är bäst.. dvs inte fullt packat och inte så det fattas.
Jag fyller hellre på efter ca 3 månader än att packa fullt..
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ok thx
 
Måste hitta en film för hur man knackar ur hjullager, verkstaden var rena rånet insåg jag
 
Vad finns de för ”puncher” för att slå ut lagrets inner ring?
 
P
R Rolle85 skrev:
Vad finns de för ”puncher” för att slå ut lagrets inner ring?
Den som sitter emot axeln?
Den kapar jag lite fint och försiktigt med vinkelslip..
lägger den rakt emot axeln och sedan kapar jag spår som jag sätter huggmejseln i och slår loss ringen..
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Men såg en film där de bankar in lagret med nån metallplatta
 
P
R Rolle85 skrev:
Men såg en film där de bankar in lagret med nån metallplatta
Går att svetsa på en gammal ring som är kapad.. Då fastnar den inte på axeln men driver in lagret..
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.