18 809 läst ·
195 svar
19k läst
195 svar
Hjälpa sonen köpa hus
Jag för min del kan ju tycka att DU Malmgren väntat länge med att skaffa hus, men det är ju upp till individen/ individerna att avgöra när och om det är dags..AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
32år var min gräns också för när barnafödandet ska vara klart för mig (eller ja frugan då), och minst 3 ungar.
Detta för att vara barnfri vid 50år när ungarna är 18 och flyttat ut.
Nu blir barnen mellan 8 och 14 och vi pratar mycket om det och vikten av att skaffa egen karriär och boende samt stabil familj i tid.
Inte börja vid 35 och försöka hinna med allt.
Just det här som frugan gjorde med att studera 100%, vara mammaledig och sköta hemmet samtidigt var en riktig tidssparare.
Alla barnen satt på förskola direkt de fyllt 1år, frugan fått möjlighet till garanterat jobb livet ut med bra lön.
Så som föräldrar skulle vi bli besvikna om de inte har familj, minst ett barn, villa, sparande och utbildning innan 25år.
Detta för att vara barnfri vid 50år när ungarna är 18 och flyttat ut.
Nu blir barnen mellan 8 och 14 och vi pratar mycket om det och vikten av att skaffa egen karriär och boende samt stabil familj i tid.
Inte börja vid 35 och försöka hinna med allt.
Just det här som frugan gjorde med att studera 100%, vara mammaledig och sköta hemmet samtidigt var en riktig tidssparare.
Alla barnen satt på förskola direkt de fyllt 1år, frugan fått möjlighet till garanterat jobb livet ut med bra lön.
Så som föräldrar skulle vi bli besvikna om de inte har familj, minst ett barn, villa, sparande och utbildning innan 25år.
Renoverare
· Stockholm
· 20 201 inlägg
hon har redan gått i pension hon hade nåt top position som jobb inom IT vad jag vetP Pligg85 skrev:
många här nere är runt 40 idag med första barnet så dyrt att man måste vara i den åldern för kunna ha råd med barn
Med 50 år mellan generationen så löses bostadskrisen. Bara bo hemma tills föräldrarna dör och sen skaffa egna vid 40-50 år.
Det är ju rena fakta att man är trögare i storstad än landsbygden på att skaffa barn.
Är väl inte så charmigt att dejta i pojkrummet när man är 30+ och har ingen tendens till eget och föräldrarna inte hjälper till.
Det är ju rena fakta att man är trögare i storstad än landsbygden på att skaffa barn.
Är väl inte så charmigt att dejta i pojkrummet när man är 30+ och har ingen tendens till eget och föräldrarna inte hjälper till.
många bor faktiskt hemma tills dom gifter sig här nere lönerna är mycket lägre en sverige en lärare i byn här hon har 1400 euro i månaden efter 10 år som lärareP Pligg85 skrev:Med 50 år mellan generationen så löses bostadskrisen. Bara bo hemma tills föräldrarna dör och sen skaffa egna vid 40-50 år.
Det är ju rena fakta att man är trögare i storstad än landsbygden på att skaffa barn.
Är väl inte så charmigt att dejta i pojkrummet när man är 30+ och har ingen tendens till eget och föräldrarna inte hjälper till.
Jo jag försöker förklara att jag vill ha henne hemma när jag går i pension.F fribygg skrev:
Hon tror det finns fortsatt intresse att jobba deltid in i det sista, medan jag trappar ner nu vid 40 och håller ut till 50.
Vid 20-25 jobbade jag 3000-3500 timmar på ett år och nu är det 1600 timmar med resor inräknat.
Jobba gör man för att det var roligt, vilket det var i ung odödlig ålder och nu jobbar pengarna istället för mig.
