RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
40 är väl lite att ta i. Själv var jag 32 skulle fylla 33 när första kom. Hade gärna väntat till 35 iaf. Men man är ju två som bestämmer.
Nej man är en som bestämmer
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
40 är väl lite att ta i. Själv var jag 32 skulle fylla 33 när första kom. Hade gärna väntat till 35 iaf. Men man är ju två som bestämmer.
Jag för min del kan ju tycka att DU Malmgren väntat länge med att skaffa hus, men det är ju upp till individen/ individerna att avgöra när och om det är dags..
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag för min del kan ju tycka att DU Malmgren väntat länge med att skaffa hus, men det är ju upp till individen/ individerna att avgöra när och om det är dags..
Mycket mer frihet bo i city så det är jag glad för.
 
TS son är nog mer hus människa än du Malmgren..
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
40 är väl lite att ta i. Själv var jag 32 skulle fylla 33 när första kom. Hade gärna väntat till 35 iaf. Men man är ju två som bestämmer.
Själv var jag 29 när första kom. Inte en dag för tidigt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
en granne var 46 när hon fick sin första visa väntar längre en andra
 
  • Wow
Huddingebo
  • Laddar…
32år var min gräns också för när barnafödandet ska vara klart för mig (eller ja frugan då), och minst 3 ungar.

Detta för att vara barnfri vid 50år när ungarna är 18 och flyttat ut.

Nu blir barnen mellan 8 och 14 och vi pratar mycket om det och vikten av att skaffa egen karriär och boende samt stabil familj i tid.
Inte börja vid 35 och försöka hinna med allt.

Just det här som frugan gjorde med att studera 100%, vara mammaledig och sköta hemmet samtidigt var en riktig tidssparare.
Alla barnen satt på förskola direkt de fyllt 1år, frugan fått möjlighet till garanterat jobb livet ut med bra lön.

Så som föräldrar skulle vi bli besvikna om de inte har familj, minst ett barn, villa, sparande och utbildning innan 25år.
 
  • Ledsen
  • Wow
Fel av Åke och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
en granne var 46 när hon fick sin första visa väntar längre en andra
Jäklar. Då har tåget gått sedan länge.

Positiva är väl att kunna fira barnens student och sin egna pension samtidigt och spara in en tårta.
 
  • Haha
Huddingebo
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Jäklar. Då har tåget gått sedan länge.

Positiva är väl att kunna fira barnens student och sin egna pension samtidigt och spara in en tårta.
Syrran var 50, aldrig försent, nästan :)
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Jäklar. Då har tåget gått sedan länge.

Positiva är väl att kunna fira barnens student och sin egna pension samtidigt och spara in en tårta.
hon har redan gått i pension hon hade nåt top position som jobb inom IT vad jag vet

många här nere är runt 40 idag med första barnet så dyrt att man måste vara i den åldern för kunna ha råd med barn
 
Med 50 år mellan generationen så löses bostadskrisen. Bara bo hemma tills föräldrarna dör och sen skaffa egna vid 40-50 år.

Det är ju rena fakta att man är trögare i storstad än landsbygden på att skaffa barn.

Är väl inte så charmigt att dejta i pojkrummet när man är 30+ och har ingen tendens till eget och föräldrarna inte hjälper till.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Med 50 år mellan generationen så löses bostadskrisen. Bara bo hemma tills föräldrarna dör och sen skaffa egna vid 40-50 år.

Det är ju rena fakta att man är trögare i storstad än landsbygden på att skaffa barn.

Är väl inte så charmigt att dejta i pojkrummet när man är 30+ och har ingen tendens till eget och föräldrarna inte hjälper till.
många bor faktiskt hemma tills dom gifter sig här nere lönerna är mycket lägre en sverige en lärare i byn här hon har 1400 euro i månaden efter 10 år som lärare
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
frugan fått möjlighet till garanterat jobb livet ut med bra lön.
Det där lät hemskt, att lönearbeta livet ut tillhör inte mina livsmål.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det där lät hemskt, att lönearbeta livet ut tillhör inte mina livsmål.
Jo jag försöker förklara att jag vill ha henne hemma när jag går i pension.

Hon tror det finns fortsatt intresse att jobba deltid in i det sista, medan jag trappar ner nu vid 40 och håller ut till 50.

Vid 20-25 jobbade jag 3000-3500 timmar på ett år och nu är det 1600 timmar med resor inräknat.

Jobba gör man för att det var roligt, vilket det var i ung odödlig ålder och nu jobbar pengarna istället för mig.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Pligg85 skrev:
Vid 20-25 jobbade jag 3000-3500 timmar på ett år
OT: Han du bygga eller renovera en kåk oxå?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.