19 825 läst ·
83 svar
20k läst
83 svar
Hjälp med nibe fighter 410p!
Husägare
· Sörmland
· 1 468 inlägg
Det var nån föesäkring som tidigare ägare till huset tecknade när pumpen var ny.R robertsund skrev:
Du vacumsuger ju med sån maskin som man typ använder till AC'n i bilen, sen ska man väl vara behörig för att arbeta med.gasen sen också.
Jag hade inte gett mig på det själv då jag gillar värme och att saker funkar.
Men går den sönder en gång till, då åker hela pumpen ut
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 175 inlägg
Okej, den försäkringen skulle man haft nu känner jagG ekaa88 skrev:Det var nån föesäkring som tidigare ägare till huset tecknade när pumpen var ny.
Du vacumsuger ju med sån maskin som man typ använder till AC'n i bilen, sen ska man väl vara behörig för att arbeta med.gasen sen också.
Jag hade inte gett mig på det själv då jag gillar värme och att saker funkar.
Men går den sönder en gång till, då åker hela pumpen ut
Jo sant de värme och att det fungerar är ju bra!
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 175 inlägg
Okej tack de va bra o vetaR134a skrev:
Som det är nu ser det ut såhär, vore ju fint att löda dit ventiler där på stumparna som sticker ut.
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 175 inlägg
Det där är högtryckssidan, hetgas och vätskeledningen. Sätt anslutningarna i kompressorlåddan.
I kompressorlådan har du ett rör på vänstersida som går till kompressorn, det är suggassidan, dit ska du ha en koppling/schraderventil, och en på trycksidan
I kompressorlådan har du ett rör på vänstersida som går till kompressorn, det är suggassidan, dit ska du ha en koppling/schraderventil, och en på trycksidan
Redigerat:
Elektroniktokig
· hudiksvall
· 175 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden