Är de dorn man slår ut ringen med?
 
P
R Rolle85 skrev:
Är de dorn man slår ut ringen med?
Är det samma "ring" vi diskuterar om så ja.
Det går att använda en dorn till detta..
Eller huggmejsel..
 
Tack
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
När de gäller navkapseln, vilket mått söker man på när man ska köpa ny?
Enligt min bild är den 45mm på insidan och 47mm på utsidan.
Skjutmått mäter diametern på en blå navkapsel, visar 45 mm på insidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skjutmått mäter diameter på en navkapsel som är 45mm på insidan och 47mm på utsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Söker man på "navkåpa Knott" får man en drös svar, kika runt lite.
Misstänker att man måttanger på ytterdiametern, och innerdiameter på hålet i navet.
 
Hmm ja men framgår inga mått på nätet, skumt
 
Namnger man något till "navkåpa 47mm" så är det yttermåttet du mäter, insidan säger oss ingenting för att få det att passa. Möjligen kan det finnas något annat mått på något man parar ihop kåpan med, men min mekerfarenhet vill säga att det är yttermåttet. (Knott är dessutom tyskt (österrikiskt?), och märkliga måttsättningar och namngivningar är mer engelskt, eller möjligen äldre amerikanskt.)
https://nordiskaslap.se/produkt/navkapa-knott-avonride-47mm/
 
Tång håller i en rund svart metallknapp med texten "KNOTT" i närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P
R Rolle85 skrev:
Ser ju ut som denna?
[länk]
Du kan läsa på id skylten på vagnen vad du ska ha..

5322/79 ska den kåpan passa till..
79 års modell och framåt.
 
Släpet är från 2016, Brenderup.
Typskylt på en Brenderup släpvagn med teknisk information och modellnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en etikett på ett Brenderup 2016 släp, visar modell "KIPPI 200 UB 600KG", artikel- och produktionsnummer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gå efter yttermåttet som flera andra säger här..
 
Jo tänkte det men de framgår inte på olika hemsidor var de tar måtten? En sprängskiss hade varit guld
 
kontakta www.släpvagnshuset.se de vet vad du behöver. De är trevliga att ha att göra med och bygger även släp så kunskap finns.

Har de klena släpen koniska lager :dizzy: Jag trodde nog att alla nyare släp hade "kapslade" lager
 
Jag fick hjälp hos den lokala verkstaden så det löste sig, nu har jag monterat dit två nya kapslar
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.