26 514 läst ·
93 svar
27k läst
93 svar
Hjullager till släpkärra?
När de gäller navkapseln, vilket mått söker man på när man ska köpa ny?
Enligt min bild är den 45mm på insidan och 47mm på utsidan.
Enligt min bild är den 45mm på insidan och 47mm på utsidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Söker man på "navkåpa Knott" får man en drös svar, kika runt lite.
Misstänker att man måttanger på ytterdiametern, och innerdiameter på hålet i navet.
Misstänker att man måttanger på ytterdiametern, och innerdiameter på hålet i navet.
Namnger man något till "navkåpa 47mm" så är det yttermåttet du mäter, insidan säger oss ingenting för att få det att passa. Möjligen kan det finnas något annat mått på något man parar ihop kåpan med, men min mekerfarenhet vill säga att det är yttermåttet. (Knott är dessutom tyskt (österrikiskt?), och märkliga måttsättningar och namngivningar är mer engelskt, eller möjligen äldre amerikanskt.)
https://nordiskaslap.se/produkt/navkapa-knott-avonride-47mm/
https://nordiskaslap.se/produkt/navkapa-knott-avonride-47mm/
Gå efter yttermåttet som flera andra säger här..
kontakta www.släpvagnshuset.se de vet vad du behöver. De är trevliga att ha att göra med och bygger även släp så kunskap finns.
Har de klena släpen koniska lager
Jag trodde nog att alla nyare släp hade "kapslade" lager
Har de klena släpen koniska lager



